Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Στα χέρια πιάστηκαν ο ανεξάρτητος βουλευτής Κωνσταντίνος Φλώρος και ο Βασίλης Γραμμένος...

«Της Κορέας» έγινε χθες το μεσημέρι στην ελληνική Βουλή....

«Σασμός»: Χρήστος, Στέλλα εκφράζουν τα συναισθήματά τους

Όσα θα δούμε στο αποψινό επεισόδιο του «Σασμού».Μαθιός, Βασιλική,...

Η Αννα Βίσση δεν «ψήνεται» για το «Voice»

Η Αννα Βίσση είπε «όχι» σε μια θέση στην...

Συμμορίες Ρομά έχουν ρημάξει τους τελευταίους μήνες την ανατολική Θεσσαλονίκη

Σε μάστιγα έχουν εξελιχθεί τους τελευταίους μήνες οι κλοπές,...

Ο Θόδωρος και η Γιάννα στήνουν νέο κόλπο γκρόσο

Το 900.000.000 δολαρίων άνοιγμα του ζεύγους Αγγελόπουλου με τη αγορά και ναυπήγηση νέων πλοίων και μεγάλος στόχος της μεταπωλήσής τους.

Τι σκαρώνουν πάλι ο Θόδωρος και η Γιάννα Αγγελοπούλου; Το ερώτημα αυτό κυκλοφορούσε στην Ακτή Μιαούλη μεταξύ των γραφείων των νεότερων στελεχών. Διότι οι παλαιότεροι ήξεραν την απάντηση. «Στήνει πάλι στόλο, μπας και τον πουλήσει με κέρδος στο φτερό» λένε στην αγορά, αναφερόμενοι στα αλλεπάλληλα deals με τον Πέτρο Γεωργιόπουλο. «Μπορεί και να τον έχει έτοιμο πάλι τον Peter G» σημειώνουν κάποιοι. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η αξία των πλοίων που έχει αγοράσει ή έχει παραγγείλει και ναυπηγεί η ναυτιλιακή του Θόδωρου Αγγελόπουλου Metrostar Management έχει ανεβεί στα 900.000.000 δολάρια το τελευταίο έτος. Η αγορά -Ελληνες και ξένοι- θεωρεί τον δεύτερο σύζυγο της Γιάννας Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη περισσότερο επενδυτή ή «asset player» (όπως λένε αυτούς τους επιχειρηματίες) και λιγότερο εφοπλιστή. Η αίσθηση της διακριτικής περιφρόνησης είναι διάχυτη, ειδικά μεταξύ των παλαιότερων και ιδιαίτερα των καπεταναίων που έγιναν πλοιοκτήτες από την αγάπη τους για τη δουλειά και τη θάλασσα και όχι από την επιδίωξη του κέρδους και της υπεραξίας.
Το ζήτημα δεν θα είχε διαστάσεις, αν ο Θόδωρος Αγγελόπουλος μαζί με τη σύζυγό του Γιάννα δεν ήταν ακριβώς το αντίθετο από τον αδελφό του Κωνσταντίνο.

Ανθρωπος χαμηλών τόνων, που έζησε πολλά χρόνια στο περιθώριο της δημοσιότητας, παρά την τραυματισμένη υγεία του, μαζί με τους δύο γιους του, βασικούς μετόχους της ομάδας μπάσκετ του Ολυμπιακού, έχει χτίσει τη ναυτιλιακή Arcadia με την ακριβώς αντίθετη φιλοσοφία: Διαχειρίστρια ποιοτικού τονάζ με ελληνική σημαία και μακροπρόθεσμες σχέσεις με μεγάλους ναυλωτές. Καμία σχέση δηλαδή με τον αδελφό του, με τον οποίο έχει άλλωστε αντιπαρατεθεί επανειλημμένα και στα δικαστήρια, αφού ο Κωνσταντίνος τον κατηγόρησε για υφαρπαγή περιουσίας.

Ενα χρόνο πριν η «Espresso » σε σχετικό δημοσίευμα αποκάλυπτε πως ο Θόδωρος Αγγελόπουλος έστηνε από τότε το νέο «πακέτο πλοίων». Τότε είχε δεσμεύσει από ίδια και κυρίως δανειακά κεφάλαια 340.000.000 δολάρια. Σήμερα το ποσό έχει φτάσει στα 900.000.000 δολαρια, μετά και την παραγγελία τις προηγούμενες ημέρες ακόμα δύο πολύ μεγάλων δεξαμενοπλοίων, των λεγόμενων και VLCC, στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, στη Νότια Κορέα.

Ομως τα πράγματα τον τελευταίο χρόνο δεν πήγαν κατ’ ευχήν. Αρχικά ο Θόδωρος σχεδίαζε να χτίσει στόλο με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όμως η ναυλαγορά τους, αποτελματωμένη, δεν τα έκανε ελκυστικά για πώληση σε άλλον, όσο φτηνά κι αν τα παρήγγειλε. Δεν θα μπορούσε έτσι να τα πουλήσει εύκολα, ούτε με κέρδος. Αλλαξε λοιπόν στην πορεία τις παραγγελίες σε δεξαμενόπλοια. «Κάπου τώρα θα πρέπει να έχει αρχίσει να ψάχνει αγοραστή» λένε στο λιμάνι. Και κάποιοι θυμίζουν ότι μόλις προ μηνός ο Πέτρος Λιβανός «έκλεψε» κάτω από τη μύτη του Πέτρου Γεωργιόπουλου δέκα μεγάλα τάνκερ δανέζικης εταιρείας. «Είναι πάντοτε πρόθυμος αγοραστής ο Πέτρος» λένε στην αγορά.

Στην ποντοπόρο ναυτιλία από το 1996, οπότε ίδρυσε τη Metrostar, έως το 2002, όταν αναλάμβανε τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας η σύζυγός του, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος έχτισε στόλο δεκατεσσάρων δεξαμενόπλοιων, που τον πούλησε τον Ιανουάριο του 2003 έναντι 520.000.000 δολαρίων στην General Maritime Corp του Πέτρου Γεωργιόπουλου, που ειδικεύεται στα τάνκερ. Ηταν η πρώτη φορά από τις τρεις που οι δύο άντρες έκαναν ακριβώς το ίδιο πράγμα: ο δεύτερος αγόραζε -μάλλον ακριβά, ισχυρίζονται κάποιοι- τα πλοία που έχτιζε ή μάζευε από τη δευτερογενή αγορά ο Θόδωρος.

Εως την άνοιξη του 2005 ο Αγγελόπουλος συγκέντρωσε και πάλι στόλο μεγάλων δεξαμενόπλοιων και φορτηγών, που τον πούλησε αντί 750.000.000 δολαρίων. Τον επόμενο Ιούνιο, το 2006, πούλησε και τα συνολικά δεκαεπτά φορτηγά, αντί 735.00.000 δολαρίων, στην Quintana Maritime του Σταμάτη Μολάρη, η οποία αργότερα απορροφήθηκε από την Excel Maritime του -σε μεγάλα προβλήματα πλέον- Βίλυ Παναγιωτίδη. Ενα χρόνο αργότερα, το 2007, η άλλη εισηγμένη του Πέτρου Γεωργιόπουλου, η Genco Shipping & Trading (διαχειρίστρια φορτηγών) αγόρασε από τη Metrostar του Αγγελόπουλου αντί 1,1 δισ. δολαρίων εννέα πολύ μεγάλα φορτηγά.

Τον Ιούνιο του 2010 «ξεφορτώθηκε» στόλο επτά δεξαμενόπλοιων έναντι 620.000.000 δολαρίων στον Πέτρο Γεωργιόπουλο και τη χρεοκοπημένη πλέον General Maritime που διαχειρίζεται. Τόσο μεγάλο ήταν το βάρος του δανεισμού για την εισηγμένη στις ΗΠΑ General Maritime που αναγκάστηκε να προβεί σε στάση πληρωμών και να αναζητήσει προστασία από τους πιστωτές της στο αμερικανικό άρθρο 99 του πτωχευτικού δικαίου, το γνωστό ως «Chapter 11».

Τώρα η Metrostar Management του Αγγελόπουλου έχει υπό παραγγελία έξι τάνκερ 300.000 τόνων και δέκα δεξαμενόπλοια πετρελαιοειδών. Τα πρώτα τα χτίζει στις σχάρες της Hyundai και τα δεύτερα σε αυτές της SPP Shipbuilding Αυτά αποτελούν πληροφορίες ναυλομεσιτικών οίκων, γιατί επίσημα στο site της ναυτιλιακής εμφανίζονται μόνον πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, για τα οποία ακούστηκε ότι είχαν πουληθεί, κάτι που -από ό,τι φαίνεται- δεν έγινε. «Δεν περπάτησαν αυτά τα deals, εξ ου και επέστρεψε στον γνώριμο χώρο των τάνκερ» εξηγεί πηγή από το λιμάνι.

Το drama της Lady G με τα 26.000.000 ανέργους και το φλέρτ με τον ΣΥΡΙΖΑ

Αυτά αφορούν τις business του Θόδωρου. Οσο για τη Γιάννα Αγγελοπούλου, μετά και το βιβλίο της «Το ελληνικό μου δράμα» επέστρεψε προ ημερών με άρθρο της στην αμερικανική «Ηuffington Ρost» και με σημαία τους ανέργους… μιλά συνεχώς.

Οσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των άνεργων νέων τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα κοινωνικής αναταραχής, λέει και αναφέρεται σε περιοδεία που πραγματοποίησε στις ΗΠΑ με αφορμή την προώθηση του βιβλίου: «Υπάρχουν 26.000.000 νέοι άνθρωποι στον ανεπτυγμένο κόσμο, οι οποίοι δεν απασχολούνται επί του παρόντος, σύμφωνα με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, και αυτό πρέπει να είναι το θέμα που θα μας απασχολήσει περισσότερο το 2014» γράφει αδυνατώντας να κρύψει τις πολιτικές της φιλοδοξίες.

Ηταν στα μέσα της δεκαετίας του ’80 όταν άρχισε να ασχολείται με την πολιτική και φαίνεται ότι δεν το ξεπέρασε. Το 1986 γνωρίστηκε με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη κι έτσι τελικά κατήλθε υποψήφια στις δημοτικές εκλογές εκείνου του έτους και εκλέχθηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας με τον συνδυασμό «Νέα Εποχή» του Μιλτιάδη Εβερτ. Τον Νοέμβριο του 1989 και το 1990 εκλέχθηκε βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στην Α’ Αθηνών. Το 1990 χώρισε από τον πρώτο της σύζυγο και παντρεύτηκε τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο, γόνο της γνωστής οικογένειας βιομηχάνων, με τον οποίο απέκτησε δύο γιους, τον Παναγιώτη και τον Δημήτρη. Είναι ευρέως γνωστό ότι η Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη γνωρίστηκε με τον δεύτερο σύζυγό της όταν λιποθύμησε (τυχαία…) στα χέρια του τελευταίου, κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Πατριαρχικό Ναό Αγίου Γεωργίου, στο Φανάρι της Κωνσταντινούπολης.

Η Γιάννα, που σπούδασε στη Νομική Θεσσαλονίκης, απ’ όπου αποφοίτησε το 1979, παντρεύτηκε πρώτη φορά τον επιχειρηματία Γιώργο Παρθένη και απέκτησε μαζί του μία κόρη, την Καρολίνα. Δεκαεπτά χρόνια αργότερα, το 1996, ορίστηκε από τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη πρόεδρος της επιτροπής διεκδίκησης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και το 2000 η ελληνική κυβέρνηση άλλαξε τη διοίκηση της οργανωτικής επιτροπής και η Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη ορίστηκε τελικά πρόεδρος. Τον λογαριασμό των Ολυμπιακών τον πληρώνουμε ακόμα… Κατα τα άλλα, η φιλοδοξη Γιάννα περιφερεται ανά την Ελλαδα παρουσιαζοντας το best seller της και φλερτάροντας με την Αριστερά, συγκεκριμενα με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Οι οικογενειακές έριδες

Η δολοφονία του Δημήτρη Αγγελόπουλου τον Απρίλιο του 1986 από τη 17 Νοέμβρη αποτέλεσε θρυαλλίδα για την οικογενειακή εταιρεία αφήνοντας μόνο του τον Παναγιώτη Θ. Αγγελόπουλο, ο οποίος από τον γάμο του με την Ελένη Μάρκου έγινε πατέρας από το 1943 του Θεόδωρου και από το 1945 του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου. Οι επενδύσεις στην Ελλάδα πρακτικά σταμάτησαν τότε και η Χαλυβουργική άρχισε να φθίνει.

Ομως στο εξωτερικό άλλα συνέβαιναν, καθώς δημιουργήθηκαν από την οικογένεια άλλες χαλυβουργίες στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Η Geselschaft στην Ελβετία, η Alpha Steel στο Κάρντιφ της Ουαλίας, η Beta Steel στην Ιντιάνα των ΗΠΑ, με μαμά όλων την Credite Industriale Societe Anonyme. Στη ναυτιλία άρχισε επίσης το άνοιγμα αλλά και στις τράπεζες με τις επενδύσεις στην Union Bank of Switzerland (UBS).

Φαίνεται όμως ότι ο Παναγιώτης Θ. Αγγελόπουλος ευνόησε τον πρωτότοκο γιο του Θόδωρο, όταν μοίραζε περιουσία ή τέλος πάντων έπαιρνε αποφάσεις. Αυτό έφτασε τον Κωνσταντίνο στα δικαστήρια προ 15 ετών και έκτοτε… γαία πυρί μιχθήτω. Ο Θόδωρος εμφανίστηκε τότε να έχει πάρει σχεδόν τα πάντα στο εξωτερικό, ενώ ο Κωνσταντίνος έχτισε τη δική του αυτοκρατορία μαζί με τα σεμνά παιδιά του.

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καρφιά Σολωμού για την Μπάρκα

«Καμπανιά» από τη Μαρία Σολωμού. «Δεν θα πάω ποτέ...

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

Ο Σταϊκούρας θαυμαστής της sexy Μαρίας Τζινέρη

Δεν ήταν και λίγοι οι παρευρισκόμενοι σε εγκαίνια έργων...

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. ο μάνατζερ του τράπερ Trannos για όσα έγιναν στου Ρέντη

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις από την αστυνομική επιχείρηση «μαμούθ»...

Η Πωλίνα Σανταλοβάκη έδωσε σημεία ζωής

Ενώ είναι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας η...

Μπηχτές Μαραντίνη για χωρισμό και συνεπιμέλεια

Ο Θοδωρής Μαραντίνης έδωσε συνέντευξη στη «Real Life», μίλησε...