Τέλη Ι.Χ. αναλόγως τον μήνα

Τροπολογία που θα… φρενάρει την απόσυρση των πινακίδων

Φρένο στο φαινόμενο της απόσυρσης πινακίδων από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αδυνατούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας σκοπεύει να βάλει η κυβέρνηση, καθώς προωθεί τροπολογία που φέρνει αλλαγές στο καθεστώς εξόφλησής τους. Η νέα τροπολογία θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να εξοφλούν τα τέλη κυκλοφορίας με μηνιαίες δόσεις. Συγκεκριμένα, το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζει σχετική τροπολογία με στόχο να δίνεται η δυνατότητα σε κατόχους Ι.Χ. να πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα.

Σκοπός της κυβέρνησης είναι να αυξήσει τα έσοδα από ιδιοκτήτες που αδυνατούν να πληρώσουν το σύνολο των τελών, αλλά δεν καταθέτουν τις πινακίδες, καθώς και να διευκολύνει τους κατόχους Ι.Χ., καθότι θα μπορούν να κάνουν χρήση του οχήματος τους μήνες που τους εξυπηρετεί, πληρώνοντας το αντίστοιχο αντίτιμο. Συγκεκριμένα, η εμπειρία από την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου ήταν θετική, καθώς τον περασμένο Ιούνιο χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είχαν καταθέσει πινακίδες ζήτησαν άρση ακινησίας του οχήματος και πλήρωσαν μισά τέλη κυκλοφορίας (αλλιώς δεν θα τα εισέπραττε ποτέ το Δημόσιο) προκειμένου να κινήσουν το αυτοκίνητό τους από τις διακοπές τους το καλοκαίρι έως και τέλος της χρονιάς.

Για το 2015 πάντως εξετάζεται να μην απαιτείται να πληρώνει ο ιδιοκτήτης όλο το ποσό για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος της χρονιάς, αλλά μόνο γι’ αυτούς που το κινεί! Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο θα μπορούσε να εισπράττει αυξημένα έσοδα και στο α’ εξάμηνο από άρσεις ακινησίας, ενώ θα ανταποκρίνονταν περισσότεροι ιδιοκτήτες που δυσκολεύονται να πληρώσουν τα ετήσια τέλη. Ωστόσο μια τέτοια εισήγηση δεν έχει ακόμη εξεταστεί από την τρόικα, ενώ εκφράζονται φόβοι και για τον φόρτο που θα προκληθεί στις εφορίες από ιδιοκτήτες που παραδίδουν και ζητούν πίσω τις πινακίδες κάθε δύο τρεις μήνες προκειμένου να πετύχουν το «pay as you go», το οποίο έχουν ανάγκη.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών έχει ετοιμάσει διάταξη που προβλέπει ότι παρατείνεται για έναν ακόμη χρόνο το κίνητρο της απόσυρσης των αυτοκινήτων, το οποίο αλλιώς θα εκπνεύσει στα τέλη Δεκεμβρίου. Επιπλέον όμως, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, το υπουργείο Οικονομικών σκοπεύει να επεκτείνει το δικαίωμα απόσυρσης και για όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν πρώτη φορά το 2001 και το 2002! Από το 2009 και μετά επιτρεπόταν η απόσυρση αυτοκινήτων παλαιότητας μόνο έως και το 2000. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εκλείψουν τα σαραβαλάκια και να εξαντληθούν οι βεβαιώσεις απόσυρσης, αφού μόνο μέσα στα τελευταία τρία χρόνια αγοράστηκαν 120.000 οχήματα κάνοντας χρήση του δικαιώματος έκπτωσης με απόσυρση παλαιού οχήματος.

Ελενα Σολωμού

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ