Το handmade υποβρύχιο του «κάπτεν Νέμο» της Δράμας!

Η εντυπωσιακή «Νηρηίδα» που ταξιδεύει η μισή στην επιφάνεια και η άλλη μισή στον μαγικό βυθό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία.

Το πρώτο ημι-υποβρύχιο ελληνικής κατασκευής είναι γεγονός και αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία! Η επιβλητική «Νηρηίδα», που εντυπωσιάζει την ελληνική κοινή γνώμη και συγκεντρώνει το διεθνές ενδιαφέρον, έχει μήκος 4,5 μέτρα και αποτελείται από δύο μέρη. Το ένα είναι το κατάστρωμα που επιπλέει στο νερό και μοιάζει με κοινό σκάφος έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει δώδεκα άτομα. Το άλλο είναι η υποβρύχια διθέσια υδατοστεγής καμπίνα, κατασκευασμένη κυρίως από γυαλί, ένα «παράθυρο» στο βυθό, μέσα από την οποία μπορεί κανείς να θαυμάσει τις ομορφιές του.

22d96fg873Δημιουργός του ημι-υποβρυχίου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ψυχαγωγικούς και ερευνητικούς σκοπούς είναι ο Στέφανος Χασιλίδης από τη Δράμα – νομός που δεν διαθέτει ούτε μία ακτή! Με επιμονή, πάθος, πολλά χρήματα από τη δική του τσέπη και ένα ικανότατο επιτελείο συνεργατών προχώρησε στην ολοκλήρωση της κατασκευής της «Νηρηίδας» που έχει τη δυνατότητα να παραχθεί μαζικά σε τρία διαφορετικά μοντέλα: των δύο, των τεσσάρων και των έξι θέσεων στην υδατοστεγή καμπίνα.

Μιλώντας στην «Espresso» ο Ελληνας «κάπτεν Νέμο» ανέφερε ότι η υλοποίηση του χειροποίητου ημι-υποβρυχίου όσον αφορά τον κατασκευαστικό τομέα διήρκεσε περίπου εννέα μήνες. Ομως από την πρώτη μέρα της έναρξης του σχεδιασμού μέχρι και το πέρας της υλοποίησής του πέρασαν δυόμισι χρόνια: «Η ιδέα μού καρφώθηκε πριν από περίπου 4,5 χρόνια, κατά τη διάρκεια της διαμονής μου στη Σαντορίνη. Τότε είχα έρθει σε επαφή με ένα ζευγάρι τουριστών που ήθελε να περιηγηθεί στις ομορφιές του βυθού της καλντέρας, αλλά λόγω αναπνευστικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε δεν μπορούσε να ακολουθήσει το πρόγραμμα των δυτών».

Κάπως έτσι ο Στέφανος Χασιλίδης άρχισε να ψάχνει εναλλακτικούς τρόπους περιήγησης, για να διαπιστώσει ότι δεν υπήρχε κανένας! «Αυτό με ώθησε αρχικά να σκεφτώ σκάφη που να μπορούν να πληρούν άλλες προϋποθέσεις και να έχουν άλλες προδιαγραφές, ούτως ώστε να καταστεί εφικτή η περιήγηση στον βυθό και να μπορούν αδύναμοι και υγιείς άνθρωποι να κάνουν εξίσου καλά τη βόλτα τους κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ετσι οραματίστηκα και κατασκεύασα τη “Νηρηίδα” που έχει μπει αρκετές φορές στη θάλασσα (της Καβάλας) για δοκιμαστικές πλεύσεις και μας επέδειξε άριστη ευστάθεια, απόλυτη στεγανότητα και μεγάλη ασφάλεια κατά τη μεταφορά των δώδεκα ατόμων που είχαν εισέλθει στο πάνω μέρος -το κατάστρωμα- και των δύο που βρίσκονταν στο εσωτερικό».

Οπως είπε ο κ. Χασιλίδης, στο κατάστρωμα, που μοιάζει με φουσκωτό και επιπλέει στην επιφάνεια της θάλασσας, μπορούν να πιουν τον καφέ ή το αναψυκτικό τους δώδεκα ή ακόμα και δεκατρείς επιβάτες και να μπαινοβγαίνουν εναλλάξ άλλα δύο άτομα για τη βόλτα της περιήγησης στο κάτω μέρος του ημι-υποβρυχίου, το οποίο διαθέτει τζάμια υψίστης ασφαλείας: «Συνολικά μπορεί να μεταφέρει δεκατέσσερα με δεκαπέντε άτομα. Η “Νηρηίδα” είναι το πρωτότυπο και είναι διθέσια, όμως έχει τη δυνατότητα να κατασκευαστεί και με τέσσερις ή έξι θέσεις».

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να εξηγήσει πώς προέκυψε το όνομα του ημι-υποβρυχίου του: «Κατά τη μυθολογία οι Νηρηίδες ήταν κόρες του Νηρέα και της Ωκεανίδας, και εγγονές του Ωκεανού. Ηταν νύμφες που προσωποποιούσαν τις καταστάσεις και τα χαρακτηριστικά της θάλασσας, λατρεύονταν ως θεές της ήρεμης θάλασσας, φιλικές προς τους ανθρώπους κατά την ελληνική μυθολογία. Οι Νηρηίδες ζούσαν στο παλάτι του πατέρα τους, που βρισκόταν στον βυθό της θάλασσας και είχαν τη δύναμη να ταράζουν ή να ηρεμούν τα νερά».963d87df458

Οι αγοραστές

Ο 42χρονος Δραμινός επιχειρηματίας έχει κατασκευαστική εταιρεία με μέταλλα και ξύλα, και έχει παρόμοιες εμπειρίες πάνω σε ναυπηγικές κατασκευές: «Με όπλο την εμπειρία, την αποφασιστικότητα και πάνω απ’ όλα την τόλμη, αποφάσισα να επιχειρήσω να κατασκευάσω το ημι-υποβρύχιο. Εχει προκαλέσει καλές εντυπώσεις η κατασκευή μας και για έναν ακόμα λόγο: επειδή φτιάχτηκε στην Ελλάδα, που δεν είναι συνηθισμένη σε τέτοια επιτεύγματα, ιδιαίτερα καινοτόμα. Εχουμε πληθώρα υποψήφιων αγοραστών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ υπάρχει και επενδυτικό ενδιαφέρον είτε για την αγορά ενός μικρού ποσοστού της εταιρείας είτε για συγχρηματοδότηση των ερευνών και μελλοντικά projects που έχουμε ανακοινώσει ότι θέλουμε να φτιάξουμε».

Ακόμη και σχολεία έχουν επικοινωνήσει με τον Ελληνα «κάπτεν Νέμο» για να επισκεφτούν τον χώρο και να δουν το ημι-υποβρύχιο: «Οι εκπαιδευτικοί θέλουν να κάνουν μάθημα στη “Νηρηίδα” εξηγώντας στους μαθητές ότι οι δυνατότητες του ανθρώπου είναι τεράστιες και πως ο άνθρωπος μπορεί να οδηγηθεί σε εξαιρετικά επιτεύγματα».

Στα μελλοντικά σχέδια του Δραμινού εξάλλου είναι και η κατασκευή ενός ημι-υποβρυχίου με ειδικές προδιαγραφές για άτομα με ειδικές ανάγκες. Οπως είπε ο 42χρονος, την πρόταση αυτή του έκανε ένα ίδρυμα στο οποίο νοσηλεύονται άτομα με χρόνιες παθήσεις, για προσέγγιση των ΑΜΕΑ στον βυθό: «Η δυνατότητα για τον ειδικό σχεδιασμό υπάρχει, χρειάζεται όμως χρηματοδότηση για να υλοποιηθεί το σχέδιο».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ