Γεννημένη ντίβα!

Η θυελλώδης ζωή της δημοφιλούς ηθοποιού που από μοντέλο κατάφερε να γίνει θιασάρχισσα και οι άντρες που δεν αντιστάθηκαν στη γοητεία της.


Η Μιμή Ντενίση από τότε που πρωτοεμφανίστηκε στον χώρο της δημοσιότητας ως μοντέλο ξεχώριζε για την ομορφιά της και την έντονη προσωπικότητά της. Με μεγαλοαστικές καταβολές και πανεπιστημιακή μόρφωση, έκανε εντυπωσιακή είσοδο στη σοουμπίζ. Ο επιβλητικός της «αέρας» ήταν από τα ατού που της άνοιξαν τις καλλιτεχνικές πόρτες. Οχι εύκολα όμως. Μπορεί σημαντικά καλλιτεχνικά πρόσωπα να της έδειχναν την εκτίμησή τους, κάποιοι άλλοι ωστόσο της έβαζαν τρικλοποδιές. Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα, αλλά εκείνη, συμπληρώνοντας πλέον περίπου τριάντα πέντε χρόνια καλλιτεχνικής ζωής, έχει μάθει, όπως λέει, να αντιστέκεται σθεναρά.


Η Μιμή Ντενίση -δεν το κρύβω- είναι η αγαπημένη μου από τότε που ήταν μοντέλο. Πάντα με γοήτευε ως γυναίκα (ψηλή, μελαχρινή, με φαραωνικού τύπου ομορφιά) που διαθέτει σπάνιο μυαλό. Πάνω από όλα όμως εκτιμώ ιδιαίτερα το πόσο καλή φίλη είναι. Ακόμη και άσχημα να της φερθείς, το ξεχνάει κι όταν τη χρειαστείς, είναι εκεί: «Νόμιζες ότι δεν θα ερχόμουν…» συνηθίζει να λέει.


Η αδιαμφισβήτητη φωτογένειά της, που την οδήγησε αρχικά στο μόντελινγκ, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τους δημιουργούς της ασπρόμαυρης κρατικής τηλεόρασης της δεκαετίας του ’70. Ο θρυλικός σκηνοθέτης Βασίλης Γεωργιάδης της έδωσε την ευκαιρία να μπει στον χώρο της υποκριτικής, ενώ ως νεόκοπη ηθοποιός έπαιξε σε δημοφιλείς σειρές όπως οι «Γιούγκερμαν», «Συμβολαιογράφος» και «Αστροφεγγιά». Δεν θα ξεχάσω τη μεγάλη επιτυχία που είχε στον ρόλο της Nταϊνα στον «Γιούγκερμαν», στην πρώτη της τηλεοπτική εμφάνιση.


Κάπου εκεί αρχίζουν και τα πισώπλατα μαχαιρώματα από συναδέλφους της, ένθερμους αρνητές της. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που τηλεφωνούσαν στο γραφείο παραγωγής του «Γιούγκερμαν» και της… έσερναν τα εξ αμάξης, λόγω της πρότερης καριέρας της στον χώρο του μόντελιγκ. «Η εταιρεία αναγκάστηκε να υποχρεώσει το κανάλι στο οποίο παιζόταν ο “Γιούγκερμαν” να μην μπαίνουν διαφημίσεις που είχα κάνει εγώ για να ηρεμήσουν τα πνεύματα» μου λέει.


Η Βουγιουκλάκη


Η Μιμή Ντενίση δεν θα μπορούσε να χριστεί μεγάλη σταρ, αν δεν την ακουμπούσε με το μαγικό ραβδί της και η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Ενα καλλιτεχνικό «άγγιγμα» που τελικά οδήγησε σε ένα άτυπο παιχνίδι ανταγωνισμού. Το 1981 η πρωτόβγαλτη στο σανίδι Μιμή έχοντας πάρει το πτυχίο της από τη Δραματική Σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη έκανε το θεατρικό ντεμπούτο της στον θίασο της Αλίκης, στο έργο «Τζούλια». Κατάφερε μάλιστα την Αλίκη να τη συμπαθήσει και να «δεχτεί» την εντυπωσιακή -και σχεδόν ανταγωνιστική προς εκείνη- εμφάνιση που ήθελε να έχει στη σκηνή.


«Η Μιμή, όντας μοντέλο και με έφεση στο ακριβό ντύσιμο, φρόντισε η ίδια για τα ρούχα του ρόλου της, τα οποία… ξεφούρνισε στην Αλίκη στη γενική δοκιμή» μου λέει άτομο από το περιβάλλον της αείμνηστης εθνικής μας σταρ. «Η Αλίκη είδε… φυσιολογικό ότι η Μιμή ως πρώην μοντέλο ήθελε να είναι ελκυστική και δεν της χάλασε το χατίρι. Αλλωστε η Μιμή δεν είχε το δικό της ξανθό, ναζιάρικο στιλ». Που να ‘ξερε η Αλίκη τι την περίμενε…


Σε λίγα χρόνια η Μιμή Ντενίση όχι μόνο θα γινόταν θιασάρχισσα, αλλά και το αντίπαλον δέος της. Θυμάμαι, προς τα τέλη της δεκαετίας του ’80 η Μιμή γέμιζε τόσο ασφυκτικά το θέατρο Βρετάνια που η Αλίκη δεν μπορούσε να το… χωνέψει. Λεγόταν δε τότε ότι… έστελνε κατάσκοπο για να δει την κίνηση στο θέατρο της Ντενίση, αφού δεν το πίστευε ότι συγκέντρωνε τόσο πολύ κόσμο όσο κι εκείνη.
Το μεγάλο χαστούκι όμως της «ντίβας» Μιμής Ντενίση προς την «εθνική σταρ» δόθηκε το 1991, όταν η πρώτη πήρε στον θίασό της τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Γνωρίζω από πρώτο χέρι πως το προξενιό για τη συνεργασία το έκανε η παραγωγός Ανθή Τούμπη και η Μιμή έπεισε τον Παπαμιχαήλ να αδυνατίσει δέκα κιλά για να είναι κομψός μαζί της στη σκηνή.


Από τα πρώτα χρόνια της καριέρας της ως ηθοποιού η Μιμή Ντενίση έδινε συνεντεύξεις στα περιοδικά της εποχής, που συνήθως την έκαναν κι εξώφυλλο («Ρομάντσο», «Βεντέτα» κ.ά.), και τα έλεγε έξω από τα δόντια. Ενα χρόνο πριν παίξει με την Αλίκη σε σχετική ερώτηση είχε δηλώσει ότι «θίασοι συγκροτούνται όχι για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες του έργου, αλλά οι κάθε είδους σχέσεις, όπως οι φιλίες και οι συζυγικές απαιτήσεις». Το ίδιο ωστόσο έκανε τελικά και η ίδια…


Οι άντρες της ζωής της


Ο Γιάννης Φέρτης -γνωρίστηκαν στα τηλεοπτικά πλατό και παντρεύτηκαν το 1981 με κουμπάρα τη Νίκη Γουλανδρή- ήταν ο μοιραίος άντρας της ζωής της, που της έδωσε το χρίσμα της πρωταγωνίστριας στο θέατρο. «Το τέλος της κυρίας Τσέινι», «Οργισμένα νιάτα», «Αμαντέους» «Μαύρη κωμωδία» είναι μερικά από τα επιτυχημένα θεατρικά έργα που ανέβασαν μαζί.


Ωστόσο και πάλι οι… αρνητές της, που στη δεκαετία του ’80 είχαν πολλαπλασιαστεί, αναρωτιούνταν: «Αν χωρίσει με τον Φέρτη, τι μπορεί να κάνει μόνη της;» Κόντρα σε όλους, η Μιμή μετά το διαζύγιό της έγινε θιασάρχισσα και με έδρα το θέατρο Βρετάνια απέδειξε πως μπορεί να επιβιώσει θεατρικά και μόνη της. Θα πρέπει να πω πως ο Φέρτης είναι ο άνθρωπος που έπεισε την Ντενίση να ασχοληθεί με τις μεταφράσεις θεατρικών έργων, με αποτέλεσμα να έχει στο ενεργητικό της πάρα πολλές μεταφράσεις και διασκευές.


«Με τις αρχές που έχω δεν θεωρώ κάτι πολύ σπουδαίο το ότι έχω κάνει πεντακόσια εξώφυλλα. Ούτε ότι είμαι διάσημη ή έχω βγάλει χρήματα… Θεωρώ πολύ σπουδαίο ότι έχω κάποιες γνώσεις που μου επιτρέπουν -ακόμα κι αν με εγκαταλείψει κάποιος συντελεστής- να κάνω μόνη μου τη δουλειά μου στο θέατρο» λέει η ίδια για τις ικανότητές της να μεταφράζει και να γράφει. Γεγονός που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην παρασημοφόρησή της (το 2009) με τον τίτλο του «Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής» από τον Γάλλο πρεσβευτή στην Αθήνα.


Το 1989 το όνομά της απασχόλησε τα media λόγω του ερωτικού δεσμού της με τον πολιτικό του ΠΑΣΟΚ Αντώνη Τρίτση. Ενα φλογερό ειδύλλιο που δέθηκε με επίσημο αρραβώνα στον «Αστέρα» και με προσκεκλημένους τον Γιάννη Τσαρούχη, τον Αλέξη Μινωτή, τον Ανδρέα Βουτσινά και άλλα λαμπερά ονόματα. «Ο Αντώνης ήταν ο μεγαλύτερος έρωτας της ζωής μου κι εύχομαι να ξαναζήσω κάτι τόσο μεγάλο…» δηλώνει. Δυστυχώς η ζωή έγραψε το δικό της τέλος σε αυτή τη σχέση, αφού ο Αντώνης Τρίτσης έφυγε ξαφνικά, τρία χρόνια μετά τη γνωριμία τους.


Η Μιμή είναι ήδη μεγάλη σταρ, έχοντας κάνει μια μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία (τον «Θάνατο του Τιμόθεου Κώνστα» που άφησε εποχή με την υψηλή τηλεθέασή του). Είναι όμως και μια εντυπωσιακή γυναίκα που συγκεντρώνει όλα τα ανδρικά βλέμματα, και ο ξένος Τύπος αναφέρεται στην τρυφερή σχέση της με τον τότε πρόεδρο της Τσεχίας Βάτσλαβ Χάβελ.


Η ιδιωτική τηλεόραση σύντομα θα εκτιμήσει το ταλέντο της και το ξεκίνημα γίνεται με τους «Φρουρούς της Αχαΐας» (με την κορυφαία Αννα Συνοδινού). Θα ακολουθήσει η κωμωδία «Κάποιος να τη φυλάει» (1994), στην οποία τον ρόλο του σωματοφύλακά της παίζει ο τότε νέος ηθοποιός Απόστολος Γκλέτσος. Είναι η εποχή που η Μιμή και ο Απόστολος θα γίνουν ζευγάρι. Μια… εκρηκτική σχέση που διήρκεσε περίπου δύο χρόνια. Στο διάστημα αυτό έπαιξαν μαζί στο θέατρο (στο Ακροπόλ, το θεατρικό στέκι της από το 1994 έως το 2000) την «Αννα Καρένινα». Στο ίδιο θέατρο -απτόητη πάντα από τις κακίες που ακούγονταν για τη δουλειά της- ανέβασε άλλες δύο υπερπαραγωγές: τη «Θεοδώρα» και τη «Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα». Στη δεύτερη έπαιζε και ο τότε νεαρός ηθοποιός Πασχάλης Τσαρούχας, ο οποίος ήταν ο… αντικαταστάτης του Απόστολου Γκλέτσου στην καρδιά της. Αυτός ο δεσμός όμως «έληξε άδοξα και δεν της άφησε καλή γεύση».


Το 2000 είναι μία από τις καλύτερες χρονιές της, αφού εγκαινιάζει το δικό της θέατρο Ιλίσια – Ντενίση και αποφασίζει να υιοθετήσει τη Μαριτίνα της. Η θεατρική καριέρα της χτίζεται πλέον στο δικό της σανίδι με πανάκριβες παραγωγές. Ωσπου το 2008 παντρεύεται… ξαφνικά τον δημοσιογράφο του θεσσαλικού τηλεοπτικού σταθμού ΤRT Σωτήρη Πολύζο, με τον οποίο τη συνέδεε παλιά φιλία. Ο γάμος δεν θα κρατήσει πολύ και αρκετοί θα αναρωτηθούν για ποιο λόγο έγινε. (Η ίδια τονίζει ότι η αγαπημένη κόρη της είναι η αιτία, αφού είδε στο πρόσωπό του τον ιδανικό μπαμπά).


Τα τελευταία χρόνια η Μιμή, έχοντας προβλέψει τον ερχομό της κρίσης, έκλεισε το θέατρό της που πλέον ήταν ασύμφορο και άρχισε να ανεβάζει τις παραστάσεις της σε χώρους που παράγουν πολιτισμό. Αυτή την περίοδο παίζεται το έργο της «Η Πηνελόπη Δέλτα συναντάει τον Μάγκα» στο θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος.


Ο Καραμανλής και τα κεφτεδάκια


Η μόρφωση για τις δύο κόρες του στρατηγού Θανάση Ντενίση (έχει μία αδελφή, τη Σοφία, καθηγήτρια πανεπιστημίου) ήταν το ζητούμενο, με σημείο αναφοράς και για τις δύο αμερικάνικο κολέγιο. Η Μιμή από μικρή είχε μεγάλη αγάπη στο θέατρο και τον κινηματογράφο, και η φωτογένειά της δεν μπορούσε παρά να την οδηγήσει προς τα εκεί.


Στα φοιτητικά της χρόνια (σπούδασε Φιλοσοφία) για το χαρτζιλίκι της και γιατί «πάντα ήθελε να είναι οικονομικά ανεξάρτητη», μπήκε στον χώρο του μόντελινγκ.


Αλλοτε διαφημίζοντας τις νέες στολές της Ολυμπιακής κι άλλοτε ποζάροντας με τις δημιουργίες του σχεδιαστή-σταρ της εποχής Billy Bo, η Μιμή, που μιλούσε άπταιστα τέσσερις γλώσσες και μπορούσε να κάνει ενδελεχείς αναλύσεις γύρω από θέματα των βυζαντινών και νεοελληνικών σπουδών της, ξεχώριζε.


Η επιτυχία της συνδυάστηκε με εμφανίσεις σε συγκεντρώσεις της υψηλής κοινωνίας της εποχής, στην οποία κατά κάποιο τρόπο ανήκε και η οικογένεια της.


Επιχειρηματίες, κοσμικοί και πολιτικοί ήταν ο στενός κύκλος της λυγερόκορμης κοπέλας που σε κάθε κοσμική έξοδό της γινόταν το θέμα συζήτησης για το εντυπωσιακό look της. Μάλιστα κέρδισε όλα τα φλας σε μια δεξίωση στο κτίριο της ΕΡΤ, που δόθηκε μετά την πτώση της χούντας, μόλις ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε επιστρέψει στην Ελλάδα. Ο φακός συνέλαβε τον εθνάρχη να την ταΐζει κεφτεδάκια στο στόμα…
 
Ο Λάκης Λαζόπουλος και οι άλλοι…


Η γνώριμη καυστική σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου στο πρόσωπό της πολλές φορές την έχει βγάλει από τα ρούχα της. Ομως η ευφυέστατη Μιμή Ντενίση, που έχει αντιληφθεί ότι αυτή κόντρα γίνεται για… ανταλλαγή πυρών, με σκοπό να πληγεί η «κυριλέ» εικόνα της, τον αντιμετωπίζει με στάση σνομπ που μόνο εκείνη ξέρει να κρατά.


Η μοναδική περίπτωση που αισθάνθηκε ότι ο Λαζόπουλος το παρατράβηξε ήταν όταν πρόβαλε στην εκπομπή του κάποιες σκηνές από παλιά ταινία της (με soft ερωτικό περιεχόμενο) αφήνοντας υπονοούμενα. Η Μιμή τού έστειλε εξώδικο – το ίδιο έκανε και στους Φ. Σεργουλόπουλο και Μ. Μπακοδήμου που πρόβαλαν σκηνές από την ταινία. Εξώδικο έστειλε και στη συγγραφέα Λένα Διβάνη ζητώντας να αποσυρθεί το απόσπασμα από το βιβλίο της «Η Πηνελόπη ήταν ηλίθια» που -κατά την άποψή της- αναφέρεται υποτιμητικά στο όνομά της.


Το χειρότερο απ’ όλα που έχει υποστεί είναι λέξη… Parkinson, που βγαίνει δίπλα στο όνομά της κάνοντας Google search. «Πρόκειται για μια ανήθικη φήμη που βγήκε τότε που είχα πέσει από τη σκάλα. Φορούσα τακούνι-στιλέτο και ένα μακρύ παλτό, μιλούσα στο τηλέφωνο, μπήκε το τακούνι στο στρίφωμα και έπεσα. Για δεκαπέντε μέρες ζαλιζόμουν και αυτό έγινε μυθιστόρημα» λέει η ίδια.


ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΜΠΟΥΝΙΑΣ

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ