Το success story στα glam ατελιέ της ξενιτιάς

Οι Ελληνες σχεδιαστές μόδας που μεγαλουργούν στο εξωτερικό έχοντας στο πελατολόγιό τους λαμπερά ονόματα της παγκόσμιας βιομηχανίας θεάματος.

Η Μπιγιονσέ βγήκε στα Brit Awards φορώντας φόρεμα Βρεττός Βρεττάκος, ενώ πριν από ένα χρόνο έβγαινε στη σκηνή κόβοντας την ανάσα με μια δημιουργία που έφτιαξε ειδικά για εκείνη ο Ντένης Κολποδίνος. Σύσσωμο το Χόλιγουντ λατρεύει την ιέρεια της υψηλής ραπτικής Σοφία Κοκοσαλάκη. Η Mαίρη Κατράντζου είναι η νέα αγαπημένη ανακάλυψη της διεθνούς σοουμπίζ. Ο Πιερ Αλέξις Δουμάς έχει στα χέρια του τον θρυλικό οίκο Hermes, ολόκληρο το σύστημα των μοδάτων κοριτσιών του κυβερνοχώρου έχει ως επίκεντρό του την ιστοσελίδα της Σοφίας Αμορούζο και ο στιλίστας Πάνος Γιαπάνης κρατά στο ένα του χέρι τους μεγαλύτερους οίκους μόδας και στο άλλο τα πρώτα ονόματα της Μέκκας του κινηματογράφου.

Η παγκόσμια σοουμπίζ φαίνεται να υποκύπτει -σχεδόν με φανατισμό- στο «νέο αίμα» των Ελλήνων που διεισδύουν στον κόσμο της μόδας είτε ως σχεδιαστές, είτε ως στιλίστες, είτε ως επιχειρηματίες που ορίζουν τις τάσεις, είτε ακόμη ως hair και make up artists. Πολλοί ξεκινούν την καριέρα τους από τα πάτρια εδάφη, άλλοι δοκιμάζουν την τύχη τους κάνοντας την αρχή στο εξωτερικό όντας δεύτερης γενιάς μετανάστες.

Κάπως έτσι ο Marios Schwab, με μητέρα Ελληνίδα και πατέρα Αυστριακό, που έζησε στην Ελλάδα και μετοίκησε στα 15 του στην Αυστρία, κατέκτησε με τα φανερά εμπνευσμένα από την Ελλάδα ρούχα και παπούτσια του αρχικά το Λονδίνο συμμετέχοντας στην Εβδομάδα Μόδας το 2007 και ύστερα όλον τον κόσμο. Την ώρα που η Κέιτ Μος, η Τζέσικα Αλμπα και η Ντέμι Μουρ έπιναν ήδη νερό στ’ όνομά του, εκείνος κατακτούσε το κόκκινο χαλί και όταν ο κύκλος συμπληρώθηκε και το όνομά του εκτοξεύτηκε, «τίμησε» την Ελλάδα εγκαινιάζοντας πριν από λίγες εβδομάδες μια έκθεση ελληνικής παραδοσιακής φορεσιάς στη βρετανική πρωτεύουσα και δηλώνοντας ότι σε αυτές οφείλεται η έμπνευσή του!

Καθώς ο Κεφαλλονίτης Τζων Βαρβάτος συνεχίζει την υπέροχη πορεία που άρχισε το 1983, όταν πήγε από τον Ralph Lauren στον Calvin Klein και ξαναγύρισε στη συνέχεια στην έδρα του φτιάχνοντας τη δική του συλλογή για άντρες από το 2000, λανσάροντας τα δικά του αρώματα και υπογράφοντας πολύχρονη συνεργασία με την Converse, ο σχεδιαστής Πήτερ Σπηλιώπουλος εξακολουθεί να πρωτοστατεί στον οίκο Donna Karan έχοντας στο παρελθόν συνεργαστεί και με τον Christian Dior. Από την άλλη, ο Κώστας Μουρκούδης μετά την επτάχρονη επιτυχημένη πορεία του στον οίκο Helmut Lang λανσάρει με επιτυχία τη δική του σειρά και ο «ολοκαίνουργιος» Νικόλας Αντρέας Τάραλις, με ελληνικές ρίζες, που μεγάλωσε όμως στο Τορόντο, προσελκύει την τελευταία διετία την αμέριστη προσοχή των fashionistas.

Στη λίστα των χαρισματικών του λαμπερού fashion κόσμου προστίθενται διαρκώς νέα ονόματα. Ο Νίκολας Πέτρου είδε την καριέρα του να απογειώνεται μετά τη συνεργασία του με τη Lady Gaga, για την οποία έχει σχεδιάσει τα κοστούμια της παγκόσμιας τουρνέ της (με δική του δημιουργία εμφανίστηκε και στην Οπρα) και τα ρούχα του να φιγουράρουν στα μεγαλύτερα περιοδικά.

Ο Χρήστος Γάρκινος, ο «Ρομπέν της μόδας», αφού πέρασε από κολοσσούς όπως η Disney και η Virgin, άνοιξε το 1997 στο Λος Αντζελες το μικρό κατάστημα Decades που έμελλε να γίνει μεγάλο κέντρο των τάσεων. Εξασφαλίζοντας μια σειρά από αυθεντικά βιντάζ και συλλεκτικά επώνυμα κομμάτια στους πελάτες του, αλλά και ανακαλύπτοντας νέους σχεδιαστές έφερε στην μπουτίκ του διάσημους της σοουμπίζ, αλλά και επώνυμους στιλίστες και φανατικούς fashionistas. Σήμερα έχει ένα δίκτυο από χιλιάδες πελάτες σε όλον τον κόσμο, φιγουράρει συχνά ως επιχειρηματικό φαινόμενο σε εφημερίδες όπως οι «New York Times» και η «Wall Street Journal», ενώ μόλις συνεργάστηκε με το τεράστιο e-δίκτυο HSN σχεδιάζοντας μια συλλογή 14 κομματιών που της έδωσε το ελληνικό όνομα «Εύρηκα» και απευθύνεται στις γυναίκες με καμπύλες. Οταν τον ρωτούν ποια ήταν η έμπνευσή του, απαντά: «Η αδερφή μου και όλες οι υπέροχες Ελληνίδες με τις οποίες μεγάλωσα».

Ακολουθώντας τα χνάρια του, αλλά επιλέγοντας το διαδίκτυο ως «γραφείο» και «ατελιέ» της επιχείρησής της, η Σοφία Αμορούζο αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης από το «Forbes» που τη χαρακτήρισε το «νέο επιχειρηματικό φαινόμενο». Η 29χρονη σήμερα Σοφία ξεκίνησε το Nasty Gal, την ιδιαίτερα κερδοφόρα εταιρεία της αξίας 240.000.000 δολαρίων πριν από επτά χρόνια, όταν αγόρασε ένα σακάκι Chanel από τον Στρατό της Σωτηρίας για μόλις οκτώ δολάρια, το μεταποίησε και το μεταπώλησε στο e-Βay έναντι 1.100 δολαρίων. Τις φωτογραφίσεις και το επαναστατικό στάιλινγκ για την προώθηση των προϊόντων της ανέλαβε η ίδια, δεν ξόδεψε τίποτα για διαφήμιση, αφού χρησιμοποίησε ως όχημα τα κοινωνικά δίκτυα και έφτασε σήμερα να έχει μισό εκατομμύριο πελάτες σε πάνω από 60 χώρες. Πριν από δύο χρόνια άρχισε και το λανσάρισμα δικής της σειράς ρούχων, που γίνονται ανάρπαστα!

Μεγαλωμένος με ελληνικές αρχές από τη μητέρα του Ρένα Γρηγοριάδη, διάσημη αρχιτέκτονα και καλλονή, ο κληρονόμος του οίκου Hermes Πιερ Αλέξις Δουμάς έζησε τα παιδικά του καλοκαίρια στην Αίγινα, όπου επανέρχεται πολύ συχνά. Πήρε στα χέρια του τον οίκο σε παρακμή και τον εκτόξευσε στον Ολυμπο της μόδας σε χρόνο μηδέν κάνοντας τα τελευταία χρόνια τα μεγαλύτερα έσοδα από ποτέ. «Είμαι μισός Ελληνας και η περιέργεια είναι το κύριο χαρακτηριστικό μου» λέει ο ίδιος, όταν τον ρωτούν για την ανεξάντλητη πηγή των εμπνευσμένων ιδεών του.

Λίγο πολύ το ίδιο τονίζει και η Σοφία Νεοφύτου Αποστόλου στις σχετικές με τη μόδα εκδόσεις της. Το «δεξί χέρι» μερικών από τους πιο διάσημους σχεδιαστές -για τους υπόλοιπους δεν προλαβαίνει- έχει δική της εκδοτική αυτοκρατορία, ενώ το πρόγραμμά της περιλαμβάνει επιδείξεις, φωτογραφίσεις, κάστινγκ (είναι κριτής και στη Victoria’s Secret) και πάρα πολλά ταξίδια, αφού είναι σύμβουλος ιερών τεράτων της μόδας, όπως ο Thierry Mugler, o Elie Saab και o Rolan Mouret, ενώ πλέον λανσάρει και δικές της σειρές ρούχων.

Made id Greece κρέμες για τις stars

Τι κοινό έχουν στα μπουντουάρ τους η Αντζελίνα Τζολί, η Κρίστεν Νταστ και ένα σωρό ακόμη celebrities; Κρέμες ομορφιάς της Μαρίας Χατζεστεφανή! Ξεκινώντας από την Αθήνα μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για μεταπτυχιακά στα Οικονομικά, ώσπου τα βαρέθηκε και «πέταξε» στο Λονδίνο, όπου ίδρυσε την επιχείρηση καλλυντικών Rodial που την έκανε να απογειωθεί και να γίνει διάσημη σε όλο τον κόσμο.

Ειδικός στο χρώμα, ο hair stylist Γιώργος Παπανικόλας είναι ο έμπιστος των «δύσκολων» της σοουμπίζ. Το πελατολόγιό του συμπεριλαμβάνει αντιφατικών στιλ σταρ, από την Μπρίτνεϊ Σπίαρς, τη Νικόλ Ρίτσι, τη Λίντσεϊ Λόχαν και τη Σάρα Μισέλ Γκέλαρ έως τη Μαντόνα, τη Μάιλι Σάιρους, την Κιμ Καρντάσιαν και την Πενέλοπε Κρουζ.

Υψηλή πελατεία έχει και η Ρένια Ξύδη, που ξεκίνησε από την Αυστραλία για να γίνει διάσημη ανά την υφήλιο και να αναλάβει το hairstyling στα ντεφιλέ των πιο διάσημων οίκων μόδας, με αποτέλεσμα τα τοπ μόντελ να τη λατρεύουν, ενώ ο Christo Curlisto -με το προσωνύμιο «ο hairstylist των celebrities» και έδρα τη Νέα Υόρκη είναι ο γκουρού των σγουρών μαλλιών.

Από την Πατρίτσια Φιλντ στον Κωτσιόπουλο

Μπορεί η πρώτη «δασκάλα» του στιλ με ελληνικές ρίζες να ήταν η θρυλική Πατρίτσια Φιλντ, αγαπημένη των σταρ και των κυριών της υψηλής κοινωνίας, σήμερα όμως μια σειρά στιλίστες με ελληνικές ρίζες έχουν κατακτήσει τη σοουμπίζ. Για παράδειγμα, ο Γιώργος Κωτσιόπουλος. Γεννημένος το 1968 στο Σικάγο από Ελληνες γονείς, είναι στιλίστας του αμερικανικού καναλιού E Entertainment, ψηφίστηκε πριν από τρία χρόνια ανάμεσα στους 25 πιο δυνατούς στιλίστες του Χόλιγουντ και επιμελείται το ντύσιμο διάσημων γυναικών της σοουμπίζ, όπως η Χάιντι Κλουμ, η Φέργκι, η Αν Χαθαγουέι, η Μπρίτνεϊ Σπίαρς και η Κέιτι Πέρι.

Μετρ του στιλ είναι και ο Πάνος Γιαπάνης. Γεννημένος στην Αθήνα, θεωρείται από τους κορυφαίους στιλίστες και εντυπωσιάζει με το ταλέντο του αλλά και τους χαμηλούς του τόνους. Σύμβουλος για οίκους μόδας-κολοσσούς (Givenchy, Cavalli, Pringle, Channel, Dolce & Gabbana, Stella McCartney, Calvin Klein), έμπιστος των σταρ και αγαπημένος συνεργάτης των μεγαλύτερων περιοδικών μόδας του κόσμου, ξεκίνησε την καριέρα του δουλεύοντας με τη διάσημη φωτογράφο μόδας Corinne Day και εκτοξεύτηκε γρήγορα μέσα από την πρωτοποριακή ματιά του.

Ταχύτατα ανερχόμενο αστέρι, η Αννα Κατσάνις είναι γεννημένη στην Ελλάδα και κατακτά τη Νέα Υόρκη με τη δουλειά της ως στιλίστριας στα πιο γνωστά περιοδικά.

{{-PCOUNT-}}19{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ