ΤΡΕΛΑ! Δεν ξέρει κανείς τίποτα για τους αγνοουμένους

Χωρίς τέλος η αγωνία των συγγενών, που ακόμα περιμένουν να μάθουν για τους ανθρώπους τους από το «Norman Atlantic»

Απίστευτη «τρικυμία» με τους αγνοουμένους
r34r3 3
Δεν έχει τέλος η αγωνία για την τύχη δεκάδων επιβατών του «Norman Atlantic», καθώς τρεις μέρες μετά την τραγωδία ούτε οι ελληνικές ούτε οι ιταλικές Αρχές γνωρίζουν με βεβαιότητα πόσοι άνθρωποι υπήρχαν πάνω στο πλοίο την ώρα της πυρκαγιάς, πόσοι σώθηκαν και πόσοι αγνοούνται! Το πρωτοφανές κομφούζιο εντείνεται από τις εκτιμήσεις της εισαγγελίας του Μπάρι, που ανεβάζει τον αριθμό των επιβαινόντων σε 499 (αντί 475) και υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία για την τύχη 179 εξ αυτών, την ώρα που η ιταλική ακτοφυλακή κάνει λόγο για 39 αγνοουμένους, εκ των οποίων οι 32 Ελληνες. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τα στοιχεία του Λιμενικού, οι «άφαντοι» Ελληνες ανέρχονται σε 30! Ωστόσο στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου η ηγεσία του Λιμενικού απέφυγε να δώσει οποιαδήποτε νεότερη επίσημη απάντηση στο ερώτημα πόσοι συμπατριώτες μας επέβαιναν στο πλοίο και, άρα, αν και πόσοι αγνοούνται!
r34r3 5Οι επιτελείς τόνισαν ότι έχει επιβεβαιωθεί η διάσωση 201 Ελλήνων, οι οποίοι έχουν ταυτοποιηθεί. Ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι η διαδικασία της ταυτοποίησης συνεχίζεται, ώστε σύντομα να γυρίσουν ασφαλείς στα σπίτια τους όλοι οι Ελληνες. Αργά το βράδυ ανακοινώθηκε ότι ταυτοποιήθηκαν άλλοι 35 Ελληνες, ανεβάζοντας συνολικά τον αριθμό των διασωθέντων στους 236. Με δεδομένο ότι την Κυριακή το Λιμενικό είχε ανακοινώσει ότι στο πλοίο επέβαιναν 268 Ελληνες, από τους οποίους δύο είναι νεκροί, αναζητούνται άλλοι 30 Ελληνες.
r34r3 7«Δεν μπορώ να σας πω αν υπάρχουν αγνοούμενοι και πόσοι. Αυτό θα μας το πουν οι Ιταλοί» ανέφερε πάντως χθες ο αρχηγός του Λιμενικού, αντιναύαρχος Αθανάσιος Αθανασόπουλος. Ομως ούτε οι Ιταλοί ξέρουν πόσες ψυχές υπήρχαν στο μοιραίο πλοίο. Η επίσημη θέση τους είναι ότι επέβαιναν συνολικά 475 άτομα, όμως ο εισαγγελέας του Μπάρι Τζουσέπε Βόλπε δήλωσε ότι ήταν 499, μεταξύ των οποίων υπεράριθμοι και λαθρεπιβάτες. Ο ίδιος υποστήριξε πως εξ αυτών δεν υπάρχουν στοιχεία για 179, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι ένα μεγάλο μέρος τους πιθανότατα έχει διασωθεί. Το σοκαριστικό είναι ότι σύγχυση υπάρχει ακόμα και ως προς τον αριθμό των θυμάτων, με την ιταλική ακτοφυλακή να κάνει λόγο για 11 και την εισαγγελία του Μπάρι για 12 νεκρούς.
r34r3 9
Μυστήριο

Μεταξύ των νεκρών ταυτοποιήθηκε ο Ελληνας Κωνσταντίνος Κουφόπουλος, ενώ μυστήριο καλύπτει την τύχη του Γιώργου Δούλη, που αρχικά είχε αναφερθεί ως νεκρός, αλλά δεν αναγνωρίστηκε (προχθές) από τον γιο του.
r34r3 13Η χθεσινή συνέντευξη Τύπου των Ελλήνων αρμοδίων είχε και συνταρακτικές αποκαλύψεις, με σημαντικότερη το γεγονός ότι ο θάλαμος επιχειρήσεων ειδοποιήθηκε για τη φωτιά όχι από τη γέφυρα του «Norman Atlantic» ή από τις ιταλικές Αρχές, αλλά από τηλεφώνημα επιβάτη στις 05.40 το πρωί της Κυριακής! Οι ελληνικές Αρχές επικοινώνησαν με τις ιταλικές στις 05.49, οι οποίες γνώριζαν ήδη για το γεγονός.
r34r3 2Οι Ελληνες αξιωματικοί δέσμευσαν οκτώ παραπλέοντα πλοία και κινητοποίησαν όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες της χώρας, ωστόσο πολύτιμος χρόνος χάθηκε εξαιτίας των καιρικών συνθηκών, όπως επισημάνθηκε. «Το περιστατικό που βιώσαμε ήταν από τα δυσκολότερα και τα πλέον σύνθετα που έχουμε αντιμετωπίσει, με κύριο χαρακτηριστικό τις αντίξοες, ακραίες καιρικές συνθήκες, που για ορισμένα μεγάλα και κρίσιμα χρονικά διαστήματα δεν επέτρεψαν στα επιχειρησιακά μέσα μας να διαπεράσουν τα βαρομετρικά μέτωπα της περιοχής, τόσο από θάλασσα όσο και από αέρος» εξήγησε ο κ. Αθανασόπουλος.
r34r3 15Ως αποτέλεσμα επιχείρηση έγινε από τις 10.00, όταν η διαχείριση πέρασε στο Κέντρο Ερευνας και Διάσωσης Ρώμης (RCC Roma), καθώς το πλοίο πέρασε στην περιοχή ευθύνης της ιταλικής ακτοφυλακής. Μέχρι εκείνη την ώρα οι Ελληνες επιτελείς αντιμετώπιζαν τεράστιο πρόβλημα επικοινωνίας με τον Ιταλό κυβερνήτη του «Norman Atlantic», που δεν γνώριζε καθόλου αγγλικά! Κατεπείγουσα έρευνα διατάχθηκε με εντολή της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, Ευτέρπης Κουτζαμάνη.

«Θέλω πίσω τον πατέρα μου, έστω και νεκρό»
r34r3 16
«Θέλω να έρθει πίσω ο πατέρας μου, έστω και νεκρός. Θέλουμε τη σορό του εδώ, κοντά μας». Είναι τα συγκλονιστικά λόγια της Ολγας Κουφοπούλου, κόρης του οδηγού φορτηγού που «χάθηκε» στο πλοίο της κολάσεως, μόλις έμαθε ότι ο πατέρας της είναι μεταξύ των νεκρών επιβατών.

Το όνομα του 57χρονου Κώστα Κουφόπουλου από τη Μελίκη Ημαθίας ανακοινώθηκε επίσημα χθες. «Μάθαμε από το υπουργείο ότι ο πατέρας μου είναι νεκρός. Βρήκαν πάνω του τα στοιχεία του. Αυτό που θέλουμε τώρα είναι να μάθουμε τι έγινε» συμπληρώνει ο γιος του 57χρονου οδηγού.

Η μοίρα, όπως φαίνεται, έπαιξε περίεργο παιχνίδι στον Κώστα Κουφόπουλο, ο οποίος πριν γίνει οδηγός ήταν ναυτικός, ενώ σε δύο χρόνια θα έβγαινε στη σύνταξη! Πληροφορίες που έφτασαν στην οικογένεια έλεγαν ότι ο έμπειρος με τη θάλασσα οδηγός έριξε μια σωσίβια λέμβο-βαρελάκι στο νερό και προσπάθησε μάταια να επιβιβαστεί. «Αυτό ήταν. Η αγωνία μας τελείωσε. Τώρα, θλίψη…» λέει ο αδελφός του άτυχου οδηγού, συγκλονισμένος από την τραγική εξέλιξη.

Ο 57χρονος είχε ξεκινήσει από την Ημαθία φορτωμένος κονσέρβες με κομπόστες. Προορισμός του ήταν η Γερμανία. Η μοίρα τα έφερε έτσι και βρέθηκε στο «Norman Atlantic», σε ένα ταξίδι που εξελίχθηκε σε τραγωδία.

Μεταξύ των επιβατών ήταν ακόμη ένας επαγγελματίας αυτοκινητιστής από την Ημαθία. Πρόκειται για τον Δημήτρη Ταμπάκη από το Βρυσάκι. Οι συγγενείς του δεν είχαν καταφέρει να επικοινωνήσουν μαζί του, ωστόσο γνώριζαν ότι ήταν στη λίστα των διασωθέντων που έδωσαν οι ιταλικές αρχές.

Νίκος Πιτσιακίδης

«Μας κλότσαγαν για να βάλουν τους δικούς τους»

Σε απίστευτες καταγγελίες για την κακή συνεργασία των Ιταλών μελών του πληρώματος με τους Ελληνες και τη γενικότερη στάση του ιταλικού πληρώματος κατά τις εφιαλτικές στιγμές στο κατάστρωμα του «Norman Atlantic» προχωρούν οι διασωθέντες. Παράλληλα υπάρχουν Ελληνες που ακόμα αναζητούν τους δικούς τους ανθρώπους και ουδείς, όπως λένε, τους ενημερώνει!

Σοκ προκαλεί η μαρτυρία της Πολύμνιας Δημητρουλάκη, η οποία έμεινε 12 ώρες μαζί με τον σύζυγό της πάνω στο φλεγόμενο πλοίο και καταγγέλλει ότι οι Ελληνες επιβάτες βίωσαν σκηνές βίας και διάκρισης στη… μάχη για τη σωτηρία: «Οι Ιταλοί μάς κλότσαγαν για να βάλουν στη θέση μας Ιταλούς. Εδιναν προτεραιότητα στη διάσωση των δικών τους. Με βάλανε στο σωσίβιο και δεν με ανέβαζαν επάνω. Μου βγάλανε το σωσίβιο και βάζανε τους δικούς τους, Ιταλούς. Με πετάξανε, βάλαμε σωσίβιο μαζί με τον άνδρα μου και μετά ήρθε ένας Ιταλός, μου πέταξε το σωσίβιο, έβαλε έναν δικό του και τον ανέβασε επάνω».

Η Αλεξάνδρα Κουφογιώργη ανησυχεί για τον σύζυγό της, με τον οποίο δεν έχει καμία επικοινωνία: «Τελευταία φορά επικοινωνήσαμε το Σάββατο το βράδυ. Φοβάμαι μήπως κοιμήθηκε στο φορτηγό του και δεν πρόλαβε να κάνει κάτι».

Στο ζενίθ παραμένει η αγωνία και για τον οδηγό Γιάννη Σοφό. Η σύζυγός του Ντίνα κατήγγειλε πως κανείς δεν την ενημερώνει για τον αγνοούμενο άνδρα της.

Μικροί άγγελοι στην αγκαλιά ιπτάμενων ηρώων
Η ιστορία δύο παιδιών που γλίτωσαν από την κόλαση του «Norman Atlantic», όπως την αφηγήθηκαν στον επισμηναγό Ν. Βρανά που τα μετέφερε στην Ελευσίνα
r34r3 4
Εσωσαν στο παραπέντε ένα μωράκι που «γλίστρησε» μέσα από την αγκαλιά της τρομοκρατημένης μητέρας του και πρόλαβαν να το πιάσουν λίγο προτού χαθεί από τα κάγκελα του καταστρώματος στα μανιασμένα κύματα. Εζησαν και οι ίδιοι τον φόβο και την απελπισία και βρήκαν τη δύναμη να σταθούν όρθιοι πάνω στις πυρακτωμένες λαμαρίνες ενώ έβρεχε καταρρακτωδώς, παίρνοντας δύναμη κι ελπίδα από τα ελικόπτερα, τα οποία εκτελούσαν συνεχείς πτήσεις απομακρύνοντας επιβάτες. Είναι δύο αγόρια, ο 11χρονος Μάρκος και ο 13χρονος Θωμάς που βγήκαν νικητές -και ήρωες- από το πλοίο της κόλασης και περιέγραψαν τον εφιάλτη του «Norman Atlantic» στον επισμηναγό Νίκο Βρανά, κυβερνήτη του C-130 της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών που μετέφερε τους 43 διασωθέντες το βράδυ της Δευτέρας από το Μπρίντιζι και το Μπάρι της Ιταλίας στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας. Ο αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας άκουσε συγκλονισμένος όσα του διηγήθηκαν τα δύο αγοράκια και είδε στα μάτια τους τα δικά του παιδιά!
r34r3 8
Υπό την προστασία τους

Με βλέμμα γεμάτο ανησυχία, αλλά και έκπληξη που ανέβαιναν τη ράμπα του C-130, ο 11χρονος Μάρκος και ο 13χρονος Θωμάς από τον Αγιο Κωνσταντίνο τέθηκαν υπό την προστασία του πληρώματος του αεροσκάφους. «Τα πήρα και τα ανέβασα στο πιλοτήριο μέχρι να απογειωθούμε, προκειμένου να χαλαρώσουν λίγο, να αισθανθούν πιο άνετα, να μιλήσουν και να απελευθερώσουν τα συναισθήματά τους, τα οποία μέχρι εκείνη την ώρα τα έπνιγαν» λέει ο κ. Βρανάς. «Αρχισαν να μου περιγράφουν τον τρόμο που έζησαν» προσθέτει. Σύμφωνα με τον κυβερνήτη του C-130 και όπως του διηγήθηκε ο μικρός Θωμάς, ενώ βρισκόταν με την οικογένειά του στο κατάστρωμα του πλοίου μία ριπή από το ρυμουλκό που έριχνε νερό για να σβήσει τη φωτιά στο «Norman Atlantic» τον εκσφενδόνισε στα κάγκελα. «Κατάφερα να πιαστώ από ένα σίδερο και να μην καταλήξω στη φουρτουνιασμένη θάλασσα» είπε και συνέχισε περιγράφοντας πώς έσωσε ένα μωρό!

«Αφού κατόρθωσα να συγκρατηθώ, είδα ένα μικρό παιδί να κατευθύνεται με ταχύτητα προς το μέρος μου. Απλωσα το χέρι μου και το έπιασα. Αν δεν το είχα κάνει, θα κατέληγε στη θάλασσα». Ηταν και το παιδί θύμα της ίδιας ριπής από το ρυμουλκό. Κατάφερε να συνέλθει όταν επέστρεψε και πάλι στην αγκαλιά της μητέρας του. «Ηρακλής» ο Θωμάς, όπως και το αεροσκάφος C-130 (Ηρακλής ονομάζεται η 356 Μοίρα) που τον μετέφερε και πάλι στους οικείους του. «Εύχομαι να περάσει μια ζεστή Πρωτοχρονιά» είπε ο Νίκος Βρανάς και συνέχισε περιγράφοντας την εξίσου εφιαλτική περιπέτεια του 11χρονου Μάρκου.

«Δεν μπορούσα να σταθώ άλλο στα πόδια μου. Δεν με κρατούσαν από την κούραση, την πείνα και τη δίψα. Ηθελα να γονατίσω μερικά δευτερόλεπτα για να ξεκουραστώ, αλλά δεν ήταν δυνατό. Οι λαμαρίνες έκαιγαν» είπε το παιδί στον έμπειρο κυβερνήτη, ο οποίος έμελλε να είναι ο φύλακας-άγγελός τους, όπως και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος για τις ώρες που διήρκεσε το ταξίδι από την Ιταλία στην Ελευσίνα.

«Μετά τη διάσωση με πήγαν σε νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες. Ηθελα να κοιμηθώ, αλλά δεν μπορούσα. Ξυπνούσα γιατί έβλεπα εφιάλτη, είτε να καίγομαι είτε να πνίγομαι» ξέσπασε ο Μάρκος. Τα παιδιά παρελήφθησαν από παιδοψυχολόγους όταν το C-130 τροχοδρόμησε στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας και παραδόθηκαν σε συγγενικά τους πρόσωπα μέχρι να ανταμώσουν πάλι με τους γονείς τους.

Η επιχείρηση διάσωσης που δεν θα ξεχάσουν ποτέ τους

Δύο χειριστές ελικοπτέρων Super Puma, που ανέλαβαν να φέρουν εις πέρας δύσκολες αποστολές κατά τη διάρκεια της νύχτας στην επιχείρηση διάσωσης των επιβαινόντων στο «Norman Atlantic», περιγράφουν συγκλονιστικές στιγμές. Οι δυνατοί άνεμοι, τα κύματα και οι πυκνοί καπνοί του φλεγόμενου πλοίου, που περιόριζαν εξαιρετικά την ορατότητα, συνέθεταν, σύμφωνα με τον επισμηναγό Ιωάννη Καλέμο, χειριστή του πρώτου ελικοπτέρου Super Puma που έσπευσε στην Αδριατική, μείγμα τεράστιας επικινδυνότητας τόσο για τους διασωθέντες όσο και για την ασφάλεια της πτήσης.

Στροβιλισμός

«Ο παγωμένος αέρας της Αδριατικής και η θερμότητα που εξέπεμπε το πλοίο εξαιτίας της φωτιάς στο εσωτερικό του προκαλούσαν πάνω από το “Norman Atlantic” ένα στροβιλισμό ανέμων που δυσκόλευε εξαιρετικά την προσέγγιση του ελικοπτέρου και την αιώρησή του» επισήμανε ο κ. Καλέμος περιγράφοντας ως μοναδική την εμπειρία που έζησε το βράδυ της Κυριακής, όταν στο ενεργητικό του έχει 1.800 ώρες πτήσης: «Αυτό που συνέβη με το συγκεκριμένο πλοίο ήταν κάτι μοναδικό, γιατί έγινε τη χειρότερη ώρα και στο χειρότερο σημείο, κυρίως λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών».
r34r3 10Αν και εξαιρετικά δύσκολη επιχείρηση, κατάφερε σε αγαστή συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος (δεν γίνεται διαφορετικά) να κατεβάσει τον δύτη διασώστη πάνω στο φλεγόμενο πλοίο και να σώσει ανθρώπινες ζωές. «Κινούμασταν βάσει των μικρών φώτων που βλέπαμε στα σωσίβια των επιβαινόντων έως ότου φτάσουμε στο σημείο διάσωσης» είπε ο επισμηναγός.

Ο σμηναγός Παντελής Σελτσιώτης, χειριστής του δεύτερου Super Puma που συνέδραμε στην επιχείρηση τη νύχτα της Κυριακής προς ξημερώματα Δευτέρας, περιγράφει: «Πετούσαμε σε ύψος 500 ποδών (170 μέτρα) προκειμένου να αποφύγουμε τη χαμηλή νέφωση και να φτάσουμε με ασφάλεια στο πλοίο, αλλά εκεί είχαμε να αντιμετωπίσουμε τη χαμηλή ορατότητα, λόγω των καπνών, και ένα σκάφος ακυβέρνητο να παρασέρνεται από τα κύματα δεξιά και αριστερά, πίσω και εμπρός».
r34r3 11Οπως προσθέτει: «Στις συνθήκες αυτές θα πρέπει με εξαιρετικά λεπτούς χειρισμούς να αποφύγεις κατάρτια και να παραλάβεις με ασφάλεια τους επιβαίνοντες». Στη μία αποστολή το πλήρωμα του Super Puma με κυβερνήτη τον σμηναγό Π. Σελτσιώτη κατάφερε να απομακρύνει επτά επιβαίνοντες. Και οι επτά ήταν γυναίκες.

Σύμφωνα και με τον διοικητή της 384 Μοίρας Ερευνας και Διάσωσης, ήταν πρωτόγνωρο το γεγονός ότι πλοίο με περισσότερους από 400 επιβάτες εκκενώθηκε από ελικόπτερα: «Οταν έχεις να κάνεις με ανθρώπινες ζωές που συνωστίζονται σε ένα μικρό χώρο και θέλουν όλοι να φύγουν, τότε το αίσθημα της αυτοσυντήρησης ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να προκαλέσει. Πόσο μάλλον όταν το περιβάλλον της διάσωσης είναι εχθρικό, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών».

Πήρε κι άλλες ζωές μαζί του!
Δύο Αλβανοί νεκροί κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησης του «Norman Atlantic»
r34r3 17
Με προορισμό τις ακτές της Αλβανίας ρυμουλκείται τελικά το μοιραίο πλοίο «Norman Atlantic». Την επιχείρηση ρυμούλκησης από τα νερά της Αδριατικής μέχρι το πλησιέστερο λιμάνι της γειτονικής χώρας, αυτό της Αυλώνας, -κατά τη διάρκειά της βρήκαν τραγικό θάνατο δύο ναυτικοί, σύμφωνα με την αλβανική λιμενική αρχή- έχει αναλάβει το αλβανικό Πολεμικό Ναυτικό, οι πληροφορίες ωστόσο παρέμεναν συγκεχυμένες μέχρι αργά χθες το βράδυ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού ειδησεογραφικού πρακτορείου Ansa, οι Αρχές της χώρας τελικά υποχώρησαν, δεχόμενες να ρυμουλκηθεί το πλοίο στις αλβανικές και όχι στις ιταλικές ακτές. Πάντως μέχρι το λιμάνι της Αυλώνας το «Norman Atlantic» συνοδεύουν και ιταλικά ρυμουλκά, καθώς έχει διαταχθεί από την αρμόδια εισαγγελία του Μπάρι να κατασχεθεί το πλοίο προκειμένου να υποβληθεί σε έρευνα, η οποία αναμένεται να ρίξει φως στα αίτια του φοβερού δυστυχήματος.

Στο μεταξύ, δύο Αλβανοί ναυτικοί, οι οποίοι συμμετείχαν στην επιχείρηση ρυμούλκησης, βρήκαν τραγικό θάνατο, όταν ο κάβος που συνέδεε το σκάφος τους με το μοιραίο «Norman Atlantic» έσπασε κατά τη διάρκεια της νύχτας τραυματίζοντάς τους θανάσιμα.

Εσπασε το καλώδιο

«Ενας άνθρωπος βρήκε ακαριαίο θάνατο, όταν έσπασε το καλώδιο, το οποίο πιάστηκε στην προπέλα. Ενας δεύτερος εξέπνευσε την ώρα που του παρέχονταν οι πρώτες βοήθειες από το ιατρικό πλήρωμα ελικοπτέρου» δήλωσε στο ειδησιογραφικό πρακτορείο Reuters αξιωματούχος της αλβανικής λιμενικής Αρχής.

Από την πλευρά του πάντως το υπουργείο Αμυνας της Αλβανίας επιβεβαίωσε τον έναν θάνατο υπογραμμίζοντας ότι ο δεύτερος άντρας φέρει βαριά τραύματα. Επιπλέον ανακοίνωσε ότι οι δύο άντρες, ηλικίας 59 και 57 ετών, δεν ανήκουν στο Πολεμικό Ναυτικό της χώρας, αλλά ήταν ναύτες στο ιδιωτικό ρυμουλκό «Iliria».

«Σήμα κινδύνου» από εμπορικό με επτακόσιους λαθρομετανάστες
r34r3 1
ΚΟΚΚΙΝΟΣ συναγερμός για τυχόν νέο θρίλερ στα κύματα με ακυβέρνητο πλοίο και πάλι στα ανοιχτά της Κέρκυρας σήμανε χθες το μεσημέρι στις ελληνικές λιμενικές Αρχές μετά το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το φορτηγό πλοίο με σημαία Μολδαβίας «Blue Sky»! Το εμπορικό βρισκόταν κοντά στο νησί Οθωνοί και σύμφωνα με πληροφορίες, μετέφερε περίπου 700 λαθρομετανάστες, ενώ σε αυτό επέβαιναν και ένοπλοι. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, Σπύρο Ανδριώτη, το φορτηγό πλοίο έπλεε τρία μίλια νότια και δυτικά των Οθωνών με κατεύθυνση προς την Ιταλία, αλλά ο προορισμός που είχε δηλώσει ήταν η Ριέκα της Κροατίας. Λίγα λεπτά μετά το SOS που εξέπεμψαν κάποιοι από τους επιβαίνοντες στο εμπορικό πλοίο, το «Blue Sky» άλλαξε πορεία κάνοντας συνεχόμενους ελιγμούς. Στο σημείο δόθηκε εντολή να σπεύσουν η φρεγάτα «ΝΑΒΑΡΙΝΟ» του Πολεμικού Ναυτικού και τα Super Puma που είχαν επιστρατευτεί στην επιχείριση διάσωσης των επιβατών του μοιραίου «Norman Atlantic».

Μετά την αλλαγή της πορείας του, το εμπορικό πλοίο βρέθηκε εκτός ελληνικών υδάτων, με αποτέλεσμα να μην επέμβουν για έλεγχο στο «Blue Sky» οι πάνοπλοι άνδρες των Ειδικών Αποστολών του Λιμενικού, που είχαν λάβει εντολή να αναχωρήσουν με δύο σκάφη από το λιμάνι της Κέρκυρας με προορισμό την επίμαχη θαλάσσια περιοχή των Οθωνών. Πάντως στον θαλάσσιο χώρο παραμένει η φρεγάτα «ΝΑΒΑΡΙΝΟ», η οποία παρακολουθεί διακριτικά τις κινήσεις του φορτηγού πλοίου.

{{-PCOUNT-}}35{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ