Σάββατο, 10 Ιουνίου, 2023

Τι κρύβεται πίσω από το διπλό συμβόλαιο θανάτου σε γαμπρό και κουνιάδο...

Οι σφαίρες έπεφταν βροχή προχθές το βράδυ στην οδό...

Άβα Γαλανοπούλου: «Με τον Πέτρο Φιλιππίδη δεν έχω μιλήσει, με στεναχώρησε αφάνταστα...

Η Άβα Γαλανοπούλου καλεσμένη της εκπομπής «Το Πρωινό» αναφέρθηκε...

Αποκαλύπτει ο Ετεοκλής Παύλου: «Με κορόιδευαν για το θέμα των κιλών και...

Η Ελένη Χατζίδου με τον Ετεοκλή Παύλου και τους συνεργάτες...

Μανώλης Δεστούνης: Η καριέρα, ο τζόγος και η ζωή σήμερα στα 85...

Ο Μανώλης Δεστούνης δεν κάνει συχνές δημόσιες εμφανίσεις και...

Η πολιτική ακινησίας των Ι.Χ. έφερε και απώλεια εσόδων

Σε ακινησία οδήγησαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα οι ιδιοκτήτες τους τα τελευταία πέντε χρόνια, καταθέτοντας τις πινακίδες τους, καθώς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στο δυσβάστακτος κόστος, «στερώντας» έτσι όμως από το κράτος περίπου 1,1 δισ. ευρώ.

Σε ακινησία οδήγησαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα οι ιδιοκτήτες τους τα τελευταία πέντε χρόνια, καταθέτοντας τις πινακίδες τους, καθώς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στο δυσβάστακτος κόστος, «στερώντας» έτσι όμως από το κράτος περίπου 1,1 δισ. ευρώ.


Συγκεκριμένα, τα 1.143.034 άγγιξε ο αριθμός των οχημάτων που τέθηκαν σε ακινησία από το 2009 έως και το 2013 στην Ελλάδα. Το μεγαλύτερο κύμα κατάθεσης πινακίδων καταγράφηκε το 2013, όταν σε ακινησία μπήκαν 318.497 οχήματα, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός τους αυξάνεται συνεχώς.


Αναλυτικά:


– Το 2009 σε ακινησία τέθηκαν 169.205 οχήματα και έγινε άρση ακινησίας σε 73.180.
– Το 2010 σε ακινησία τέθηκαν 189.666 οχήματα και έγινε άρση ακινησίας σε 55.330.
– Το 2011 σε ακινησία τέθηκαν 193.922 οχήματα και έγινε άρση ακινησίας σε 72.831.
– Το 2012 σε ακινησία τέθηκαν 271.744 οχήματα και έγινε άρση ακινησίας σε 91.310.
Το 2013 σε ακινησία τέθηκαν 318.497 οχήματα και έγινε άρση ακινησίας σε 146.191.


Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, σε σύνολο 1.143.034 οχημάτων που τέθηκαν σε ακινησία την πενταετία 2009-2013, τα 1.035.290 είναι επιβατικά και δημόσιας χρήσης.


Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως με δεδομένο τον αριθμό των οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν, τα διαφυγόντα κέρδη για το Δημόσιο για την επίμαχη περίοδο εκτιμώνται -με μετριοπαθείς υπολογισμούς- στα 1,1 δισ. ευρώ από τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας.


Κι αυτό διότι για κάθε όχημα που ακινητοποιείται, τα έσοδα που χάνει το Δημόσιο υπολογίζονται κατά μέσο όρο σε περίπου 1.000 ευρώ ως εξής: τα 800 από αυτά αποτελούν τέλη κυκλοφορίας, μια και τα περισσότερα οχήματα που ακινητοποιήθηκαν ανήκουν στην υψηλή κατηγορία κυβισμού, από 1.700 κ. εκ., και τα 200 αποτελούν κατά μέσο όρο τον φόρο πολυτελείας που δεν πλήρωσαν οι ιδιοκτήτες των ίδιων οχημάτων.


ΕΛΕΝΑ ΣΟΛΩΜΟΥ

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η αποκάλυψη για τη διαθήκη του Γιάννη Φλωρινιώτη που θα συζητηθεί

Η σύζυγος του Γιάννη Φλωρινιώτη, Μάχη μίλησε στην εκπομπή...

Γιάννης Φλωρινιώτης πριν από 10 ημέρες: «Ο γιατρός είπε στην κόρη μου να με πάρουν να πεθάνω σπίτι»

Ο Γιάννης Φλωρινιώτης δέκα περίπου ημέρες πριν φύγει από...

Ο γιος του Γιάννη Φλωρινιώτη λύγισε: «Είμαστε σε άθλια κατάσταση»

Ο Γιάννης Φλωρινιώτης πέρα από σπουδαίος καλλιτέχνης ήταν και...

Ο Δημήτρης Κοντολάζος ήταν απών από τον γάμο της κόρης του Αγγελικής

Έλαμψε διά της απουσίας του ο Δημήτρης Κοντολάζος από...

Ο νεαρός συνόδευσε τη γιαγιά του και γνωστή δημοσιογράφο στο Ηρώδειο

Ο νεαρός πήγε στο Ηρώδειο συνοδευόμενος από τη γιαγιά...

Έγινε 15 η κόρη πρωταγωνίστριας – «Αυτό το κοριτσάκι με έκανε μαμά πριν από 15 χρόνια»

Η κόρη γνωστής πρωταγωνίστριας έγινε 15 χρονών και η...

Μαρκέλλα Γιαννάτου: Τα βίντεο που πόσταρε μέσα από το δωμάτιό της στο μαιευτήριο

Η Μαρκέλλα Γιαννάτου έγινε μανούλα και η χαρά της...