Η ζωή ενός αγάλματος του δρόμου

Οι πόνοι, η «παρενόχληση» από σκύλους και περιστέρια, τα ατυχήματα, αλλά και η «λύτρωση» από το φιλοδώρημα

Επί πέντε ημέρες την εβδομάδα, οκτώ ώρες την ημέρα, υποφέρουν από πόνους, πρησμένους αστραγάλους και ενίοτε από την παρενόχληση σκύλων και περιστεριών που… ανακουφίζονται πάνω τους. Αν και το τελευταίο το βλέπουν ως ένα είδος κομπλιμέντου, καθώς αποτελεί ένδειξη ότι κάνουν καλά τη δουλειά τους, δεν παύει να συγκαταλέγεται στους ασυνήθιστους κινδύνους του επαγγέλματος των ζωντανών αγαλμάτων του Λονδίνου.
r4w5ywe45yg 2Πρόκειται για τους πλανόδιους καλλιτέχνες που βάφουν το πρόσωπο και τα χέρια τους με ασημιά ή χρυσαφιά μπογιά, και στέκονται ακίνητοι σε δημόσιους χώρους αναπνέοντας και ανοιγοκλείνοντας τα βλέφαρά τους ανεπαίσθητα, μέχρι να ακούσουν τον ήχο του κέρματος στο τσίγκινο δοχείο που έχουν μπροστά στα πόδια τους. Βασιλιάς Αρθούρος, Αγαλμα της Ελευθερίας, Ερως, Βασίλισσα Βικτόρια, αλλά και λιγότερο αναγνωρίσιμες περσόνες γίνονται ένα με τον κόσμο που πηγαινοέρχεται ανάμεσά τους στους πεζόδρομους της βρετανικής πρωτεύουσας περιμένοντας το ηχητικό «σύνθημα» για μια σύντομη ευκαιρία για ξεμούδιασμα.
r4w5ywe45yg 3Μερικοί δίνουν μια μίνι παράσταση, κάποιοι άλλοι κάνουν απότομες κινήσεις ή περίεργους θορύβους ως αντάλλαγμα για τα φιλοδωρήματα. Ολοι τους περνούν τουλάχιστον πέντε ώρες την εβδομάδα απλώνοντας και αφαιρώντας το παχύρρευστο μακιγιάζ τους και 50 ώρες ακινησίας υπό παντός είδους καιρικές συνθήκες, τη στιγμή που στον ελεύθερο χρόνο τους κάνουν γυμναστική για να κρατούνται σε καλή φυσική κατάσταση και φυσικά εξάσκηση της τέχνης τους.
r4w5ywe45yg 4Κάποιοι εξ αυτών ωστόσο, που μετρούν ήδη δεκαετίες στο επάγγελμα, παρά το γεγονός ότι αναπληρώνουν τις ώρες ακινησίας με ποδηλασία ή τζόκινγκ, έχουν έρθει αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα υγείας. Συνηθέστερα είναι οι θρομβώσεις και οι αρθρίτιδες -κυρίως στους αστραγάλους- από την ορθοστασία, ενώ δεν λείπουν και τα ατυχήματα. Πολλοί είναι αυτοί που δεχτεί επιθέσεις, όπως για παράδειγμα ο 50χρονος Ματ Γουόλτερς, ο οποίος έχει δεχτεί αρκετές σπρωξιές και έχει πέσει από το βάθρο του, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί, ενώ δεν λείπουν και οι μεταξύ τους καβγάδες. Στην ιστορία έχει περάσει ο καβγάς ανάμεσα στον Αόρατο Αντρα και τον Ασημένιο Μάγο, οι οποίοι τσακώθηκαν για τα πόστα πριν από τρία χρόνια στην περιοχή του Κόβεν Γκάρντεν, με αποτέλεσμα ο ένας να καταλήξει στο νοσοκομείο και ο άλλος στη φυλακή.
r4w5ywe45yg 5
Ασφάλιση 
r4w5ywe45yg 6Σήμερα όλα τα ζωντανά αγάλματα στη Νότια Οχθη του Τάμεση και στο Κόβεν Γκάρντεν έχουν άδεια και ασφάλιση, ενώ τα πόστα μοιράζονται με κλήρωση κάθε Τρίτη πρωί, εκτός από την περιοχή της πλατείας Τραφάλγκαρ που είναι ελεύθερη για όλους. Οι Βρετανοί καλλιτέχνες ωστόσο δεν την προτιμούν, καθώς, όπως καταγγέλλουν, τα τελευταία χρόνια έχει καταληφθεί από συμμορίες Αθίγγανων. Εκτός του ότι ντροπιάζουν το επάγγελμα των ζωντανών αγαλμάτων με την ανικανότητά τους να παραμείνουν ακίνητοι και με τη χρήση μασκών στο πρόσωπο, δουλεύουν για λογαριασμό των αρχηγών τους, οι οποίοι στο τέλος της ημέρας τούς παίρνουν το 70% των εισπράξεών τους.
r4w5ywe45yg 7
Οι επιθέσεις από ανεπιθύμητους
r4w5ywe45yg 8
Εργάζεται στους δρόμους του Λονδίνου εδώ και 16 χρόνια, ωστόσο το τελευταίο διάστημα ο Πολ Εντμεάντες έχει εξελίξει την περσόνα του Χρυσού Αντρα ενσωματώνοντας στο χρυσό κουστούμι του έναν αυτοσχέδιο μεταλλικό σκελετό που του επιτρέπει να κάθεται στον αέρα με το ένα πόδι «νικώντας» τη βαρύτητα. «Αυτό που σιχαινόμαστε περισσότερο από οτιδήποτε είναι όταν μας πειράζουν. Κάποια παιδιά δεν ξέρουν και το κάνουν, όμως το κάνουν και ενήλικοι -οι “Ανεπιθύμητοι”, όπως τους αποκαλούμε- που σε σπρώχνουν, σε χτυπάνε στο πρόσωπο και γελάνε» λέει.
r4w5ywe45yg 9Στις περισσότερες περιπτώσεις ο Εντμεάντες και οι συνάδελφοί του δεν αντιδρούν και δεν ανταποδίδουν, φροντίζοντας παράλληλα να τηρούν και άγραφο νόμο του επαγγέλματος, που είναι να μην τρομάζουν ποτέ μικρά παιδιά.

Πετρίνα Καλαμβοκίδη 

{{-PCOUNT-}}4{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ