Οι εταιρείες θα… επιλέγουν το κοινό τους!
Διακοπή για διαφημίσεις; Στο μέλλον δεν θα χρειάζεται να αλλάζετε κανάλι, αδιαφορώντας για τα προϊόντα που διαφημίζονται. Και αυτό επειδή πολύ απλά θα σας αφορούν προσωπικά.
Η εξατομικευμένη διαφήμιση ετοιμάζεται να κάνει δυναμική εμφάνιση στην αμερικανική αγορά, μέσω της τεχνολογίας Addresable TV, που θα επιτρέπει στους διαφημιζομένους να επιλέξουν ακριβώς το κοινό στο οποίο θέλουν να απευθυνθούν, ώστε να μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητα της εκάστοτε καμπάνιας τους.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι στα σπίτια όπου υπάρχουν μωρά θα προβάλλονται για παράδειγμα περισσότερες διαφημίσεις για πάνες και βρεφικά γάλατα, ενώ ανάλογα με τις πολιτικές πεποιθήσεις κάθε οικογένειας θα προβάλλονται και τα σχετικά προεκλογικά διαφημιστικά σποτ.
Ηδη το Κογκρέσο βλέπει θετικά την εν λόγω υπηρεσία, καθώς όχι μόνο θα επιτρέπει στις εταιρίες να ξοδεύουν πιο έξυπνα το μπάτζετ που διαθέτουν για διαφήμιση, αλλά θα εξυπηρετεί και τα μέλη του σε προεκλογική περίοδο.
Η στοχευμένη προβολή διαφημίσεων μπορεί να γίνει εφικτή μέσα από τη συγκέντρωση δημογραφικών δεδομένων, αλλά και πληροφοριών γύρω από τον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Χωρίς ο τηλεθεατής να το συνειδητοποιεί, θα αρχίσει να βλέπει διαφημίσεις που τον ενδιαφέρουν περισσότερο όταν θα παρακολουθεί κάποιο πρόγραμμα, υπό την προϋπόθεση ότι το δίκτυό του θα στηρίζει τη συγκεκριμένη τεχνολογία.
Ηδη δύο δορυφορικά κανάλια στις ΗΠΑ προχώρησαν σε συμφωνία με πελάτες από τον χώρο της πολιτικής. Ο όμιλος στον οποίο ανήκει το NBC άνοιξε την πόρτα του στους διαφημιστές ώστε να προσεγγίσουν στοχευμένα περίπου 20 εκατομμύρια νοικοκυριά, μέσω των υπηρεσιών video on demand.
Μελλοντικά οι «προσωπικές» διαφημίσεις θα αποτελούν πραγματικότητα και στη live ροή των τηλεοπτικών προγραμμάτων. Προς το παρόν, τα δίκτυα επιτρέπεται να πουλήσουν μόνο δύο λεπτά στοχευμένων διαφημίσεων ανά μία ώρα, ωστόσο μελλοντικά -με την εξέλιξη της τεχνολογίας- το τοπίο θα διαμορφωθεί διαφορετικά.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΒΟΚΙΔΗ