Χτύπα σαν… κότα!

«Εκοψαν» τον πολυσυζητημένο επίλογο από το σποτ με τη Lady • Εξαλλη η Αντζελα: «Δεν έχουν χιούμορ, ας λογοκρίνουν και τα χαστούκια του Παπαμιχαήλ στην Αλίκη Βουγιουκλάκη» • Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας αποφάσισε ότι…

«Τσεκούρι» έριξε το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας στον πολυσυζητημένο επίλογο «χτύπα σαν άντρας», που βγαίνει από τα χείλη της Αντζελας Δημητρίου στο πασχαλινό τηλεοπτικό σποτ γνωστής αλυσίδας παιχνιδιών! Με την υπ’ αριθμόν Σ1102 απόφαση, τα μέλη της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Ελέγχου, στην οποία είχε προσφύγει η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων, «έκοψαν» τον πολυσυζητημένο επίλογο, ζητώντας τροποποίηση του σποτ.

ΑΠΟ ΤΗΝ
ΝΤΕΜΗ ΝΤΑΒΑΡΗ

Συγκεκριμένα, τα μέλη της Επιτροπής σημειώνουν ότι «το σλόγκαν “χτύπα, χτύπα σαν άντρας”, ακόμη κι αν κριθεί εντός του ολικού περιεχομένου που διατυπώνεται και δεν εκληφθεί μεμονωμένα και κυριολεκτικά, μπορεί να έχει διφορούμενη σημασία, μπορεί να ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως, να δημιουργήσει διαφορετικούς συνειρμούς και να εκφράσει σεξιστικό υπονοούμενο».

Εξαλλη η Lady απάντησε: «Δεν έχουν χιούμορ! Ε, αν δεν έχουμε καθόλου χιούμορ στη ζωή μας, τι να πω;» Η Αντζελα Δημητρίου σχολίασε στην «Espresso» ότι, σύμφωνα με το πνεύμα της απόφασης, θα πρέπει να απαγορευτούν ακόμα και σκηνές από την ταινία «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο». «Ας λογοκρίνουν, λοιπόν, και τα χαστούκια του Παπαμιχαήλ στην Αλίκη Βουγιουκλάκη! Μη σας πω να απαγορευτούν και όλες οι ταινίες που έχουν σκηνές βίας ανά τον κόσμο».

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Καβακάκης, ο… ριγμένος της υπόθεσης (αφού «εξαφανίζεται» η σκηνή στην οποία πρωταγωνιστεί), τόνισε: «Δεν υπάρχει κάτι σεξιστικό ή επικίνδυνο σε αυτή την ατάκα. Απεναντίας, πρόκειται για ένα λογοπαίγνιο ανάμεσα σε μένα και στην e3rtqwerqwert 1κυρία Δημητρίου, πάντοτε με χιούμορ». Το μοντέλο, που τσουγκρίζει με την Αντζελα το βαμμένο αβγό, πρόσθεσε: «Προφανώς κάποιοι θέλουν να βγάλουν κάτι από τη δημοσιότητα που πήρε το διαφημιστικό. Δεν καταλαβαίνω γιατί έγινε τόση φασαρία. Πιστεύω πως αυτή η ατάκα είναι όλο το σποτ».

Σύμφωνα, πάντως, με την απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, «η Επιτροπή, με αίσθημα ευθύνης και προκειμένου να μη δημιουργούνται οποιεσδήποτε εσφαλμένες εντυπώσεις σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, ομόφωνα αποφάσισε ότι η φράση “χτύπα, χτύπα σαν άντρας” στη διαφημιστική επικοινωνία των καταστημάτων Jumbo προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 4.1 του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας και πρέπει να τροποποιηθεί εντός δύο ημερών σε όλα τα μέσα».

«Συνιστά σεξιστικό λόγο»

Αν και τα μέλη της Επιτροπής έκριναν ότι η εν λόγω επικοινωνία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί ότι προτρέπει ή υποθάλπει πράξεις βίας, αποφάσισαν να «κόψουν» την τελευταία φράση του σποτ, τονίζοντας ότι το θέμα της βίας κατά των γυναικών αποτελεί ένα υπαρκτό και σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα. Στη συνεδρίαση της Επιτροπής του ΣΕΕ την περασμένη Δευτέρα, στελέχη της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων υποστήριξαν ότι η επίμαχη φράση συνιστά σεξιστικό λόγο, αντιτίθεται στη θεώρηση της ισότητας των φύλων και, τελικά, μπορεί να ενισχύσει το πρόβλημα της έμφυλης βίας. Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για να απαγορευτεί η προβολή της διαφήμισης είχαν καταθέσει η Ενωση Ελληνίδων για την Οικογένεια και τη Νεότητα, η Ενωση Γυναικών Κρήτης και το Ευρωπαϊκό Λόμπι Γυναικών, μέσω του δικηγόρου τους Ανδρέα Θεοδωρόπουλου.

Σε κάθε περίπτωση, το πώς θα τροποποιηθεί η διαφήμιση θα γίνει γνωστό σήμερα, οπότε θα πρέπει να εφαρμοστεί η απόφαση.

Ηδη, πάντως, η εξέλιξη αυτή έγινε θέμα συζήτησης στις παρέες και μήπως (;), λόγω των ημερών και του εθίμου με το πασχαλινό αβγό, η φράση έχει μετατραπεί σε «χτύπα σαν… κότα»!

{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ