Εκαναν «μπαλάκι» τον δρόμο-φονιά!

Το υπ. Ανάπτυξης φρενάρει τη χρηματοδότηση των 80 χλμ. του οδικού άξονα Πάτρα -Πύργος, ενώ το υπ. Υποδομών δηλώνει πανέτοιμο

«Μπαλάκι» μεταξύ δύο υπουργείων, του Υποδομών και του Ανάπτυξης, έχει γίνει το έργο του χειρότερου δρόμου των Βαλκανίων, το οδικό τμήμα Πάτρας – Πύργου. Πρόκειται για τα χειρότερα 80 χιλιόμετρα που μπορεί να συναντήσει οδηγός. Σε αυτόν τον δρόμο καθημερινά καταγράφονται δυστυχήματα.
Το καίριο ερώτημα με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σχετικά με τη δημοπράτηση του οδικού τμήματος Πάτρα – Πύργος της Ολυμπίας Οδού είναι πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή του νέου οδικού τμήματος για να μην κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές. Απάντηση πρέπει να δώσουν οι δύο υπουργοί, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο κ. Νίκος Δένδιας.

Το «πράσινο φως»

Το υπουργείο Υποδομών έχει ολοκληρώσει εδώ και δύο μήνες τις απαραίτητες διαδικασίες περιμένοντας πλέον το «πράσινο φως» από το υπουργείο Ανάπτυξης για τη χρηματοδότηση του έργου μέσα από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) 2014-2020. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Πατρίς» της Ηλείας, το ΣΕΣ 2014-2020 δεν έχει ακόμα «ανοίξει» (και δεν γνωρίζει κανείς τον χρόνο που θα γίνει αυτό), με αποτέλεσμα το υπουργείο Ανάπτυξης να έχει «δεμένα χέρια» όσον αφορά τη δημοπράτηση, καθώς θα πρέπει να αντλήσει τα απαραίτητα κεφάλαια από το υπάρχον Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, καθότι θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.
Υπενθυμίζεται ότι το κόστος κατασκευής έχει προϋπολογιστεί στα 340 με 400 εκατ. ευρώ, ποσό ιδιαίτερα υψηλό, κάτι που σημαίνει ότι για να δημοπρατηθεί θα πρέπει να απενταχθούν άλλα έργα, τα οποία έχουν δρομολογηθεί εδώ και πολύ καιρό. Γίνεται αντιληπτό πως το πολιτικό κόστος μιας τέτοιας απόφασης (ματαίωση άλλων έργων, ύψους 400 εκατ. ευρώ, για να γίνει το οδικό τμήμα Πάτρα – Πύργος) είναι ιδιαίτερα υψηλό, ειδικά σε τόσο ρευστή περίοδο, με τη «δαμόκλειο σπάθη» των εκλογών πάνω από τα κεφάλια των κυβερνώντων.

Πανέτοιμοι

Υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών ανέφερε: «Από την πλευρά μας είμαστε πανέτοιμοι. Πλέον τον λόγο έχει το υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο θα πρέπει να αποφασίσει αν είναι επιλέξιμο το έργο και να δεσμεύσει ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσό για την κατασκευή του Πάτρα – Πύργος, κάτι που δημιουργεί ανασφάλεια και προβληματισμό, εφόσον το νέο ΣΕΣ ακόμα δεν έχει ανοίξει».
Οσον αφορά την τοποθέτηση διοδίων σε ένα έργο που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο, η απάντηση ήταν αφοπλιστική: «Δεν έχει αποφασιστεί ακόμα κάτι, όμως η συντήρηση του δρόμου απαιτεί χρήματα. Ειδάλλως θα έχουμε άψογο δρόμο ως την Πάτρα και το κομμάτι ως τον Πύργο θα είναι “φτωχός συγγενής”».

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ