Πόσο γυμνασμένοι είστε;

9+1 ερωτήσεις που αποκαλύπτουν σε τι κατάσταση βρίσκεται ο ανθρώπινος οργανισμός

9+1 ερωτήσεις που αποκαλύπτουν σε τι κατάσταση βρίσκεται ο ανθρώπινος οργανισμός

Είτε σκέφτεστε να ξεκινήσετε γυμναστήριο για πρώτη φορά, είτε πηγαίνετε ήδη, έχετε ποτέ αναρωτηθεί πόσο γυμνασμένοι ή πόσο αγύμναστοι είστε;
Ο διάσημος trainer Τομ Γουάνλες δημιούργησε ένα τεστ, το οποίο δίνει την ευκαιρία στον καθένα να απαντήσει στο ερώτημα «πόσο καλή ή κακή είναι η σωματική μου κατάσταση;» Μέσω αυτού δίνει απαντήσεις σε καθημερινά ερωτήματα. Για καλύτερα αποτελέσματα, ο Βρετανός γυμναστής συνιστά τον συνδυασμό αερόβιας άσκησης με προπόνηση με βάρη και με ασκήσεις σύσφιγξης για 45 λεπτά, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.

1. Πόσο γρήγορα λαχανιάζετε;
Καλή σωματική κατάσταση σημαίνει ότι όταν γυμνάζεστε, δεν λαχανιάζετε, δεν νιώθετε δύσπνοια και δεν ιδρώνετε πολύ. Οσο καλύτερη είναι η λειτουργία των πνευμόνων σας, τόσο πιο αποτελεσματικά γυμνάζεστε και τόσο περισσότερα οφέλη έχουν η καρδιά και γενικότερα η υγεία σας. Αν και ακούγεται απλό, χρειάζεται καθημερινή άσκηση, ώστε να απαλλαγείτε από το λαχάνιασμα.

2. Πόσο χρόνο χρειάζεστε για να «συνέλθετε» έπειτα από εντατική άσκηση;
Δεν μετράει το πόσο συχνά ή πόσο σκληρά γυμνάζεστε, αλλά το πόσο καλά μπορείτε να ανακτήσετε τις δυνάμεις σας μεταξύ συνεδριών άσκησης. Αν είστε σωματικά ικανοί, ο καρδιακός ρυθμός αποκαθίσταται πιο σύντομα απ’ ό,τι εκείνων που δεν είναι γυμνασμένοι, επειδή το καρδιαγγειακό σύστημα είναι πιο αποτελεσματικό και προσαρμόζεται πιο γρήγορα στην έντονη άσκηση.

3. Μπορείτε να τρέξετε 1.600 μέτρα;
Το τρέξιμο είναι ένα μεγάλο τεστ της καρδιαγγειακής σας κατάστασης. Αυτό είναι ουσιαστικά ένα μέτρο του πόσο αποτελεσματικά η καρδιά και οι πνεύμονές σας είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν το οξυγόνο. Η μέτρηση του χρόνου ολοκλήρωσης των 1.600 μέτρων θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε την καλή σωματική σας κατάσταση. Αν καταφέρετε να διανύσετε την απόσταση σε λιγότερο από 10 λεπτά, νιώστε ικανοποίηση, επειδή το αξίζετε.

4. Μπορείτε για ένα λεπτό να κάνετε την άσκηση σανίδα;
Η άσκηση αυτή, κατά την οποία με ανασηκωμένο τον κορμό στηρίζεστε στο έδαφος με τις παλάμες σας και τις ανασηκωμένες μύτες των ποδιών, είναι μια μεγάλη δοκιμασία αντοχής του πυρήνα σας. Ο πυρήνας είναι η ομάδα των μυών που απαρτίζουν τον κορμό και περιλαμβάνει κοιλιακούς και γλουτιαίους μυς. Αν τα καταφέρετε να κρατηθείτε σταθεροί στη στάση αυτή τουλάχιστον ένα λεπτό, τότε είστε σε καλή σωματική κατάσταση.

5. Μπορείτε να αγγίζετε σκύβοντας τα δάχτυλα των ποδιών σας;
Αν δεν μπορείτε να φτάσετε έως τα δάχτυλα των ποδιών σας, ενώ στέκεστε χωρίς να λυγίζετε τα γόνατα, σημαίνει ότι δεν είστε στην καλύτερη κατάσταση. Η ευελιξία είναι ένα σημαντικό κομμάτι του fitness και έχει να κάνει με τους μυς και πόσο εύκαμπτοι είναι. Η αδυναμία να αγγίξετε τα δάχτυλα των ποδιών σας μπορεί να υποδεικνύει σωματική αδράνεια. Δοκιμάστε ξανά και ξανά, μέχρι να τα καταφέρετε. Η άσκηση αυτή κάνει καλό σε όσους κάνουν καθιστική ζωή.

6. Γνωρίζετε τη σύνθεση του σώματός σας;
Η γνώση της σύνθεσης του σώματος, δηλαδή το αποτέλεσμα της μέτρησης του ποσοστού του σωματικού λίπους, μπορεί να βοηθήσει στην αξιολόγηση και την προσαρμογή ενός προσωπικού προγράμματος γυμναστικής, ώστε να εξασφαλιστούν τα βέλτιστα αποτελέσματα. Τα περισσότερα γυμναστήρια μπορούν πλέον να κάνουν τις απαραίτητες μετρήσεις και να προτείνουν εξατομικευμένο πρόγραμμα, βάσει των αποτελεσμάτων.

7. Κάνετε μεσημεριανό διάλειμμα για φαγητό;
Το διάλειμμα για το μεσημεριανό φαγητό μπορεί συχνά να μη γίνεται λόγω του φόρτου εργασίας. Προκειμένου να διατηρηθεί ωστόσο κάποιος σε φόρμα και παράλληλα να έχει την απαραίτητη ενέργεια όλη την ημέρα, είναι ζωτικής σημασίας να μην παραλείπεται το μεσημεριανό. Επίσης, αν η εργασία είναι καθιστική, καλό είναι κάθε μισή ώρα να σηκώνεται για λίγο περπάτημα, ώστε να ενισχύονται το κυκλοφορικό και το μυϊκό σύστημα.

8. Στρεσάρεστε εύκολα;
Αν αγχώνεστε συχνά, αναζητήστε χαλάρωση στην άσκηση, καθώς έχει αποδειχτεί ότι αυξάνει την ποσότητα της νορεπινεφρίνης, της χημικής ουσίας που μπορεί να μετριάσει την αντίδραση του εγκεφάλου στο στρες. Κάντε μια βόλτα ή ζητήσετε «καταφύγιο» στο γυμναστήριο για μια σύντομη σειρά ασκήσεων, που θα σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε από το στρες.

9. Ξεχνάτε εύκολα και αποσυντονίζεστε;
Αν δυσκολεύεστε να θυμηθείτε πράγματα ή αδυνατείτε να επικεντρωθείτε στη δουλειά σας, ίσως ήρθε η ώρα να πάτε στο γυμναστήριο. Η τακτική σωματική δραστηριότητα ενισχύει τη μνήμη και την ικανότητα μάθησης, καθώς αυξάνεται η παραγωγή των κυττάρων στον ιππόκαμπο, τα οποία είναι υπεύθυνα για τη μνήμη και τη μάθηση.

10. Μετράτε πολλά προβατάκια μέχρι να κοιμηθείτε;
Η μελατονίνη, η ορμόνη του ύπνου, διατηρείται υπό έλεγχο με την άσκηση. Αν δυσκολεύεστε να αποκοιμηθείτε, ακόμη και έπειτα από περιόδους ξεκούρασης, σημαίνει ότι σας λείπει η σωματική άσκηση. Το ίδιο ισχύει και αν ξυπνάτε αρκετές φορές μέσα στη νύχτα, χωρίς κάποιον προφανή λόγο.

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ