Η τηλεοπτική επίθεση του Γκρίλο και η απειλή υπαλλήλων να πέσουν στο κενό πριν την αυλαία επισκίασε τη μεγάλη γιορτή στο Σαν Ρέμο.
Πολλές εκπλήξεις… όμως όχι μόνο ευχάριστες επιφύλασσε η πρεμιέρα του 64ου Φεστιβάλ Τραγουδιού του Σαν Ρέμο.
Τα παρατράγουδα ξεκίνησαν προτού καλά-καλά ανοίξει η αυλαία, αφού ακριβώς έξω από το θέατρο Ariston ο Ιταλός κωμικός ηθοποιός, σχολιαστής και εσχάτως πολιτικός Μπέπε Γκρίλο φρόντισε να περάσει από γενεές δεκατέσσερις την κρατική τηλεόραση Rai, κρίνοντάς τη «σημαντικά υπεύθυνη για την οικονομική, πολιτική και κοινωνική καταστροφή της χώρας».
Μάλιστα δεν δίστασε να τα βάλει και με τους δημοσιογράφους, χαρακτηρίζοντάς τους «ζωντανούς νεκρούς» και «υπεύθυνους για το γεγονός ότι η Ιταλία βρίσκεται στην 77η θέση παγκοσμίως σε ό,τι αφορά την ελευθερία του Τύπου». Αφού έβαψε το κόκκινο χαλί… πράσινο με τη χολή του, ο δημοφιλής ηθοποιός συναίνεσε ώστε να ανοίξει η αυλαία του φεστιβάλ.
Αυτό όμως δεν κατέστη δυνατό, αφού ήταν η σειρά κάποιων άλλων αγανακτισμένων με την ιταλική πραγματικότητα να τραβήξουν τα βλέμματα μακριά από τη σκηνή και πιο συγκεκριμένα πάνω αυτή. Δύο υπάλληλοι ναπολιτάνικης εταιρίας, που εργάζονται χωρίς να πληρώνονται τους τελευταίους δεκαέξι μήνες, σκαρφάλωσαν στα υποστηρικτικά δοκάρια της σκηνής και απειλούσαν να βουτήξουν στο κενό, αν ο παρουσιαστής Φάμπιο Φάτσιο δεν διάβαζε μπροστά στο μικρόφωνο την επιστολή διαμαρτυρίας τους.
Επί είκοσι μαρτυρικά λεπτά το κοινό παρακολουθούσε με κομμένη την ανάσα τους δύο άντρες να κρέμονται με το ένα πόδι στο κενό, ενώ οι υπεύθυνοι προσπαθούσαν να ηρεμήσουν τα πνεύματα. Τελικά, οι άντρες πείστηκαν να κατέβουν και το πρόγραμμα επιτέλους ξεκίνησε… με τον καλύτερο τρόπο: δεν ήταν άλλος από την εκρηκτική Λετίσια Κάστα, που πραγματοποίησε επιστροφή στα πλατό του φεστιβάλ έπειτα από δεκαπέντε χρόνια απουσίας. Η Γαλλίδα ηθοποιός εμφανίστηκε πιο αισθησιακή από ποτέ, αφού επέλεξε να φορέσει έναν σατέν κορσέ με κρόσσια και δεν δυσκολεύτηκε να παρασύρει με το μπρίο και τα τραγούδια της το κοινό αλλά και τους 10 εκατομμύρια τηλεθεατές.
Η σκυτάλη του… κεφιού πέρασε εν συνεχεία στη Ραφαέλα Καρά, η οποία με φουλ ροκ στιλ τραγούδησε και χόρεψε σαν εικοσάρα, παρά τα εβδομήντα της χρόνια.
Η πιο συγκινητική στιγμή της βραδιάς -αντιθέτως- ήταν όταν ανέβηκε επί σκηνής ο Κατ Στίβενς, ο οποίος με το τραγούδι του «Father and Son» έκανε πολλούς να δακρύσουν μέσα στην αίθουσα του θεάτρου Ariston, με πρώτο και καλύτερο τον παρουσιαστή της βραδιάς Φάτσιο.
AΦΡΟΔΙΤΗ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΥ