Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

Ο πρίγκιπας Χάρι «έκοψε» επισήμως τους δεσμούς με τη Βρετανία

Να δίνει ο πατέρας σου μάχη με τον καρκίνο...

Γιάννης Φέρτης: Η Βίβιαν Μπενέκου αποκαλύπτει όλα όσα δεν ξέρουμε για τον...

Δάκρυζε όταν άκουγε κλαρίνο, χόρευε τσάμικα με πάθος, αγαπούσε...

Ανδρέας Ανδρεόπουλος: Ο ηθοποιός άφησε το Σπίτι του Ηθοποιού και στέκεται πάλι...

Νέα ζωή για τον Τίμο Δράκο της θρυλικής τηλεοπτικής...

Οι αστρολογικές προβλέψεις της ημέρας για την Κυριακή 21 Απριλίου

ΚΡΙΟΣ: Μεταξύ απόρριψης και υποτέλειας προτιμήστε τις ειλικρινείς συζητήσεις...

«Μπήκαμε» πρώτοι στο show των Bίσση-Ρέμου

Ο μεγάλος Ελληνας σκηνογράφος Μανώλης Παντελιδάκης μιλάει για τη νέα παράσταση που υπογράφει.


Κατά κοινή ομολογία είναι ο σπουδαιότερος σκηνογράφος που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Αρκεί κάποιος να ρίξει μια ματιά στο πλούσιο σε συνεργασίες και επιτυχίες βιογραφικό του. Μόνο για φέτος ο Μανώλης Παντελιδάκης υπογράφει σκηνογραφικά τα μεγαλύτερα θεάματα που απασχολούν και θα απασχολήσουν τις επόμενες ημέρες κοινό και κριτικούς τέχνης.


Το όνομα του βρίσκεται πίσω από τη μουσική συνύπαρξη της Ελευθερίας Αρβανιτάκη με την Αλκηστη Πρωτοψάλτη, τη θεατρική επιτυχία της Βίκυς Σταυροπούλου με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, καθώς και άλλες καλλιτεχνικές δουλειές που έχουν αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια. Αλλωστε στους «Δαίμονες», στο «Θησέας και Αριάδνη», αλλά και στο ανατρεπτικό και προκλητικό έργο του Anthony Burgess «Κουρδιστό πορτοκάλι» τα σκηνικά φιλοτέχνησε ο Μανώλης Παντελιδάκης, που έχει αναλάβει και το πολυαναμενόμενο μιούζικαλ που ετοιμάζουν η Αννα Βίσση και ο Αντώνης Ρέμος.


Οι δύο κορυφαίοι καλλιτέχνες ενώνουν πρώτη φορά τις προσωπικές τους μουσικές διαδρομές, οι οποίες, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιάννη Κακλέα, συνδυάζονται δεξιοτεχνικά μέσα από μικρές ιστορίες με φόντο την πόλη στο «Ενα ή κανένα», ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα, μια μοναδική μουσικοθεατρική εμπειρία που οι συντελεστές υπόσχονται πως θα λατρέψει το κοινό.


«Η συνεργασία μου με τον Γιάννη Κακλέα μετρά πάρα πολλά χρόνια. Εχουμε κάνει πολλές δουλειές μαζί, με αποτέλεσμα να γνωρίζουμε πολύ καλά ο ένας τη δουλειά του άλλου. Οσο για την Αννα Βίσση, θα μπορούσα άνετα να ήμουν ερωτευμένος μαζί της. Είναι ίσως η μοναδική τραγουδίστρια  που διαθέτουμε με τόσο έντονη θεατρικότητα. Είναι απίστευτος ο τρόπος της πάνω στη σκηνή. Σε καθηλώνει» εξηγεί ο Μανώλης Παντελιδάκης, ο οποίος δηλώνει καλλιτεχνικός φαν της Ελληνίδας σταρ.


«Το νέο αυτό εγχείρημα το δουλεύουμε από το καλοκαίρι. Παράλληλα ανεβάσαμε ξανά για λίγες παραστάσεις τους “Δαίμονες” και συνεχίσαμε. Αισθάνομαι τυχερός που δουλεύω στο Pantheon Theater, γιατί εκτός των άλλων διαθέτει την πιο μεγάλη και πιο σύγχρονη σκηνή που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή, ενώ μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε θαύματα».


Η παράσταση, σύμφωνα με όσα μας αποκαλύπτει ο διάσημος σκηνογράφος, ξεπερνά κατά πολύ τα ευρωπαϊκά πρότυπα αγγίζοντας   αμερικανικές υπερπαραγωγές που άφησαν εποχή. «Η όλη προσπάθεια που γίνεται είναι πολύ μπροστά στον χώρο του θεάματος από αυτά που γνωρίζουμε και είχαμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια. Ενα από τα μεγαλύτερα νυχτερινά κέντρα των τελευταίων χρόνων έχει μετατραπεί σε θέατρο για χάρη αυτών των δύο καλλιτεχνών. Αυτό από μόνο του λέει πολλά για όλους μας. Δύο διαφορετικές καλλιτεχνικές πορείες ενώνονται πρώτη φορά για χάρη του θεάματος και του κοινού. Αυτό λοιπόν προσπαθήσαμε να ενώσουμε. Τους δυο διαφορετικούς κόσμους των καλλιτεχνών, της Αννας και του Αντώνη, που είναι από τους ελάχιστους τραγουδιστές της γενιάς αυτής με το απίστευτο χάρισμα της επικοινωνίας».


Σύμφωνα λοιπόν και με τις ηλεκτρονικές μακέτες, που αποκλειστικά εξασφάλισε και παρουσιάζει στους αναγνώστες της η «Espresso της Κυριακής», τα πάντα διαδραματίζονται στη σκηνή του Pantheon Theater σε μία πόλη. Επτά βασικά σημεία διαφορετικά για κάθε καλλιτέχνη, τα οποία προς το τέλος της παράστασης θα ενωθούν μεταξύ τους, συμβολίζοντας έτσι και το ταίριασμα των δύο καλλιτεχνών.


«Η πόλη αυτή θα μπορούσε να είναι η Αθήνα ή ακόμα και η Νέα Υόρκη. Το λιμάνι, ένας σταθμός τρένου, μια σύγχρονη γειτονιά, ένας δρόμος νυχτερινών μαγαζιών, το δάσος και άλλα είναι τα βασικά μας σκηνικά. Από κει και πέρα υπάρχουν και μικρότερα. Ολα αυτά θα τα βλέπουμε στην εξέλιξη της μουσικής μας ιστορίας με τον κάθε καλλιτέχνη ξεχωριστά, ενώ στην πορεία και προς την κορύφωση θα δούμε την ένωση αυτή σε πιο ολοκληρωμένο στάδιο. Είναι κάτι πρωτοποριακό, που θα αρέσει, πιστεύω, στον κόσμο. Εχουμε δουλέψει πολύ πάνω σε αυτό και το πιστεύουμε όλοι».


Ο μετρ της σκηνογραφίας Μανώλης Παντελιδάκης, που αυτές τις ημέρες βρίσκεται συνεχώς στο Pantheon Theater προκειμένου να επιβλέπει τα σκηνικά που έφτιαξε για την πιο πολυσυζητημένη συνεργασία της χρονιάς, έχει ακόμη μερικά σπουδαία κόνσεπτ στα σκαριά: «Σε λίγες μέρες ανεβαίνει στο Μουσείο Αυτοκινήτου ο «Συρανό ντε Μπερζεράκ» με τον Χρήστο Φερεντίνο και την Εβελίνα Παπούλια, ενώ ετοιμάζουμε κάτι σπουδαίο και για τις αρχές του 2014 στο Παλλάς. Παράλληλα φτιάχνω τα σκηνικά για το μουσικό ταξίδι της Ζωζώς Σαπουντζάκη με τη Μαριώ στη Θεσσαλονίκη. Διαφορετικές όλες οι συνεργασίες μεταξύ τους, κάτι που μου αρέσει και καλλιτεχνικά με εξιτάρει» εκμυστηρεύεται στην «Espresso της Κυριακής».


Ο Μανώλης Παντελιδάκης έφτιαξε και τα σκηνικά για την παράσταση στο θέατρο Αλίκη, στην οποία πρωταγωνιστούν η Βίκυ Σταυροπούλου, ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης και η Μίνα Αδαμάκη, την ξεκαρδιστική φάρσα του Georges Feydeau «Ψύλλοι στ’ αφτιά»:


«Οι “Ψύλλοι στ’ αφτιά” γράφτηκαν το 1907 από τον Georges Feydeau, έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της γαλλικής φάρσας, και αποτελεί μέχρι σήμερα έργο-ορόσημο της Μπελ Επόκ. Αυτή η συνεργασία με πήγε πολλά χρόνια πίσω. Με ταξίδεψε στο παρελθόν κι αυτό γιατί το έργο διαδραματίζεται στο Παρίσι, στο οποίο έχω μείνει αρκετά χρόνια ως νέος για σπουδές. Ετσι προσπάθησα να περάσω την αγάπη μου για την πόλη αυτή, από την οποία έχω πολλά να θυμάμαι» καταλήγει ο διάσημος σκηνογράφος, που και για το 2014 εύχεται να γίνονται καλλιτεχνικές δουλειές προς όφελος της τέχνης και του κοινού.
 
Η αγάπη στις Αρβανιτάκη-Πρωτοψάλτη


Φέτος ο σκηνογράφος είχε τη χαρά να συνεργαστεί και με δύο πολύ καλές του φίλες, τις οποίες αγαπά και θαυμάζει ως προσωπικότητες και ως καλλιτέχνιδες, και δεν θα μπορούσε να ήταν άλλες από την Αλκηστη Πρωτοψάλτη και την Ελευθερία Αρβανιτάκη, που μαζί έχουν δημιουργήσει για τους φαν τους ένα σωστό μουσικό ποίημα στη σκηνή του Διογένης studio.


«Κρατάνε χρόνια οι αγάπες αυτές και χαίρομαι που επιτέλους συνεργάστηκαν και επί σκηνής η Αλκηστις και η Ελευθερία. Τις αγαπώ και τις δύο πάρα πολύ. Τις γνωρίζω πολλά χρόνια, ήμασταν σχεδόν παιδιά. Ολα αυτά τα χρόνια έχω δουλέψει ξεχωριστά και με τις δύο, αλλά είναι η πρώτη φορά που δουλεύουμε όλοι μαζί».


Για τις δύο πιο βελούδινες φωνές του μουσικού πενταγράμμου ο Μανώλης Παντελιδάκης, όπως μας ομολογεί, ήθελε κάτι διαφορετικό. Ενα σκηνικό που να εκπέμπει αγάπη και ταυτόχρονα να είναι τόσο φίνο αισθητικά όσο είναι και οι δύο γυναίκες. «Το σκηνικό αυτό ήθελα να μοιάζει με μια αγκαλιά, όπου στο κάθε κομμάτι της θα βρίσκεται εκτός από την τραγουδίστρια και η μπάντα της. Παράλληλα, επειδή και οι δύο είναι τόσο καλλίγραμμες και εύθραυστες, επιθυμούσα τα υλικά μου να είναι της ίδιας φιλοσοφίας. Ετσι φτιάξαμε ψηλά, μακρόστενα κομμάτια που δημιουργούν φύλλα από παραβάν με βασικό υλικό το βελούδο. Παίξαμε και με τα video wall που τοποθετήσαμε στο πίσω μέρος της σκηνής και σε συνδυασμό με τα φώτα το αποτέλεσμα έγινε πιο ρομαντικό και ιδιαίτερο».


Ο σκηνογράφος δεν είναι η πρώτη φορά που έχει κληθεί να δημιουργήσει σκηνικά για νυχτερινά μαγαζιά, αφού στο παρελθόν το όνομά του βρισκόταν σε σχήματα που άφησαν εποχή. «Η αλήθεια είναι πως φέτος υπάρχουν και μουσικά θεάματα τα οποία δεν έχουν σχέση με τα κλασικά μπουζούκια, με τα λουλούδια και τις ατελείωτες ώρες διασκέδασης. Εχουν αλλάξει κάπως τα πράγματα και αυτό οφείλεται πρώτα απ’ όλα στην κρίση. Βέβαια, από την άλλη, αυτές οι δουλειές έχουν και περισσότερο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον.


»Οπως και να ‘χει όμως, πάντα με συγκινούσαν δουλειές που απευθύνονταν σε πολύ κόσμο, γι’ αυτό συνεργάστηκα και με πολλά νυχτερινά σχήματα. Σε όλα προσπάθησα να δώσω και μια θεατρική υπόσταση μέσα από τα τα σκηνικά μου. Μας βοηθούσε βέβαια και το πρόγραμμα, που χωριζόταν πάντα σε πρώτο και λαϊκό. Ετσι στο πρώτο είχαμε την ευκαιρία να αναδείξουμε ακόμα περισσότερο το όλο πακέτο του καλλιτέχνη. Εχω δουλέψει με την Αννα Βίσση, τη Δέσποινα Βανδή, για την οποία έχω κάνει πρωτοποριακές δουλειές επίσης, την Πέγκυ Ζήνα κι άλλους πολλούς».


ΘΑΝΟΣ ΜΑΚΡΟΓΑΜΒΡΑΚΗΣ – Φωτ.: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΣΙΑΣ

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

«Εφυγε» ο Ηλίας Μπαρμπαλιάς

«Εφυγε» στα 68 του χρόνια ο Ηλίας Μπαρμπαλιάς που...

Νίκος Αποστολόπουλος: «Η Φαίη Σκορδά είναι σαν τους αναστενάρηδες, λες και περπατάει σε αναμμένα κάρβουνα»

Ο Νίκος Αποστολόπουλος παραχώρησε μια συνέντευξη στην εκπομπή «Mega...

Η έπαυλη-φάντασμα και η σεξουαλική κακοποίηση μαθητή σε εκδρομή

Ιστορίες με φαντάσματα, πνεύματα, ανεξήγητους θανάτους και δύο τρομακτικές...

Οσα έγιναν στο παρασκήνιο και οδήγησαν στο… διαζύγιο του Mega από την Ελένη Μενεγάκη

Τη στιγμή που γίνεται μεγάλος ντόρος στα δημοσιογραφικά γραφεία...

Φίλος «οχιά» και δολοφόνος του άτυχου καρκινοπαθούς Γερμανού στην Κρήτη

Τον δρόμο για τη φυλακή πήρε χθες, μετά την...