Ενοχη σιωπή για τις «αμαρτίες» της VW

H Ευρωπαϊκή Ενωση είχε στα χέρια της πόρισμα που επισήμαινε τον κίνδυνο παρέμβασης στη μέτρηση ρύπων.

H Ευρωπαϊκή Ενωση είχε στα χέρια της πόρισμα που επισήμαινε τον κίνδυνο παρέμβασης στη μέτρηση ρύπων.


H Ευρωπαϊκή Ενωση φέρεται ότι ήταν ενήμερη εδώ και δύο χρόνια για τα «παραθυράκια» του «αμαρτωλού» λογισμικού της Volkswagen και επέλεξε να «παρκάρει» το σχετικό πόρισμα στα αζήτητα.

Οπως αποκαλύπτουν οι «Financial Times», έκθεση του 2013 από το Κέντρο Ερευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (JRC) εστίαζε στα προβλήματα που μπορούσαν να προκύψουν από τη χρήση του λογισμικού μέτρησης ρύπων, καθώς ήταν δυνατόν να «κλέψει». Οι αρμόδιοι της Ε.Ε., όπως τονίζεται στο σχετικό ρεπορτάζ, ολιγώρησαν στην αντιμετώπιση του προβλήματος παρά το γεγονός ότι αυτή η τεχνολογία είναι παράνομη στην Ευρώπη από το 2007.

Εκθεση

Στην έκθεση αναφέρεται ρητά ότι τα ντίζελ αυτοκίνητα θα πρέπει να ελέγχονται για την εκπομπή ρύπων στον δρόμο και όχι στο εργαστήριο, για να μειώνεται ο κίνδυνος παρέμβασης. «Οι αισθητήρες και τα ηλεκτρονικά συστήματα στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι ικανά να καταλάβουν την έναρξη ενός τεστ εκπομπών αερίων στο εργαστήριο» σημειώνεται και αποκαλύπτεται ότι οι συσκευές αυτές μπορούν επίσης να «ενεργοποιήσουν, ρυθμίσουν, καθυστερήσουν ή απενεργοποιήσουν τα συστήματα ελέγχου εκπομπών αερίων».

Η γερμανική εφημερίδα «Bild» στην κυριακάτικη έκδοσή της προσθέτει ότι η γερμανική εταιρία Bosch, δημιούργημα της οποίας είναι το επίμαχο λογισμικό, είχε προειδοποιήσει τη VW από το 2007 ότι αυτό προορίζεται μόνο για δοκιμές, επισημαίνοντας ότι η τοποθέτησή του σε οχήματα είναι «παράνομη».

Παρά ταύτα, ο γερμανικός κολοσσός της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εξόπλισε με αυτό το σύστημα -όπως παραδέχτηκε- περίπου 11.000.000 αυτοκίνητα. Το σκάνδαλο που ξέσπασε μετά την αποκάλυψη της παρανομίας από τις αμερικανικές Αρχές έχει εκθέσει παγκοσμίως την εταιρία και έχει προκαλέσει αλυσιδωτές εξελίξεις. Οι γερμανικές Αρχές απαίτησαν από τη VW, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Bild», να εξηγήσει έως τις 7 Οκτωβρίου με ποιον τρόπο σχεδιάζει να εφαρμόσει τα εθνικά περιβαλλοντικά πρότυπα στα ντίζελ αυτοκίνητά της. Εξάλλου στην Ισπανία η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από τη SEAT, την ισπανική θυγατρική της VW, να επιστρέψει επιδοτήσεις που της δόθηκαν για τα ντίζελ μοντέλα της.

Βιτριολικό χιούμορ από έναν ρεκένδυτο Ελληνα

«Οπότε και κλέβατε και λέγατε ψέματα και τώρα η Ευρώπη θα πληρώσει το τίμημα;» λέει ο ρακένδυτος Ελληνας που κρατάει ένα ποδήλατο στον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen, ο οποίος οδηγεί ένα αυτοκίνητο της εταιρίας που βγάζει από την εξάτμισή του… θάνατο και έχει για συνοδηγό την Ανγκελα Μέρκελ. Το ειρωνικό σκίτσο του Patrick Chappatte για τους «New York Times», που με αφορμή το σκάνδαλο της Volkswagen ειρωνεύεται τους Γερμανούς για το δάχτυλο που έχουν κουνήσει πολλές φορές στους Ελληνες, έχει γίνει viral. 

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ