Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Το… χρίσμα στην Ντενίση θα έδινε η Γερονικολού, αν παντρευόταν τον Τσιμιτσέλη

«Η Μιμή είναι πολύ φίλη μας, κάνουμε και παρέα,...

Ο εγγονός του Ανέστη Βλάχου χειροτονήθηκε αρχιμανδρίτης

Σε κλίμα συγκίνησης έγινε χθες, Κυριακή, η χειροτονία σε...

Τα νέα στοιχεία στη δίκη του παιδιάτρου που κατηγορείται πως ασέλγησε σε...

Στις 14 Μαΐου αναμένεται να συνεχιστεί στο Μικτό Ορκωτό...

Πώς δημιουργήθηκε το φαινόμενο με δεκάδες σμήνη παπαγάλων να κατακλύζουν πάρκα και...

Τα τελευταία χρόνια ένα πολύχρωμο θέαμα με τροπικούς «μετανάστες»...

Η πολιτική ακινησίας των Ι.Χ. έφερε και απώλεια εσόδων

Σε ακινησία οδήγησαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα οι ιδιοκτήτες τους τα τελευταία πέντε χρόνια, καταθέτοντας τις πινακίδες τους, καθώς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στο δυσβάστακτος κόστος, «στερώντας» έτσι όμως από το κράτος περίπου 1,1 δισ. ευρώ.

Σε ακινησία οδήγησαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα οι ιδιοκτήτες τους τα τελευταία πέντε χρόνια, καταθέτοντας τις πινακίδες τους, καθώς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στο δυσβάστακτος κόστος, «στερώντας» έτσι όμως από το κράτος περίπου 1,1 δισ. ευρώ.


Συγκεκριμένα, τα 1.143.034 άγγιξε ο αριθμός των οχημάτων που τέθηκαν σε ακινησία από το 2009 έως και το 2013 στην Ελλάδα. Το μεγαλύτερο κύμα κατάθεσης πινακίδων καταγράφηκε το 2013, όταν σε ακινησία μπήκαν 318.497 οχήματα, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς.


Αναλυτικά:


– Το 2009 σε ακινησία τέθηκαν 169.205 οχήματα και έγινε άρση ακινησίας σε 73.180.
– Το 2010 σε ακινησία τέθηκαν 189.666 οχήματα και έγινε άρση ακινησίας σε 55.330.
– Το 2011 σε ακινησία τέθηκαν 193.922 οχήματα και έγινε άρση ακινησίας σε 72.831.
– Το 2012 σε ακινησία τέθηκαν 271.744 οχήματα και έγινε άρση ακινησίας σε 91.310.
Το 2013 σε ακινησία τέθηκαν 318.497 οχήματα και έγινε άρση ακινησίας σε 146.191.


Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, σε σύνολο 1.143.034 οχημάτων που τέθηκαν σε ακινησία την πενταετία 2009-2013, τα 1.035.290 είναι επιβατικά και δημόσιας χρήσης.


Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως με δεδομένο τον αριθμό των οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν, τα διαφυγόντα κέρδη για το Δημόσιο για την επίμαχη περίοδο εκτιμώνται -με μετριοπαθείς υπολογισμούς- στα 1,1 δισ. ευρώ από τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας.


Κι αυτό διότι για κάθε όχημα που ακινητοποιείται, τα έσοδα που χάνει το Δημόσιο υπολογίζονται κατά μέσο όρο σε περίπου 1.000 ευρώ ως εξής: τα 800 από αυτά αποτελούν τέλη κυκλοφορίας, μια και τα περισσότερα οχήματα που ακινητοποιήθηκαν ανήκουν στην υψηλή κατηγορία κυβισμού, από 1.700 κ. εκ., και τα 200 αποτελούν κατά μέσο όρο τον φόρο πολυτελείας που δεν πλήρωσαν οι ιδιοκτήτες των ίδιων οχημάτων.


ΕΛΕΝΑ ΣΟΛΩΜΟΥ

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Γιάννης Φέρτης: Η Βίβιαν Μπενέκου αποκαλύπτει όλα όσα δεν ξέρουμε για τον τεράστιο ηθοποιό

Δάκρυζε όταν άκουγε κλαρίνο, χόρευε τσάμικα με πάθος, αγαπούσε...

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

«Εφυγε» ο Ηλίας Μπαρμπαλιάς

«Εφυγε» στα 68 του χρόνια ο Ηλίας Μπαρμπαλιάς που...

Μοντέλο σε καμπάνια η «κυρία Πιτ»

Βουτιά στον χώρο της μόδας έκανε η σύντροφος του...