Το μεσογειακό μενού -ασπίδα για τα νεφρά!

Μειώνει σοβαρά τον κίνδυνο για εκδήλωση χρόνιας νόσου

Σημαντικά ωφέλιμη για την υγεία των νεφρών αποδεικνύεται η μεσογειακή διατροφή. Σύμφωνα με έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κολούμπια στη Νέα Υόρκη, ο συγκεκριμένος τύπος διατροφής μειώνει πάρα πολύ τον κίνδυνο εκδήλωσης χρόνιας νεφρικής νόσου. Πρόκειται για ασθένεια που χαρακτηρίζεται «σιωπηλή» από τους ειδικούς, καθώς εμφανίζει συμπτώματα αφότου έχει χαθεί μεγάλο ποσοστό της λειτουργίας και των δύο νεφρών. Οι πάσχοντες ανά τον κόσμο εκτιμώνται σε περισσότερους από 500.000.000. Ο κίνδυνος εκδήλωσης της νόσου αυξάνεται με την ηλικία, γι’ αυτό και συναντάται συχνότερα σε άτομα άνω των 70 ετών.

Στο πλαίσιο της έρευνας, η ομάδα των Αμερικανών επιστημόνων με επικεφαλής τον δρα Μίνες Χάτρι ανέλυσε τις διατροφικές συνήθειες 900 εθελοντών, σε βάθος επταετίας. Κάθε συμμετέχοντας «βαθμολογούταν» ανάλογα με το πόσο κοντά ήταν οι συνήθειές του στη μεσογειακή διατροφή. Οπως προέκυψε από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, όσοι συμμετέχοντες είχαν υψηλότερη βαθμολογία, εμφάνιζαν 50% μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης χρόνιας νεφρικής νόσου και 42% μειωμένες πιθανότητες εμφάνισης ραγδαίας μείωσης της νεφρικής λειτουργίας τους, συγκριτικά με όσων το διατροφικό προφίλ απείχε από το μεσογειακό πρότυπο. Επιπρόσθετα, ο κάθε επιπλέον βαθμός που συγκέντρωνε κάποιος συνδεόταν με μείωση του κινδύνου κατά 17%.

Οπως υπογραμμίζεται στο εισαγωγικό σημείωμα της μελέτης, αν και τα παραπάνω ευρήματα θεωρούνται πολλά υποσχόμενα για την πρόληψη της νόσου, απαιτείται συνδυασμός μεσογειακής διατροφής με συχνή σωματική άσκηση, καθώς «δεν υπάρχουν μαγικά χάπια ή θαυματουργά τρόφιμα». Τα αποτελέσματα της μελέτης έρχονται ουσιαστικά να επιβεβαιώσουν έρευνα που είχε δημοσιοποιηθεί νωρίτερα φέτος, σύμφωνα με την οποία μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη αυξάνει τον κίνδυνο της χρόνιας νεφρικής νόσου. Η μεσογειακή διατροφή, ως γνωστόν, περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια και ξηρούς καρπούς, ψάρι και κοτόπουλο, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, καθώς επίσης και καλά λιπαρά, όπως το ελαιόλαδο. Και αυτά την καθιστούν ιδανική, όχι μόνο για την προστασία των νεφρών.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ