Τιτιβίσματα πολέμου κατά του «βασιλιά»

Το δυνατό μπάσιμο του Twitter στα λημέρια του Facebook και η μάχη για την τελική επικράτηση στα social media.

Με 200 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως τον μήνα και 400 εκατομμύρια «τιτιβίσματα» καθημερινώς, το Twitter γιορτάζει τα έβδομα γενέθλιά του, αγωνιζόμενο στο μεταξύ να γίνει… Facebook. Η εποχή που οι χρήστες του Twitter μπορούσαν μόνο να «τιτιβίσουν» ένα κείμενο 140 χαρακτήρων και να ανεβάσουν μερικές φωτογραφίες έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Το δημοφιλές μέσο microblogging εμπλουτίζεται διαρκώς με νέες υπηρεσίες στοχεύοντας στον «θρόνο» της κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και προκαλώντας την αντίδραση του «βασιλιά» Facebook.

Τον τελευταίο καιρό οι ειδήσεις από το στρατόπεδο του Twitter πέφτουν βροχή, με την εταιρεία του Σαν Φρανσίσκο να προβαίνει σε διαδοχικές ανακοινώσεις εξαγορών και νέων διαθέσιμων δυνατοτήτων. Η σημαντικότερη ίσως από αυτές είναι η προσθήκη της υπηρεσίας διαμοιρασμού video, που ξεκίνησε πρόσφατα. Ο λόγος βέβαια για τη δωρεάν εφαρμογή Vine που προς το παρόν διατίθεται μόνο για συσκευές iPhone και iPod Touch, αλλά στο μέλλον αναμένεται να παρέχεται και σε περισσότερες εκδόσεις, συμβατές με άλλα λειτουργικά συστήματα πλην του Apple iOS.

Λιγότερο από μία ημέρα μετά το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας, το Facebook «έκλεισε την πόρτα» στο Vine μη επιτρέποντας στους χρήστες του τελευταίου να αναζητήσουν φίλους στο μεγάλο κοινωνικό δίκτυο. Το γεγονός αυτό θεωρήθηκε ακόμα μία ένδειξη του έντονου ανταγωνισμού ανάμεσα στις δύο πλατφόρμες, καθώς τον περασμένο Δεκέμβριο το Facebook είχε πράξει κάτι ανάλογο με το Instagram. Η εν λόγω εφαρμογή διαμοιρασμού φωτογραφιών, που εξαγοράστηκε το φθινόπωρο του 2012 από το Facebook, σταμάτησε κάθε υποστήριξη προς το Twitter, με αποτέλεσμα οι φωτογραφίες που φιλοξενεί να μην εμφανίζονται στο δίκτυο microblogging.

Η προσπάθεια του Twitter να γίνει και λίγο… Facebook με τη βοήθεια του Vine φαίνεται πως βρίσκει πρόσφορο έδαφος, αν κρίνει κανείς από τα «δημιουργικά» video που κατέκλυσαν την πλατφόρμα από τις πρώτες ώρες λειτουργίας της. Ερώτημα παραμένει το πώς θα λειτουργήσει ο περιορισμός της διάρκειας των video σε μόνο έξι δευτερόλεπτα. Το Twitter δεν έχει εξηγήσει ποιος είναι ο λόγος του παραπάνω περιορισμού. Ωστόσο φαίνεται πως πρόκειται για την ίδια «συνταγή επιτυχίας» με τον περιορισμό των 140 χαρακτήρων που λάνσαρε το Twitter πριν από επτά χρόνια και δημιούργησε την έννοια του microblogging.

Το ίδιο φαίνεται να πιστεύουν σε σχέση με τα έξι δευτερόλεπτα ειδικοί στον χώρο της τεχνολογίας, όπως ο Σκοτ Κλέμερ από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ. «Με δεδομένο τον ενθουσιασμό για το Twitter ώς τώρα, εκτιμώ ότι οι άνθρωποι θα κάνουν πραγματικά ενδιαφέροντα πράγματα» λέει χαρακτηριστικά και εξηγεί: «Ενα από τα πράγματα που ξέρουμε για τη δημιουργικότητα είναι ότι οι περιορισμοί είναι σημαντικοί, ώστε οι άνθρωποι να κάνουν δημιουργικά πράγματα. Αν θέσεις τους σωστούς περιορισμούς, αυτό είναι όφελος, όχι μειονέκτημα. Και αυτό δεν το ξέρει κανείς καλύτερα από το Twitter, στο οποίο ο περιορισμός των 140 χαρακτήρων πραγματικά δημιούργησε ένα εντελώς νέο μέσο από πολλές απόψεις».

Προς το παρόν πάντως η δημιουργικότητα στο Vine εκδηλώνεται σε μεγάλο βαθμό με την κυκλοφορία σύντομων… πορνό video. Μάλιστα ένα από αυτά μπήκε κατά λάθος στη λίστα των επιλεγμένων από το ίδιο το Twitter («editor’s pick»)! Το καθόλου… τιμητικό γεγονός έγινε η αφορμή να μπει ηλικιακός περιορισμός στη χρήση του Vine και πλέον ζητείται από τους χρήστες να βεβαιώσουν ότι είναι μεγαλύτεροι από 17 ετών για να το «τρέξουν».

Και δωρεάν τηλεφωνία

Twitter και Facebook κονταροχτυπιούνται και σε ένα άλλο πεδίο, εκείνο των τηλεφωνικών κλήσεων. Από τα μέσα Ιανουαρίου το Facebook προσφέρει στους κατόχους iPhone στην Αμερική τη δυνατότητα να πραγματοποιούν δωρεάν τηλεφωνικές κλήσεις σε άλλους χρήστες με την ίδια συσκευή. Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχουν ενεργοποιημένη την εφαρμογή Facebook Messenger και να έχουν πρόσβαση στο Ιντερνετ μέσω Wi-Fi ή 3G. Σύμφωνα με τους υπευθύνους της εταιρείας, την ίδια δυνατότητα θα έχουν σύντομα τόσο οι κάτοχοι συσκευών Android και Blackberry όσο και χρήστες εκτός ΗΠΑ. Σχεδόν ταυτόχρονα με το Facebook, το Twitter ανακοίνωσε το δικό του σύστημα δωρεάν βιντεοκλήσεων με την ονομασία Twelephone. Για να το χρησιμοποιήσει κανείς το μόνο που χρειάζεται είναι σύνδεση στο Ιντερνετ, το Τwitter username και ένα φυλλομετρητή τεχνολογίας WebRTC (προς το παρόν παρέχεται ως extension στο Google Chrome).

Σχέδια για τηλεόραση

Κανείς δεν γνωρίζει ποια μπορεί να είναι η νέα υπηρεσία που θα πλασάρει το Twitter το προσεχές διάστημα, το βέβαιο όμως είναι ότι κάτι ετοιμάζει και μάλλον θα έχει σχέση με την τηλεόραση. Τροφή στη σχετική παραφιλολογία έδωσε η συνεργασία του με την εταιρεία μετρήσεων Nielsen αλλά και η πρόσφατη εξαγορά της εταιρείας Bluefin Labs, η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη εργαλείων μετρήσεων για θέματα που συζητούνται στα κοινωνικά δίκτυα και αφορούν κυρίως τηλεοπτικές εκπομπές. Το Twitter πάντως δεν κρύβει το ενδιαφέρον του για την αγορά της «κοινωνικής» τηλεόρασης (social TV) και σχεδιάζει ένα νέο μηχανισμό αξιολόγησης της επιτυχίας ενός προγράμματος στα κοινωνικά δίκτυα, με την ονομασία «Nielsen Twitter TV Rating».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ