Το υπερπολυτελές Seaplane, μήκους 46 μέτρων, που θα ταξιδεύει τους μεγιστάνες σε βουνά και θάλασσα.
Θάλασσα ή βουνό, με πλοίο ή αεροπλάνο; Το δίλημμα που πολλοί αντιμετωπίζουν για τις διακοπές τους ή γενικότερα για τα ταξίδια τους έρχεται να απαντήσει μια ανακάλυψη που απλά απαντά: και τα δύο ταυτόχρονα. Φυσικά προϋπόθεση για να τα έχετε είναι ο τραπεζικός σας λογαριασμός να έχει αρκετά χρήματα. Αν λοιπόν το γιοτ και το αεροπλάνο είναι αγαπημένα σας μέσα, τώρα μπορείτε να τα συνδυάσετε για μια «φευγάτη» εμπειρία που συνδυάζει πολυτέλεια και τεχνολογία. Το Seaplane είναι ένα διαφορετικό υδροπλάνο, που ταξιδεύει στη θάλασσα σαν σκάφος αναψυχής, αλλά μπορεί επίσης να απογειωθεί για να μεταφέρει τους επιβάτες του γρήγορα σε πιο μακρινούς προορισμούς.
Σχεδιαστής του ιπτάμενου γιοτ είναι ο Γάλλος Γελκέν Οκτουρί, διάσημος για τις πρωτότυπες ιδέες του σε ό,τι αφορά το design. Το σκάφος έχει μήκος 46 μέτρα και πλάτος 27 μέτρα, ενώ το ύψος των τεσσάρων τεράστιων καταρτιών του φτάνει τα 40 μέτρα. Κάθε κατάρτι μπορεί να έχει άλλον προσανατολισμό, ώστε να εξασφαλίζεται το καλύτερο και πιο άνετο ταξίδι, ανεξάρτητα με την κατεύθυνση του ανέμου. Οταν χρειαστεί να πετάξει, τα πτυσσόμενα κατάρτια μετατρέπονται σε φτερά.
Ο Γάλλος σχεδιαστής εμπνεύστηκε το Seaplane κατά παραγγελία από τους πρίγκιπες του Ομάν Αζίζ, Νταγούντ και Χασίμ, που είναι διευθυντικά στελέχη της αεροπορικής εταιρίας Masqat Airways. Η ανάθεση έγινε ώστε να μπορούν να κάνουν ιστιοπλοΐα κατά μήκος της ακτογραμμής του Ομάν και μετά να επιστρέφουν αεροπορικώς στη βάση τους κάνοντας το γιοτ, τετρακινητήριο αεροπλάνο.
Σε ό,τι αφορά την ξενοδοχειακή υποδομή του, το γιοτ διαθέτει τέσσερις καμπίνες, δύο γέφυρες, δύο κύρια καταστρώματα και δύο μικρότερα, ένα στην πρύμνη κι ένα στην πλώρη, όπου βρίσκεται και το πιλοτήριο. Το κατώτερο κατάστρωμα διαθέτει κυρίως αίθουσα, κουζίνα, τουαλέτα και αποθήκη. Το δάπεδο της κύριας αίθουσας είναι πάνω από το επίπεδο της θάλασσας και τα παράθυρα βρίσκονται πάνω από την ίσαλο γραμμή του σκάφους.
Το πρωτότυπο μοντέλο του ιπτάμενου γιοτ κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο Aerocoché της Γαλλίας, ωστόσο όλα δείχνουν πως δεν έχει έρθει ακόμα η ώρα για… μαζική παραγωγή του, ώστε να το δούμε να πλέει ή να πετάει. Οσο για το κόστος του, δεν έχει γίνει γνωστό.
ΚΑΤΙΑ ΓΙΑΠΑΛΑΚΗ