Πάγιο τέλος στα Ι.Χ. και ειδικό στα καύσιμα προτείνουν οι έμποροι

Τέλος κυκλοφορίας στα Ι.Χ. αυτοκίνητα και μηχανές ανάλογα με την κατανάλωση καυσίμων και όχι ανάλογα με τον κυβισμό τους προβλέπει το σχέδιο που κατέθεσαν στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών οι εκπρόσωποι του κλάδου εμπορίας αυτοκινήτων.

Τέλος κυκλοφορίας στα Ι.Χ. αυτοκίνητα και μηχανές ανάλογα με την κατανάλωση καυσίμων και όχι ανάλογα με τον κυβισμό τους προβλέπει το σχέδιο που κατέθεσαν στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών οι εκπρόσωποι του κλάδου εμπορίας αυτοκινήτων.

Η πρόταση έχει δύο σκέλη: προβλέπει την καταβολή ενός πάγιου ποσού από όλους τους ιδιοκτήτες Ι.Χ., ανεξαρτήτως κριτηρίων, και την επιβολή ειδικού τέλους στα καύσιμα, ώστε η συνολική επιβάρυνση να αυξάνεται ανάλογα με την κυκλοφορία και όχι ανάλογα με τον κυβισμό. Η πρόταση συζητήθηκε στη χθεσινή συνάντηση του υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη με το προεδρείο του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος και θα εξειδικευτεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης στα Ι.Χ. Το σχέδιο που αποκαλύπτει η «Espresso» προβλέπει ουσιαστικά ένα νέο σύστημα υπολογισμού και καταβολής των τελών κυκλοφορίας των Ι.Χ. Συγκεκριμένα:

Ανεξαρτήτως κυβισμού

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ή μηχανής Ι.Χ. θα πληρώνουν ένα χαμηλό πάγιο τέλος ανεξαρτήτως κυβισμού ή εργοστασιακής αξίας του Ι.Χ. Παράλληλα θα επιβληθεί και ένα ειδικό τέλος στα καύσιμα το οποίο θα αποδίδεται στο Δημόσιο για να συμπληρώσουν τα έσοδα. Ετσι τα τέλη θα είναι ανάλογα με το πόσο κυκλοφορεί ένα αυτοκίνητο, ώστε, για παράδειγμα, τα δίλιτρα αυτοκίνητα να μην πληρώνουν ακριβά τέλη όταν κάποια άλλα αυτοκίνητα αντιστοίχου κυβισμού απαλλάσσονται λόγω διαφορετικής μεταχείρισης.

Η πρόταση αυτή θα συζητηθεί αναλυτικότερα στην επόμενη συνάντηση που θα έχει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών με τους συνδέσμους έπειτα από περίπου δύο εβδομάδες, ώστε να αρχίσει η εφαρμογή συνολικά του νέου τρόπου αντιμετώπισης των αυτοκινήτων. Το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει:

Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό, προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Δηλαδή η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου, που θα δηλώνει ο εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του τελωνείου. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα. Τα τεκμήρια και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης δεν θα επιβάλλονται πλέον βάσει των κυβικών του κινητήρα, αλλά βάσει της αξίας λιανικής κάποιου αυτοκινήτου.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ