Ελιγμός για τζαμί!

Η κίνηση Χρυσοχοΐδη για να βρεθεί κατασκευαστής του τεμένους στον Βοτανικό.

Τα έργα για την κατασκευή του μουσουλμανικού τεμένους στον Βοτανικό θα έπρεπε ήδη να είχαν ξεκινήσει. Αντί έργων όμως, όσοι περνούν από τον χώρο όπου κάποτε βρισκόταν το παλιό συνεργείο αυτοκινήτων του Ναυτικού, το οποίο επελέγη για την ανέγερση του τεμένους, αντικρίζουν την απόλυτη ηρεμία. Καμία κατασκευαστική εταιρία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον, τη στιγμή μάλιστα που ο κατασκευαστικός κλάδος γνωρίζει ύφεση. Στις 7 Σεπτεμβρίου 2011 η Βουλή των Ελλήνων υπερψήφισε την τροπολογία που έδωσε οριστικά το «πράσινο φως» για την κατασκευή του ισλαμικού τεμένους Αθηνών στον Βοτανικό. Αλλά ούτε ένας ανάδοχος δεν έχει εμφανιστεί για να αναλάβει το έργο. Ούτε καταραμένο να ήταν…

Ετσι, το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να τροποποιήσει τους όρους του διαγωνισμού, ώστε να επιτρέψει σε μεγαλύτερες εταιρίες να διεκδικήσουν το έργο. Με απόφαση του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, εγκρίνεται η 4η δημοπράτηση του έργου (μετά τις τρεις άγονες στις 9, 18 και 26 Ιουλίου), στην οποία κατά παρέκκλιση μπορούν να συμμετάσχουν και οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες της χώρας (7ης τάξης). Γιατί καμία εταιρία δεν εμφανίστηκε για το τέμενος; Πολιτικός μηχανικός εξηγεί στην «Espresso»: «Οι εταιρίες φοβούνται ότι θα γίνουν στόχος θρησκόληπτων ή ακροδεξιών, που δηλώνουν την αντίθεσή τους στη δημιουργία τεμένους στην Αθήνα. Αν η εταιρία μπει σε μια τέτοια περιπέτεια, ενδέχεται να χάσει άλλες κατασκευαστικές ευκαιρίες».

Αυτός ήταν ο λόγος που ο υπουργός Υποδομών έβαλε στο «παιχνίδι» και κατασκευαστικές 7ης τάξης, δηλαδή μεγάλες εταιρίες που αδιαφορούν για τις αντιδράσεις. Ετσι υπάρχει αισιοδοξία πως θα δημοπρατηθεί το έργο, προϋπολογισμού περίπου ενός εκατομμυρίου ευρώ. Η ανέγερση τεμένους συζητούνταν από το 1978, είχαν επιλεγεί οι θέσεις διαδοχικά σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές (Μαρούσι, Κορωπί, Παιανία, Μοναστηράκι), αλλά δεν κατασκευάστηκε σε καμία από αυτές ποτέ, λόγω αντιδράσεων. Η διεξαγωγή του διαγωνισμού θα γίνει από την αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Κτιριακών Εγκαταστάσεων (ΕΥΔΕΚ) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εργων του υπουργείου Υποδομών. Το έργο έχει προθεσμία ολοκλήρωσης έξι μηνών από τη στιγμή που θα υπογραφεί η σύμβαση και θα κατασκευαστεί σε χώρο δεκαεπτά στρεμμάτων στον Βοτανικό, στη θέση του παλιού συνεργείου αυτοκινήτων του Ναυτικού.

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ