Τα μουσικά λιμάνια του Κερμανίδη!

Η πλούσια καριέρα με τα αξέχαστα σουξέ έως το τροχαίο που κατέστρεψε τη ζωή του και τον άφησε καθηλωμένο σε καροτσάκι

Εφτανε ένα σουξέ του και μόνο για να τον εκτινάξει στην κορυφή και με αυτό να μείνει στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού. Μιλάμε για τον αείμνηστο Πόλυ Κερμανίδη και το κομμάτι «Τα πλοία πεθαίνουν στα λιμάνια» (σε μουσική και στίχους του Γιώργου Μητσάκη), που με την ξεχωριστή ερμηνεία του καλλιτέχνη έγινε ο ερωτικός ύμνος της δεκαετίας του ’70 και έχει παραμείνει ένα κλασικό ερωτικό τραγούδι.

ΑΠΟ ΤΟΝ
ΑΛΚΙΝΟΟ ΜΠΟΥΝΙΑ

Αυτό το Σαββατοκύριακο με την «Espresso weekend» κυκλοφορεί ένα διπλό CD του αγαπημένου λαϊκού τραγουδιστή και συνθέτη με τον τίτλο του θρυλικού κομματιού που περιλαμβάνει επίσης όλες τις μεγάλες επιτυχίες του. Ο Πόλυς Κερμανίδης, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το καλοκαίρι του 2012, ανεβαίνοντας μεγάλο γολγοθά, γεννήθηκε στην Ξάνθη το 1946 και ήταν Πόντιος στην καταγωγή.

Ανέβηκε στο πάλκο στα 13 του, όταν κάποιοι φίλοι του φοιτητές που ήξεραν ότι τραγουδάει τον πήραν μαζί τους στο κέντρο Καλαμίτσα στη Νέα Κρήνη, στην Καλαμαριά, όπου εμφανίζονταν ο Τσιτσάνης, 4rfserfg 3ο Μανώλης Αγγελόπουλος και η Αλεξάνδρα. «Με ανέβασαν στο πάλκο, είπα δυο τραγούδια και με παρουσίασαν σαν μικρό Καζαντζίδη».

Ο Τσιτσάνης

«Σηκώθηκε το αφεντικό από το ταμείο και μου είπε: “Μπράβο, ρε μικρέ. Θα έρχεσαι κάθε βράδυ εδώ και θα τραγουδάς”. Μου δίνανε 35 δραχμές και έπαιρνα άλλες 15 από το ζαχαροπλαστείο, όπου δούλευα την ημέρα. Μετά ο Τσιτσάνης με κατέβασε στην Αθήνα και με πήγε στον κουμπάρο του, τον Χρήστο Κολοκοτρώνη, που με πήρε στο σπίτι του και πολλά χρόνια μετά με “πάντρεψε” με τον Στέλιο 4rfserfg 1Καζαντζίδη» έχει πει ο ίδιος στην «Espresso» για το πώς ξεκίνησε να τραγουδάει.

Ο ίδιος δήλωνε πάντα ότι στα πρώτα του βήματα μαθήτευσε στο πλευρό μεγάλων λαϊκών τραγουδιστών και μουσικών, όπως ο Καζαντζίδης, η Μαρινέλλα, η Γιώτα Λύδια, η Νανά Γκρέκα, ο Μανώλης Χιώτης, η Πόλυ Πάνου, ο Απόστολος Καλδάρας, ο Μπάμπης Μπακάλης, ο Γιώργος Νταλάρας και ο Γιώργος Μητσάκης, που το 1976 τού χάρισε το μεγάλο σουξέ του.

Το πρώτο τραγούδι που τον έκανε γνωστό στο ευρύ κοινό ήταν το «Την αμαρτία μου θα πω, μια παντρεμένη αγαπώ» του Χρήστου Κολοκοτρώνη και ακολούθησαν άλλα κομμάτια που αγαπήθηκαν, όπως τα «Στο ρημαγμένο σπίτι μου» του Χιώτη, «Δεν σε θέλω τώρα» του Γιώργου Μητσάκη, «Ασπρο πουκάμισο φορώ και μαύρο θα το βάψω» του Βασίλη Τσιτσάνη, «Δεν θέλω τη συμπόνια κανενός» του Ακη Πάνου.

Στη συλλογή-διαμάντι που κυκλοφορεί με την «Εspresso weekend» φιλοξενούνται τα περίφημα «Τα λεφτά», «Εκεί που τελειώνουν οι αγάπες», «Με έπιασε σχιζοφρένεια» και «Είμαι παράνομος, το ξέρω». Φυσικά δεν θα μπορούσαν λείπουν και κάποια από τα μεγάλα δικά του σουξέ (σε στίχους), με μουσική του Χρήστου Κοτσώνη, όπως τα «Η λογική του μέλλοντος σου το ‘πα είναι η τρέλα» και «Μη μου λες μεγάλα λόγια, σταματήσαν τα ρολόγια».

Η σύγκρουση με νταλίκα το 1997

Η καριέρα του σταμάτησε απότομα από τη μοίρα, όταν το 1997, και ενώ επέστρεφε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, έπεσε πάνω στο αυτοκίνητό του μια τριαξονική νταλίκα, με αποτέλεσμα να υποστεί κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις (μεταξύ άλλων, καταστράφηκαν τα οπτικά νεύρα του) και τελικά να καθηλωθεί σε αναπηρικό καροτσάκι. Για να αντιμετωπίσει τα σοβαρά προβλήματα της υγείας του έφτασε έως την Αμερική και -όπως μας έχει δηλώσει ο ίδιος- ξόδεψε 270.000.000 δραχμές.

Τα τελευταία χρόνια του τα πέρασε με ένα πενιχρό επίδομα της Πρόνοιας για τυφλούς, ενώ «έφυγε» στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, όπου νοσηλευόταν λόγω πνευμονικής ανεπάρκειας. Η οικογένειά του και λίγοι καλοί φίλοι τον συνόδευσαν στην τελευταία κατοικία του, στο νεκροταφείο στα Κιούρκα.

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ