Ασκήσεις εργονομίας και σωματική ευεξία

Εξυπνα τρικ που μειώνουν δραστικά την καταπόνηση και τις βλάβες της σπονδυλικής στήλης του εργαζομένου.

Η εργονομία είναι μεγάλο ζητούμενο σε μια εποχή όπου οι εργασιακές απαιτήσεις αυξάνονται σε ένταση και σε… ωράριο. Οι εργαζόμενοι που κάνουν καθιστική ζωή ή στέκονται σε μια στάση για πολλές ώρες εκδηλώνουν βλάβες που οφείλονται στη συσσώρευση καταπόνησης των ίδιων σημείων του σώματος. Στόχος λοιπόν της εργονομίας είναι να υποδείξει τους τρόπους μείωσης των κινδύνων της στατικής εργασίας και να προστατεύει όσο το δυνατόν καλύτερα τη σπονδυλική μας στήλη. Ειδικά από όσους εργάζονται μπροστά σε υπολογιστή η εργονομική «Βίβλος» της επιβίωσης πρέπει να τηρείται με θρησκευτική ευλάβεια.

Stretching κάθε ώρα:

Κάθε ώρα θα πρέπει να αλλάζετε έστω και κατά το ελάχιστο θέση. Σκύψτε προς τα εμπρός, πάρτε αγκαλιά τα γόνατά σας και γενικά κάνετε κινήσεις που να τεντώνουν για ένα διάστημα κάποια μυϊκή σας ομάδα. Κάθε δέκα λεπτά βεβαιωθείτε ότι κινείτε τα χέρια, τα πόδια, την πλάτη και τον λαιμό σας. Τέλος, κάνετε μικρές βόλτες στο γραφείο κατά περιόδους.

Σωστή στάση

Αυτό πρακτικά σημαίνει:

– Τα χέρια, τα μπράτσα και οι καρποί πρέπει να είναι σε ευθεία, παράλληλα με το πάτωμα. Το κεφάλι επίσης σε ευθεία γραμμή με τον κορμό, οι ώμοι χαλαροί και τα μπράτσα να κρέμονται φυσιολογικά στα πλάγια του.

– Οι αγκώνες θα πρέπει να είναι κοντά στο σώμα και λυγισμένοι σε 90 με 120 μοίρες.

– Τα πόδια να ακουμπούν στο δάπεδο και η πλάτη να στηρίζεται πλήρως από την πλάτη της καρέκλας.

– Οι μηροί και οι γλουτοί θα πρέπει να ακουμπούν σε κάθισμα με μαξιλαράκι και να είναι παράλληλοι στο δάπεδο.

– Τα γόνατα, τέλος, θα πρέπει να είναι στο ίδιο ύψος με τους γλουτούς και τα πόδια ελαφρώς προς τα εμπρός.

Ρυθμίσεις οθόνης

– Τοποθετήστε την οθόνη του υπολογιστή στην ενδεικνυόμενη απόσταση και γωνία και ρυθμίστε τη φωτεινότητά της. Θα πρέπει να βλέπετε καθαρά τους χαρακτήρες πάνω στην οθόνη χωρίς να υποβάλετε το σώμα σας σε λανθασμένη στάση. Η ενδεικνυόμενη απόσταση ανάμεσα στο μάτι και την οθόνη είναι από 50 μέχρι 100 εκατοστά. – Ξεκουράζετε περιοδικά τα μάτια σας κοιτάζοντας μακρινά αντικείμενα μέσα στον χώρο ή έξω από το παράθυρο. Ασχοληθείτε με άλλες δουλειές που δεν απαιτούν οθόνη, όπως τακτοποίηση φακέλων ή τηλεφωνήματα.

Ποντίκι, πληκτρολόγιο και άλλες συσκευές

Η τοποθέτηση αυτών των συσκευών πολύ ψηλά ή πολύ χαμηλά μπορεί να προκαλέσει καταπόνηση στους καρπούς, στα μπράτσα και στους ώμους. Γι’ αυτό προσαρμόστε το ύψος της καρέκλας και του γραφείου για να είναι η στάση του σώματος σας ουδέτερη. Αν είστε αριστερόχειρας, χρησιμοποιήστε πληκτρολόγιο με ανάλογες ρυθμίσεις. Σε ό,τι αφορά το τηλέφωνο, τοποθετήστε το στο μέρος του λειτουργικού σας χεριού και σε απόσταση τέτοια που να μη χρειάζεται να χαλάτε τη σωστή σας στάση για να το πιάσετε.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

{{-PCOUNT-}}17{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ