Αρχίζουν δοκιμές για το νέο «υπερόπλο» κατά του καρκίνου

Μεγάλης κλίμακας κλινικές δοκιμές, με στόχο τη χορήγηση εξατομικευμένης αγωγής ανάλογα με τη μετάλλαξη των όγκων των ασθενών, και όχι ανάλογα με τον τύπο του καρκίνου από τον οποίο έχουν προσβληθεί, ξεκινά το…

Μεγάλης κλίμακας κλινικές δοκιμές, με στόχο τη χορήγηση εξατομικευμένης αγωγής ανάλογα με τη μετάλλαξη των όγκων των ασθενών, και όχι ανάλογα με τον τύπο του καρκίνου από τον οποίο έχουν προσβληθεί, ξεκινά το αμερικανικό Εθνικό Ινστιτούτο για τον Καρκίνο. Αυτή η προσέγγιση συνίσταται στον εντοπισμό των κυτταρικών ανωμαλιών των καρκίνων, ώστε να προσδιορίζονται οι αποτελεσματικότερες θεραπείες για κάθε ασθενή.

Ενας ασθενής, για παράδειγμα, που έχει προσβληθεί από καρκίνο του πνεύμονα μπορεί με αυτό τον τρόπο να πάρει αγωγή με βάση φάρμακο που χρησιμοποιείται για άλλη μορφή καρκίνου, όπως ο καρκίνος του μαστού, όταν ο όγκος του παρουσιάζει ανάλογη μετάλλαξη. Η προσέγγιση αυτή θα επιτρέψει τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση κλινικών δοκιμών που θα χρειαστούν πολύ λιγότερο χρόνο και θα είναι περισσότερο στοχευμένες. Αυτή η κλινική δοκιμή ονομάζεται NCI-MATCH και έχει στόχο την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι γενετικές ανωμαλίες του όγκου ανταποκρίνονται σε στοχευμένες θεραπείες, και όχι πλέον ο ίδιος ο καρκίνος προσδιοριζόμενος από το όργανο που έχει προσβληθεί, εξηγούν οι ερευνητές. Ετσι οι ειδικοί επικεντρώνονται στον μετασχηματισμό της θεραπείας του καρκίνου.

Περί τους 3.000 ασθενείς θα επιλεγούν τον ερχόμενο μήνα ώστε να λάβουν μέρος στην κλινική δοκιμή, για να βρεθούν τελικά -με τεστ DNA- οι 1.000 που θα ανταποκρίνονται στα κριτήριά της. Κατά τη διάρκεια των κλινικών δοκιμών θα δοκιμαστούν περί τις είκοσι στοχευμένες αγωγές, που θα χορηγηθούν δωρεάν από τα φαρμακευτικά εργαστήρια. Η δοκιμή θα δείξει εάν οι θεραπείες είναι δραστικές σε σχέση με την ανταπόκριση των ασθενών, σταματώντας την ανάπτυξη του όγκου.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ