Συμβουλές για πιο υγιεινό Πάσχα

Πώς θα γίνει ομαλά η μετάβαση από τη νηστεία της Σαρακοστής και της Μεγάλης Εβδομάδας στο «βαρύ» τραπέζι της Κυριακής

Πώς θα γίνει ομαλά η μετάβαση από τη νηστεία της Σαρακοστής και της Μεγάλης Εβδομάδας στο «βαρύ» τραπέζι της Κυριακής

Το απότομο πέρασμα από τη νηστεία της Σαρακοστής ή της Μεγάλης Εβδομάδας σε ένα πιο «βαρύ» φαγητό την ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου και της Κυριακής του Πάσχα κρύβει κάποιους κινδύνους.

ΑΠΟ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΙΚΤΑΜΠΑΝΙΔΗ

Για τον λόγο αυτόν η μετάβαση θα πρέπει να μην είναι πολύ απότομη και να συνοδεύεται από ορισμένες βασικές διατροφικές οδηγίες. Ετσι λοιπόν προτείνουμε:

  • Το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου και το βράδυ της Κυριακής του Πάσχα καταναλώστε ελαφριά γεύματα, με φρούτα και λαχανικά.
  • Βάλτε στη μαγειρίτσα περισσότερα χορταρικά και λαχανικά ή επιλέξτε κοτόσουπα, που είναι πιο ελαφριά.
  • Σερβίρετε πάντα στο πιάτο σας και μην τσιμπάτε με το χέρι από το τραπέζι.
  • Αφαιρείτε το ορατό λίπος (πέτσα) από το κρέας.
  • Προτιμήστε κατσίκι, που έχει λιγότερο κορεσμένο λίπος (αν και πιο σκληρό) από το αρνί.
  • Καταναλώνετε σε κάθε γεύμα άφθονα λαχανικά.
  • Προτιμάτε παραδοσιακούς τρόπους ψησίματος, όπως στη σούβλα, σε σχέση με ψήσιμο στον φούρνο, στη γάστρα κ.λπ., ούτως ώστε το λίπος από το κρέας να απομακρύνεται κατά το σούβλισμα και να μη μένει στο μαγειρικό σκεύος.
  • Επιλέξτε συνταγές για κουλουράκια ή τσουρέκι όπου αντί για ζωικό βούτυρο να χρησιμοποιήσετε φυτική μαργαρίνη.

Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο; Ατομα με υψηλά επίπεδα ουρικού οξέος θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η κατανάλωση κρέατος από αρνί, εντόσθια και γλυκάδια ζώων, καθώς και μαγειρίτσας, έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη πρόσληψη των λεγόμενων πουρινών, οι οποίες είναι ουσίες που κατά τον μεταβολισμό τους στον οργανισμό παράγεται ουρικό οξύ. Η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ συμβάλλει ακόμη περισσότερο στην αύξηση των επιπέδων ουρικού οξέος στον οργανισμό.

Επίσης οι απότομες αλλαγές που αναφέρθηκαν από ένα νηστίσιμο διαιτολόγιο ελαφρύ – εύπεπτο και πλούσιο σε ίνες σε ένα πασχαλινό πιο δύσπεπτο, κυρίως λόγω του περιεχομένου του σε λιπαρά αλλά και της ποσότητας της τροφής, αυξάνουν τις ανάγκες για αιμάτωση του γαστρεντερικού σωλήνα, με επακόλουθο τη μεγαλύτερη επιβάρυνση της καρδιακής λειτουργίας. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το αυξημένο περιεχόμενο σε νάτριο και αλάτι των τροφών που καταναλώνονται στο εορταστικό τραπέζι, μπορεί να δημιουργήσει οξύτατα προβλήματα σε άτομα με καρδιαγγειακά προβλήματα, όπως καρδιακή ανεπάρκεια, υπέρταση κ.ά.

Για εσάς που έχετε λίγο τσιμπημένη πίεση ή έχετε πρόβλημα με την καρδιά σας και δεν μπορείτε να αντισταθείτε στα πασχαλινά εδέσματα, τουλάχιστον αποφύγετε την ποσότητα στα γεύματά σας (ιδίως το Μ. Σάββατο), μην προσθέτετε επιπλέον αλάτι στο φαγητό, βγάλτε την πέτσα από το αρνί και φάτε αρκετή σαλάτα με το δείπνο και το γεύμα σας.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ