Η σωστή ρύθμιση αυξάνει αρκετά την «καθαρή» αναπνοή του οδηγού.
Μπορούν οι ρυθμίσεις του εξαερισμού του αυτοκινήτου να μειώσουν την έκθεσή σας στους ρύπους; Νέα έρευνα έδειξε ότι η επιλογή τύπου εξαερισμού μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στο τι εισπνέουμε την ώρα που οδηγούμε. Στη συγκεκριμένη έρευνα, ομάδα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας μέτρησε την έκθεση στη σωματιδιακή ρύπανση, αυτή που παράγουν οι κινητήρες ντίζελ και αντιλαμβανόμαστε ως μαύρο καπνό, κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε μια ευρεία γκάμα αυτοκινήτων αλλά και συνθηκών κίνησης.
«Η επιλογή της ανακύκλωσης του εσωτερικού αέρα του αυτοκινήτου είναι ο καλύτερος τρόπος να μειωθεί η έκθεση σε όλους τους τύπους σωματιδιακής ρύπανσης που προέρχεται από την καύση των κινητήρων των αυτοκινήτων» εξηγεί ο επικεφαλής της έρευνας Σκοτ Φρούιν, βοηθός καθηγητής προληπτικής ιατρικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας. «Διαφορετικά, διαδρομή μίας ώρας για τη δουλειά ή το σχολείο μπορεί να διπλασιάσει την καθημερινή έκθεση στους ατμοσφαιρικούς ρύπους» πρόσθεσε.
Σε σύγκριση με τις ρυθμίσεις εξαερισμού που επιτρέπουν την είσοδο ατμοσφαιρικού αέρα στην καμπίνα του αυτοκινήτου, η επιλογή «ανακύκλωση» αποδείχθηκε ότι μειώνει τη ρύπανση μέσα σ’ αυτήν από 80% που είναι τα επίπεδα του δρόμου σε 20%, σε ό,τι αφορά τη μικροσωματιδιακή ρύπανση, και από 70% σε 30% τη ρύπανση μεγαλύτερων σωματιδίων. Για τις ανάγκες της μελέτης, τα παράθυρα των αυτοκινήτων έμεναν πάντα κλειστά. Οταν τα παράθυρα είναι ανοικτά κατά τη διάρκεια οδήγησης, τα επίπεδα των συγκεντρώσεων ρύπων στην καμπίνα του αυτοκινήτου αυξάνονται γρήγορα στα ίδια επίπεδα με αυτά που καταγράφονται στον δρόμο.
Τέλος, διαπιστώθηκε ότι τα επίπεδα σωματιδιακής ρύπανσης είναι χαμηλότερα στα πιο καινούργια αυτοκίνητα, όταν η ταχύτητα είναι χαμηλότερη και όταν οδηγεί κανείς σε κεντρικές αρτηρίες στις πόλεις παρά σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ