Δεν πτοείται από το χάος ο εφοπλιστής Καλλιμανόπουλος

Παραγγελίες εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων για νέα βαπόρια εν μέσω οικονομικής ασφυξίας

Ο Ελληνας εφοπλιστής Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος δεν πτοείται από τίποτα. Ούτε από την κρίση στην ελληνική οικονομία, ούτε από την κρίση στις ναυλαγορές, ούτε από όσα του προσάπτουν διάφοροι κακόβουλοι ή μη επικριτές του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Ετσι η ναυτιλιακή εταιρία του Trade & Transport Inc (T&T) οριστικοποίησε μόλις πριν από λίγες μέρες παραγγελία έως και δέκα τάνκερ στα ναυπηγεία CIC, στο Jiangsu της Κίνας.

Πρόκειται καταρχάς για τέσσερα δεξαμενόπλοια και άλλα έξι σε δεύτερη φάση. Η T&T δεν έχει αποκαλύψει την τιμή, αλλά ναυλομεσιτικές πηγές εικάζουν ότι τα νέα τάνκερ θα κοστίσουν κατά μέσο όρο περί τα 55.000.000 δολάρια έκαστο, κάτι που σημαίνει ότι για το σύνολο της παραγγελίας το ύψος της δαπάνης του 77χρονου εφοπλιστή από τα Καλάβρυτα θα φτάσει τα 550.000.000 δολάρια. Σύμφωνα με τη Marine Management Services, τον ελληνικό βραχίονα του ναυτιλιακού ομίλου T&T του εφοπλιστή, που εδρεύει στον Πειραιά, τα τάνκερ είναι καινούργιας τεχνολογίας, ιδιαίτερα φιλικά στο περιβάλλον και οικονομικά στη λειτουργία τους.

Εφοπλιστής δεύτερης γενιάς, ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος είναι άνθρωπος με πολλές πτυχές. Πρόσφατα βρέθηκε δύο φορές κάτω από τα εξονυχιστικά φώτα της δημοσιότητας, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τη μία φόρα με αφορμή μια «ροζ» υπόθεση και την άλλη εξαιτίας ισχυρισμών για εμπόριο με ύποπτες ή έστω αμφιλεγόμενες οντότητες της Μέσης Ανατολής. Ομως αυτές οι φήμες υποκρύπτουν μάλλον αδίκως το γεγονός πως στα Καλάβρυτα, τόπο καταγωγής της οικογένειας, είναι ο μεγάλος ευεργέτης της περιοχής. Το Καλλιμανοπούλειο Ιδρυμα στέκεται αρωγός σε δεκάδες γέροντες παρέχοντας ιατρική περίθαλψη, ψυχολογική παρακολούθηση και στέγη, η δε συνεχής συνεισφορά με το Ιδρυμα Χρόνιων Παθήσεων, το Γηροκομείο και το Διακονικό Κέντρο έχει βοηθήσει πολλούς συμπατριώτες του. Για το μεγάλο και συνεχές φιλανθρωπικό έργο του έχει τιμηθεί με τον Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικα.

Ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος είναι σήμερα παντρεμένος με την Τατιάνα Καλλιμανοπούλου. Υπήρξε όμως στο παρελθόν παντρεμένος και με την Ανέτ Στρόιμπεργκ, την καλλονή Δανή ηθοποιό και πρώην σύζυγο του Γάλλου σκηνοθέτη Ροζέ Βαντίμ, με την οποία απέκτησε το ένα από τα δύο παιδιά του. Ο γιος του Περικλής (Πέρι) συχνά εκπροσωπεί τον πατέρα του επαγγελματικά και κοινωνικά, δεν φείδεται δε εμφανίσεων σε συγκεντρώσεις της υψηλής κοινωνίας στη Νέα Υόρκη, όπου περνά τον περισσότερο χρόνο του.

Ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος άρχισε την επιχειρηματική δραστηριότητά του το 1960 στη Νέα Υόρκη ιδρύοντας την T&T Inc. Είναι πετυχημένος, τολμηρός (έως και παράτολμος), χαίρει του σεβασμού του ναυτιλιακού κόσμου και στην πλειονότητά τους τα πλοία του (τα εννέα από τα δεκατέσσερα του στόλου του) πλέουν με ελληνική σημαία – τα υπόλοιπα έχουν σημαία των Νήσων Μάρσαλ. Συνεχίζει έτσι την παράδοση του πατέρα του, μεγάλο μέρος της επιχειρηματικής δράσης του οποίου αφορούσε τη δημιουργία εταιρίας διεθνών τακτικών γραμμών που θα υπηρετούσε την ελληνική οικονομία.

Ο Περικλής Γρ. Καλλιμανόπουλος, γεννημένος το 1892 στην Πάτρα αλλά μεγαλωμένος στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, άρχισε να ασχολείται με τα ναυτιλιακά μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο ανοίγοντας ναυλομεσιτικό γραφείο στον Πειραιά. Το 1924 αγόρασε το πρώτο του (παλιό) φορτηγό πλοίο. Μέχρι τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο η εταιρία του Hellenic Lines είχε στόλο οκτώ πλοίων, όμως επτά από αυτά βυθίστηκαν στη διάρκεια του πολέμου. Το 1945 η οικογένεια μετακομίζει στη Νέα Υόρκη και η εταιρία κάνει νέα αρχή αγοράζοντας πέντε πλοία Liberty. Το 1951 ο στόλος αριθμεί δέκα Liberty και τρία δεξαμενόπλοια. Η πορεία της ναυτιλιακής συνεχίστηκε θριαμβευτικά και από το 1962 ιδρύθηκαν θυγατρικές σε Αμβούργο, Νέα Ορλεάνη και Κωνσταντινούπολη.

Μετά τον θάνατό του, τον Σεπτέμβριο 1979, την Hellenic Lines διαχειρίζεται πλέον ο γιος του Γρηγόρης (είχε ήδη ιδρύσει την T&T). Λόγω της κρίσης της δεκαετίας του ’80, η πατρική εταιρία τίθεται υπό εκκαθάριση. Για τις υπηρεσίες του στην ελληνική ναυτιλία (και τα 69 πλοία της Hellenic Lines είχαν ελληνική σημαία και Ελληνες ναυτικούς) ο Περικλής Καλλιμανόπουλος τιμήθηκε με τον Χρυσό Σταυρό του Φοίνικα και με το μετάλλιο του Μεγαλόσταυρου του Βασιλικού Τάγματος του Γεωργίου Α’.

Το 1959 ο Περικλής είχε λάβει το κλειδί της πόλης της Νέας Ορλεάνης, λόγω της εκτενούς χρήσης του λιμένα της. Η επαφή με τον αμερικανικό Νότο συνεχίζεται και στα χρόνια του Γρηγόρη, ο οποίος αγόρασε τη φυτεία των 6.200 στρεμμάτων στη Νότια Καρολίνα, αξίας 11.000.000 δολαρίων, το ιστορικό Medway Plantation. Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, θα παραθερίζει εκεί, ώστε να μπορεί να επιδίδεται και στο κυνήγι, το αγαπημένο του χόμπι. Στον χώρο υπάρχουν τέσσερα κτίσματα: η κεντρική έπαυλη και τα σπίτια για το προσωπικό. Πρώτη φορά η κατοικία καταγράφηκε το 1686, θεωρείται δε η παλαιότερη στην πολιτεία. Διαθέτει προβλήτα στο ποτάμι, στάβλο και τεράστιο κήπο. Με νομικά έγγραφα η περιοχή είναι προστατευμένη από μελλοντική εμπορική ανάπτυξη, αλλά και περιβαλλοντικά, λόγω των σπάνιων ειδών πτηνών που ζουν εκεί.

4r23r44Η σεξουαλική παρενόχληση

Ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος δεν απασχολεί τα media με τις εφοπλιστικές του δραστηριότητες. Στα τέλη του 2011 η τότε 24χρονη υπάλληλος του γραφείου του και προσωπική βοηθός του Χάιντι Γάουμπολτ (φωτό) τον κατηγόρησε για σεξουαλική παρενόχληση και επιμονή σε ανήθικες προτάσεις – μέχρι και ότι την κυνηγούσε ολόγυμνος μέσα στη θαλαμηγό του, είπε. Και επειδή η ίδια αρνιόταν να ενδώσει, ο Καλλιμανόπουλος την απέλυσε.

Οι δικηγόροι του βρέθηκαν με πολλή δουλειά, μια και οι μεν κατηγορίες παρουσίαζαν αρκετά κενά (για παράδειγμα, η Χάιντι παρέμεινε τρία χρόνια στην εταιρία πριν κάνει τις αποκαλύψεις της και δεν δίσταζε να «ξεκοκαλίζει» την πιστωτική κάρτα του αφεντικού της), ο δε εφοπλιστής αρνήθηκε κατηγορηματικά τις κατηγορίες και αντεπιτέθηκε κατηγορώντας τη για κλοπή πολύτιμων λίθων και σημαντικού ποσού χρημάτων από το σπίτι του. Η υπόθεση έφτασε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο, ο Τύπος (ακόμα και ο σοβαρός) ξεσάλωσε και ο Καλλιμανόπουλος πέρασε κάποιες δύσκολες ώρες μέχρι να καταφέρει να ξεμπλέξει από την πολύκροτη αυτή ιστορία, η οποία έληξε με εξωδικαστικό συμβιβασμό, με όρους πάντως που δεν μαθεύτηκαν.

Το κουρδικό πετρέλαιο

Αλλη μία υπόθεση που είδε το φως της δημοσιότητας είναι αυτή με δεξαμενόπλοιό του που μετέφερε κουρδικό αργό πετρέλαιο από την εμπόλεμη ζώνη του Ιράκ χωρίς τη συγκατάθεση της Βαγδάτης. Λέγεται πως θέλοντας να βοηθήσει -προφανώς με το αζημίωτο- τους Κούρδους να γλιτώσουν την πληρωμή του 90% των εσόδων τους από την πώληση του πετρελαίου προς την ιρακινή κυβέρνηση, όπως ορίζει ο νόμος της χώρας, και με δεδομένο ότι το Κουρδιστάν παραμένει μέχρι στιγμής σταθερός θύλακος σε μια τόσο ασταθή περιοχή, ο Καλλιμανόπουλος είδε προφανώς τη χρυσή ευκαιρία να πρωτοστατήσει με πλοία του στόλου του στις κουρδικές εξαγωγές.

Υστερα όμως από καταγγελία της Βαγδάτης οι αμερικανικές δικαστικές Αρχές κατάσχεσαν το «United Kalavryta» μαζί με το φορτίο του -143.000.000 τόνοι αργού πετρελαίου, αξίας άνω των 100.000.000 δολαρίων, το οποίο φέρεται ότι είχε αγοράσει κάποια εταιρία με την επωνυμία Talma Trading. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν ήδη «σαλπάρει» πολλές παρτίδες κουρδικού πετρελαίου, και σε πολλές από αυτές μεταφορέας είναι ο εφοπλιστής. Οι Τούρκοι δεν δίστασαν να τον κατηγορήσουν ότι κουβαλούσε πετρέλαιο τζιχαντιστών, αν και πρόκειται προφανώς για προβοκάτσια, αφού από δικό τους λιμάνι, στο Τσεϊχάν, φόρτωναν τα πλοία του Ελληνα…

{{-PCOUNT-}}17{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ