Η αξία λιανικής θα καθορίζει την επιβάρυνση.
Σημαντικές αλλαγές έρχονται για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. στο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων, αφού τα τεκμήρια, αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης δεν θα επιβάλλονται πλέον βάσει των κυβικών του κινητήρα, αλλά βάσει της αξίας λιανικής κάποιου αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει πως ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου 2.000 κυβικών που είναι πενταετίας δεν θα καταβάλει Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, αφού το τεκμήριό του θα μειωθεί πολύ. Ομως όσοι έχουν υπερπολυτελή αυτοκίνητα αξίας άνω των 40.000 ευρώ, τα οποία δεν διαθέτουν κινητήρες πολλών κυβικών, θα κληθούν να πληρώσουν, καθώς και το τεκμήριο θα είναι υψηλότερο, ενώ παράλληλα θα πρέπει να καταβάλουν και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που θα τους αναλογεί. Στο μεταξύ, το υπουργείο Οικονομικών έχει καταλήξει στη φορολόγηση των αυτοκινήτων βάσει της λιανικής τους αξίας και όχι της εργοστασιακής, αφού κάποιες εισαγωγικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώνουν ανάλογα με τις φορολογικές περιστάσεις τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους, με αποτέλεσμα να μην καταβάλλουν τους φόρους. H φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σύμφωνα με δημοσίευμα, θα απορρέει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου, την οποία θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου και θα διατηρηθούν οι συντελεστές φόρων που κυμαίνονται από 5% έως 50%.
Κ. ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ