Πώς θα χάσετε τα (έξτρα) κιλά των διακοπών

Τα μυστικά για να έρθετε και πάλι σε φόρμα μετά τις καλοκαιρινές, διατροφικές ατασθαλίες και να αποκατασταθούν οι σχέσεις σας με τη ζυγαριά!

Αυξήθηκε το σωματικό σας βάρος κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών κι έχετε χάσει τη φόρμα σας; Σκέφτεστε να ακολουθήσετε άμεσα κάποιο νέο διατροφικό πρόγραμμα ώστε να απαλλαχτείτε μια για πάντα από τα περιττά κιλά; Το καλοκαίρι επισήμως μπορεί να έχει τελειώσει και οι διατροφικές ατασθαλίες των ημερών να πρόσθεσαν στο άλλοτε ιδανικό σας βάρος από λίγα έως και πολλά περιττά κιλά. Γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή, ειδικά αυτή την περίοδο, ώστε τα κιλά αυτά να μην παγιωθούν και σας ταλαιπωρήσουν περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Οπως ενημερώνουν οι ειδικοί, οι διατροφικές παγίδες του καλοκαιριού, όπως είναι η παράλειψη γευμάτων, η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ και ξηρών καρπών, η εξωσπιτική τροφή και η αυξημένη κατανάλωση γλυκισμάτων, είναι ουσιαστικά οι αιτίες που πρόσθεσαν στο σώμα σας και στη ζυγαριά παραπανίσια κιλά.66g985g974

Οχι πανικός

Δεν χρειάζεται όμως να πανικοβάλλεστε, αφού τα κιλά των διακοπών θεωρούνται πρόσφατο αποκτηθέν βάρος, το οποίο με πολύ εύκολο και απλό τρόπο μπορεί να αφαιρεθεί. «Το βάρος που προϋπάρχει θα πρέπει κανονικά να μας ανησυχεί και όχι τόσο τα κιλά των διακοπών, αφού αυτά μπορούμε εύκολα να τα χάσουμε» αναφέρει στην «Espresso» η κλινική διαιτολόγος και διατροφολόγος Χριστίνα Μπαλαμώτη που βρίσκεται πίσω από τα μυστικά ομορφιάς πολλών επώνυμων προσώπων. «Το ζητούμενο λοιπόν τώρα το φθινόπωρο είναι να αποκτήσουμε και πάλι τον έλεγχο της διατροφής μας, καθώς και να ξεφορτωθούμε ανώδυνα τα περιττά κιλά. Σε γενικές γραμμές, αν κάνουμε μικρές αλλαγές στην καθημερινή μας διατροφή, μπορούμε πολύ εύκολα να απαλλαγούμε από τα περιττά κιλά των διακοπών, χωρίς δίαιτα και στερήσεις».

Σύμφωνα με τη διαιτολόγο-διατροφολόγο Χριστίνα Μπαλαμώτη, το μυστικό βρίσκεται πίσω από απλές, μικρές αλλαγές, τις οποίες αν ακολουθήσετε πιστά, θα απαλλαγείτε από τα κιλά των διακοπών σε χρόνο-ρεκόρ. «Αυτή την περίοδο χρειάζεται να καταναλώνουμε αρκετό νερό (έξι έως οκτώ ποτήρια), όχι όμως κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Η λήψη υγρών (νερό, χυμοί) ενυδατώνει τον οργανισμό κι επιτρέπει την ανανέωση των κυτταρικών υγρών διευκολύνοντας έτσι τον μεταβολισμό όλων των θρεπτικών συστατικών που καθημερινά καταναλώνουμε στη διατροφή μας. Τις ημέρες των διακοπών η αλήθεια είναι ότι αυξάνεται η κατανάλωση αναψυκτικών, η οποία συνοδεύεται με αντίστοιχη μείωση της κατανάλωσης νερού. Να μειώσουμε την κατανάλωση οινοπνεύματος, που αυξάνεται κατά τις ημέρες των διακοπών και συνοδεύεται με μείωση της κατανάλωσης νερού».

Τα γεύματα

«Σημαντικό είναι επίσης να κάνουμε μικρά γεύματα, σε αντίθεση με τα μεγάλα που κάναμε κατά τη διάρκεια των διακοπών. Ετσι επιτυγχάνουμε αφενός μεν μικρότερη θερμιδική πρόσληψη, αφετέρου δεν διατείνονται τα τοιχώματα του στομάχου. Πρέπει να κάνουμε συχνά γεύματα. Το πολύ κάθε τέσσερις με πέντε ώρες πρέπει να τρώμε κάτι, σε αντίθεση με τα αραιά γεύματα που κάνουμε συνήθως στις διακοπές. Ετσι επιτυγχάνουμε καλύτερο έλεγχο των σακχάρων στο αίμα και έχουμε ένα καλά ρυθμισμένο οργανισμό που μπορεί να χάσει πιο εύκολα λίπος». Ειδικά για την περίοδο αυτή, όπως μας εξηγεί η Χριστίνα Μπαλαμώτη, καλό θα είναι να μειώσουμε σημαντικά την πρόσληψη λιπαρών, αφού η κρεατοφαγία και τα γλυκίσματα των διακοπών (παγωτά, σνακ) περιέχουν κορεσμένα λίπη που συμβάλλουν μεταξύ άλλων και στη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας. «Πρέπει να καταναλώνουμε άφθονα φρούτα και λαχανικά. Τα φρούτα και τα λαχανικά, λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς τους σε βιταμίνες και μεταλλικά άλατα είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας. Ετσι μας βοηθούν να έχουμε καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και κατ’ επέκταση καλύτερο μεταβολισμό».225j963j89 0

Αποφεύγετε τη ζάχαρη και το πολύ αλάτι

Καλό θα είναι να αποφεύγουμε τα απλά σάκχαρα. «Η ζάχαρη απελευθερώνεται γρήγορα στο αίμα υπό τη μορφή γλυκόζης, με αποτέλεσμα να προκαλείται υπεργλυκαιμία, ενώ μετά ακολουθεί απότομη μείωση και έτσι πεινάμε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η μεγάλη πρόσληψη μπορεί να προκαλέσει τη δημιουργία λίπους». Η Χριστίνα Μπαλαμώτη εξηγεί επίσης και τους λόγους που επιβάλλεται να μειώσουμε το αλάτι στη διατροφή μας: «Να μειώσουμε τη χρήση αλατιού. Το αλάτι είναι γνωστό ότι προκαλεί κατακράτηση υγρών. Ετσι λοιπόν θα πρέπει να αποφεύγεται η υπερβολική προσθήκη αλατιού στο φαγητό. Αλλωστε είναι γνωστό ότι τα κρεατικά που καταναλώνονται σε μεγάλο βαθμό τις ημέρες αυτές περιέχουν στη φυσική τους σύσταση αλάτι».

Επιστροφή στα όσπρια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως

Εκτός όμως από τις τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε, η Χριστίνα Μπαλαμώτη κάνει λόγω και γι’ αυτές που επιβάλλεται -ειδικά τώρα- να προσθέσουμε στα γεύματά μας: «Σιγά σιγά θα πρέπει να αφήσουμε την κρεατοφαγία και να εντάξουμε στη διατροφή μας και πάλι την κατανάλωση οσπρίων και δημητριακών ολικής αλέσεως. Οι τροφές αυτές είναι πλούσιες σε αμινοξέα (δομικά υλικά πρωτεϊνών) και φυτικές ίνες, οι οποίες προφυλάσσουν και βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορο κ.λπ.» αναφέρει η ειδικός και προσθέτει: «Επίσης να αυξήσουμε την κατανάλωση καλίου, το οποίο βοηθά στη γρηγορότερη απέκκριση του περιττού αλατιού από τον οργανισμό μας. Ενδεικτικά, τροφές με κάλιο είναι το μέλι, η μπανάνα, η πατάτα, το πορτοκάλι και ο χυμός του. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν για δύο συνεχόμενες ημέρες καταναλώσουμε καλιούχες τροφές σε μικρή ποσότητα, μπορούμε να χάσουμε μέχρι και δύο κιλά».

ΘΑΝΟΣ ΜΑΚΡΟΓΑΜΒΡΑΚΗΣ

{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ