O… χορός του Ζαλόγγου για δέκα θέσεις σε μία παράσταση

Η οντισιόν 800 κοριτσιών για τις «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη, που θα σκηνοθετήσει ο Γιώργος Κιμούλης.

Οκτακόσια κορίτσια «μονομαχούν» για μόλις 10 θέσεις στον Χορό! Οδός Ιπποκράτους 9-11, στην καρδιά της Αθήνας, λίγο μετά τη 1.00 χθες το μεσημέρι. Διακόσιες κοπέλες, από 20 έως 35 ετών, από κάθε γωνιά της χώρας έχουν γεμίσει ασφυκτικά τον διάδρομο και το λόμπι του θεάτρου Ακροπόλ, και περιμένουν με την αγωνία ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους να ακούσουν το όνομά τους για ακρόαση στις «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη που θα σκηνοθετήσει ο Γιώργος Κιμούλης.

Η πρώτη εκ των δύο οντισιόν κράτησε έως τις 6.00 το απόγευμα. Λυγερόκορμες στην πλειονότητά τους, με προσεγμένο ντύσιμο, πλούσια μαλλιά, εκφραστικά μάτια, άλλες περισσότερο μοντέρνες, άλλες πιο κλασικές. Σχεδόν όλες όμως… πλημμυρισμένες από άγχος να επιδίδονται σε ασκήσεις φωνητικής (δοκιμάζοντας τη χροιά τους) και γιόγκα προκειμένου να πολεμήσουν τον μεγαλύτερο εχθρό τους, το στρες. Το όνειρο όλων όμως, κοινό.

Να αποτελέσουν ένα από τα 10 κορίτσια που θα επιλέξει ο Γιώργος Κιμούλης για την περιοδεία της παράστασης σε όλη την Ελλάδα. Ειρωνεία; Η κωμωδία του Αριστοφάνη «Θεσμοφοριάζουσες» είναι γραμμένη το 411 π.Χ. και αποτελεί μια σάτιρα στο πρόσωπο και στα έργα του Ευριπίδη. Εκμεταλλευόμενος την αντιπάθεια του αρχαίου τραγικού για τις γυναίκες, τον παρουσιάζει να συγκρούεται με αυτές κατά τη διάρκεια της μεγάλης γιορτής τους, των Θεσμοφορίων. Οι «Θεσμοφοριάζουσες» του 2014 ωστόσο κάθε άλλο παρά ανεπιθύμητες είναι, καθώς η οντισιόν αφορούσε αποκλειστικά γυναίκες.

Με υπομονή, φιλιά και αγκαλιές για καλή τύχη από συγγενείς ή από τα αγόρια τους, οι υποψήφιες είχαν σχηματίσει μικρές παρεούλες των τεσσάρων – πέντε ατόμων και κάθονταν στο πάτωμα κάνοντας πρόβα έναν μονόλογο ή ένα τραγούδι. Σήμερα, την ίδια ώρα, η διαδικασία θα επαναληφθεί για ακόμη 600 κορίτσια.

Η «Espresso» ήταν αυτόπτης μάρτυρας του «Χορού του… Ζαλόγγου» εκατοντάδων κοριτσιών σε μία από τις μεγαλύτερες οντισιόν των τελευταίων μηνών. Μέτρησε την αγωνία τους, μοιράστηκε τα όνειρά τους.
«Συνήθως ζητάνε δύο άτομα» μας τόνισαν, εξηγώντας παράλληλα και τον λόγο της τόσο μεγάλης προσέλευσης. Στη συγκεκριμένη, ο Γιώργος Κιμούλης με μια έντιμη, πολύωρη διαδικασία θα επιλέξει, αφού δει και ακούσει, 10 κορίτσια και θα τους δώσει δουλειά. Μία θέση στον ήλιο για 10 κορίτσια που κυνηγούν ακόμη και τον βασικό μισθό.

Η 22χρονη Ναταλί Δήμου από τα Γιάννενα, με σπουδές στο Θέατρο Τέχνης, μας μίλησε για την τρομερή ανεργία που μαστίζει τον χώρο, ενώ η 25χρονη Ελπίδα Μουντουδάκη από την Κρήτη ανέφερε ότι και μόνο η εμπειρία τού να δουλέψει με τον Γιώργο Κιμούλη θα είναι για εκείνη πολύ σημαντική. Κάθε κορίτσι και μια ιστορία. Η 30χρονη Αγγελική Παρδαλίδου από την Καβάλα, με πτυχίο ηλεκτρολόγου μηχανικού μας εξομολογείται ότι δεν έχει χάσει οντισιόν για οντισιόν όπου και αν γίνεται, στην τηλεόραση, σε ταινία, στο θέατρο. Αυτήν τη στιγμή δουλεύει με τον ηθοποιό Βασίλη Μπισμπίκη – και ξέρει πλέον ότι η δουλειά της σημαίνει τρέξιμο.

Δύο κορίτσια έξω καρδιά ήταν η 23χρονη Μαρία Λαφτσίδου από τη Θεσσαλονίκη και η 27χρονη συντοπίτισσά της Χρύσα Κατσαρίνη, οι οποίες φοίτησαν στη δραματική σχολή Βουτσινά και είχαν δάσκαλο τον Γιώργο Κιμούλη. «Ηρθαμε από τη Θεσσαλονίκη, γιατί είχαμε καθηγητή τον Γιώργο Κιμούλη και τον αγαπούσαμε πάρα πολύ, καθώς είναι ιδιαίτερα δοτικός με τα νέα παιδιά. Μας είπε μέσα στο θέατρο πριν από λίγο ότι είναι πολύ πιθανό με τόσα άτομα που θα δει να αδικήσει κάποια από εμάς. Αλλά θα προσπαθήσει να είναι δίκαιος και αξιοκρατικός. Και μόνο που έκανε ανοιχτή οντισιόν και όχι κλειστή για εμάς λέει πολλά».

Η 30χρονη Κατερίνα (δεν θέλησε να πει το επώνυμό της), φιλόλογος από την Πάτρα με σπουδές και στην υποκριτική στη σχολή Τράγκα, έδωσε ακόμη μία διάσταση: «Πρόκειται για μια καλοκαιρινή περιοδεία. Τι καλύτερο να συνδυάσω το ταξίδι με το σπουδαίο κείμενο του Αριστοφάνη στα πιο σημαντικά αρχαία θέατρα; Πού χρήματα για διακοπές… Μακάρι να τα καταφέρω».

Η Κατερίνα Σομαράκη από την Κρήτη άδραξε, όπως είπε στην «Espresso», την ευκαιρία για να βρεθεί σε μια οντισιόν την οποία θα διευθύνει (για εκείνη) ο πιο σημαντικός ηθοποιός σήμερα στην Ελλάδα.
Δύο πανέμορφες κοπέλες που δεν θέλησαν να πουν το όνομά τους μας έδωσαν ακόμη μία εξήγηση: «Ηρθαμε στην οντισιόν γιατί ξέρουμε ότι, αν επιλεγούμε στη δεκάδα, το Ακροπόλ θα μας πληρώσει τις πρόβες που θα κάνουμε,. Αυτό πλέον δεν το κάνει κανείς. Οι περισσότεροι προτείνουν ποσοστά. Δηλαδή ανάλογα με τα εισιτήρια που θα κόψει το ταμείο. Θέλαμε οικονομική αποκατάσταση για το καλοκαίρι και αυτή η οντισιόν είναι πολύ σημαντική για εμάς».

Από το «ΚΤΕΛ» (του Ν.Μουτσινά) στην ουρά του Ακροπόλ η Μ.Νικολάου

Η μεγάλη έκπληξη ήταν όταν ήρθαμε τετ α α τετ με μια γνώριμη φυσιογνωμία. Η Ματίνα Νικολάου, που κλέβει τις εντυπώσεις ως ιερόδουλη στην κωμική παράσταση «ΚΤΕΛ» του Νίκου Μουτσινά και της Τζένης Διαγούπη, περίμενε στο λόμπι του Ακροπόλ. Το δίδυμο που συνθέτει με τον Θανάση Αλευρά ως γυμναστή στο θέατρο Κιβωτός είναι ανεπανάληπτο.

Η επαγγελματίας ηθοποιός, που εδώ και 14 χρόνια (από τότε που τελείωσε τη σχολή του Θεάτρου Τέχνης) έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις όπως «Βάτραχοι», «Τα βαφτίσια», «Αγαμοι Θύται», μας ξάφνιασε με την ειλικρίνειά της: «Ηρθα για να βρω δουλειά το καλοκαίρι. Το“ΚΤΕΛ” τελειώνει και είμαι εδώ για την οντισιόν όπως όλες οι κοπέλες. Τι σημαίνει αναγνωρίσιμη ή μη; Αν με θελήσει ο Γιώργος Κιμούλης και του κάνω για τον Χορό, θα με πάρει. Είναι σπουδαίος σκηνοθέτης και εγώ θέλω με όλη μου την ψυχή να βρεθώ στις “Θεσμοφοριάζουσες”. Η δουλειά μου είναι ηθοποιός και με τα λίγα ή τα πολλά με αυτήν θέλω να ζω. Η ανεργία έχει πλήξει τον κλάδο, άρα όπου βρούμε δουλειά είναι ευλογία».

ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΕΟΥ

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ