Πού χάθηκε η Ευδοκία

► Η γνήσια λαϊκή φωνή δίνει το «παρών» σε μουσικές σκηνές, συναυλίες στο εξωτερικό και πανηγύρια
► Οι εμφανίσεις στο πλευρό του Αντώνη Ρέμου και η δισκογραφία που κράτησε για λίγα χρόνια

Διαθέτει μια γνήσια λαϊκή φωνή κι όταν πριν από περίπου 20 χρόνια ξεκινούσε την καριέρα της σε μεγάλες πίστες, δίπλα σε σημαντικά ονόματα του πενταγράμμου, όλοι συμφώνησαν ότι μια νέα σταρ ήρθε για να μείνει στον χώρο. Ωστόσο η Ευδοκία, εδώ και πάρα πολύ καιρό, απουσιάζει από την πρώτη γραμμή της δημοσιότητας.

ΑΠΟ ΤΟΝ
ΑΛΚΙΝΟΟ ΜΠΟΥΝΙΑ

Μπορεί η κρίση στη νυχτερινή ζωή να την άφησε εκτός πίστας, ωστόσο δεν έχει εγκαταλείψει τη μεγάλη αγάπη της, το τραγούδι. Δίνει το καλλιτεχνικό «παρών» σε μικρότερες μουσικές σκηνές, πανηγύρια (καθώς είναι άριστη γνώστρια του δημοτικού τραγουδιού) αλλά και σε συναυλίες για την ελληνική ομογένεια. Ταξιδεύει συχνά σε Αμερική, Καναδά και Ισραήλ, όπου έχει φανατικούς θαυμαστές, οι οποίοι εκτιμούν ιδιαίτερα τις ερμηνευτικές της ικανότητες, κυρίως σε κλασικά λαϊκά τραγούδια. Οπως μάθαμε, πάντως, η ερμηνεύτρια ετοιμάζεται για δισκογραφικό comeback με ένα νέο CD.

Η πρώτη εμφάνιση της Ευδοκίας στο καλλιτεχνικό στερέωμα έγινε το 1998 και ήταν, μάλιστα, αρκετά δυναμική. Τότε κυκλοφόρησε την πρώτη δισκογραφική δουλειά της με γενικό τίτλο «Μια ματιά σου», που έδινε την εντύπωση ότι επρόκειτο για μια καινούργια λαϊκή φωνάρα, η οποία σύντομα θα καθιερωθεί στον χώρο ως ένα από τα πρώτα ονόματα.

Πρώτος δίσκος

Ο παρθενικός δίσκος της συνοδεύτηκε και από την εμφάνισή της στο πλευρό του Αντώνη Ρέμου, αφήνοντας άριστες εντυπώσεις και για τη live ερμηνεία της. Αλλωστε δεν θα μπορούσε να συμβεί κι αλλιώς, αφού κατάγεται από μουσική οικογένεια και κυριολεκτικά γεννήθηκε μες στο τραγούδι, το οποίο άρχισε να μελετάει από κοριτσάκι. «Ο πατέρας μου παίζει μπουζούκι και τραγουδάει, η μητέρα μου είναι τραγουδίστρια, τα αδέλφια μου μουσικοί. Θυμάμαι, ήμουν παιδάκι κι επειδή οι μπουζουξήδες ήταν και οι μαέστροι στα κέντρα που δούλευαν έρχονταν στο σπίτι σπουδαίοι τραγουδιστές και τραγουδίστριες για πρόβα με τον μπαμπά μου» λέει η ίδια και θυμάται τα μεγάλα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού που την ενέπνευσαν και τη δίδαξαν με τις μοναδικές ερμηνείες τους. «Μεγάλωσα με τη Γιώτα Λύδια, την Πόλυ Πάνου, την Καίτη Γκρέυ, τη Μαίρη Λίντα και τη Βίκυ Μοσχολιού. Μετά με την Αλεξίου αλλά και τη Γλυκερία, όταν ξεκίναγε στην “Ομορφη Νύχτα”, τότε δηλαδή που μάθαινα να τραγουδώ. Είχα μεγάλη αγάπη από πιτσιρίκα στη Λίτσα Διαμάντη, αλλά ήξερα απέξω κι ανακατωτά το ρεπερτόριο του Στέλιου, του Στράτου, όπως και του Κόλλια και του Μαργαρίτη» συμπληρώνει.

Σε πολύ μικρή ηλικία -10, 11 χρόνων- μαθαίνει τα μυστικά της ερμηνείας του λεγόμενου λαϊκοδημοτικού τραγουδιού δίπλα σε μεγάλους δασκάλους του είδους. Αν κι ήταν ακόμη κοριτσάκι, συνεργάστηκε σε δουλειές στην περιφέρεια με τον Γιώργο Κόρο, την Κατερίνα Κόρου, την Τασία Βέρρα, τον Μάκη Μπέκο. Ηταν κάτι σαν ατραξιόν! Μεγαλώνοντας ήρθαν συνεργασίες και με τη Σοφία Κολλητήρη, τον Κώστα Σκαφίδα, τη Βάσω Χατζή, τον Λευτέρη Ζέρβα, τον Τάκη Καρναβά, τον Γιάννη Κωνσταντίνου και άλλα θρυλικά ονόματα του κλαρίνου και των πανηγυριών.

Από τα τέλη των 90s ως τα μέσα της δεκαετίας του 2000 η Ευδοκία έζησε μια δημιουργική περίοδο, με δισκογραφία κι αρκετές συνεργασίες σε μεγάλα κέντρα, με γνωστά ονόματα του τραγουδιού. Από τα άλμπουμ που κυκλοφόρησε ξεχώρισαν τα «Καθώς πρέπει» με παλιά λαϊκά τραγούδια που έχουν ερμηνεύσει οι μεγαλύτερες φωνές της Ελλάδας, «Ετσι κάνω εγώ», «Η αγάπη σου αυτή» με τη συμμετοχή πολλών αξιόλογων δημιουργών, «Οssana», το οποίο αποτελεί «πάντρεμα» της ηλεκτρονικής μουσικής με ethnic στοιχεία, «Θυμάμαι» με κομμάτια που λατρεύτηκαν από τους Βορειοελλαδίτες, «Νύχτα φεγγάρι μου» και «Ευδοκία».

Η τελευταία δουλειά της κυκλοφόρησε το 2013 με τον τίτλο «Λάθος βήματα». Μέσα σε αυτό το διάστημα εμφανίστηκε στο Can Can δίπλα στον Μάκη Χριστοδουλόπουλο και τον Δημήτρη Κοντολάζο, με τον Γιάννη Πλούταρχο και τον Ανέστη Μαντά στο Ποσειδώνιο, αλλά και με τον Σταμάτη Γονίδη, τον Ζαφείρη Μελά, την Ελίνα Κωνσταντοπούλου, τον Κώστα Μπίγαλη και άλλους τραγουδιστές.

Δεν ήταν «παιδί» των media

Το πλήγμα που επέφερε στο ελληνικό τραγούδι η οικονομική κρίση (στη δισκογραφία, αλλά και στα νυχτερινά μαγαζιά) δεν μπορούσε να μην αγγίξει και την τραγουδίστρια, η οποία βρήκε καταφύγιο σε μικρότερες σκηνές ακόμη και σε λαϊκά πανηγύρια -αφού, όπως είπαμε, είναι άριστη γνώστρια του δημοτικού- και, βέβαια, κάνοντας περιοδείες στο εξωτερικό.

Η ίδια δηλώνει ότι ο λόγος που δεν φαίνεται η δουλειά της και το όνομά της δεν ακούγεται τόσο όσο παλιά οφείλεται στο ότι δεν ήταν ποτέ το λατρεμένο παιδί των media, ενώ προσθέτει ότι είναι ντροπαλή κι αυτή η συστολή καταντά ελάττωμα στη δουλειά της. Απόδειξη, ότι αποφεύγει να μιλά για τα προσωπικά της και το μόνο που αναφέρει είναι ότι τα τελευταία 10 χρόνια συνεργάζεται με τον μπουζουξή Αντώνη Πουλάκη, που δεν είναι άλλος από τον πολυαγαπημένο αδελφό της. «Είναι ο άνθρωπος που μου μετέδωσε τις γνώσεις του, οι οποίες ξεπερνούν τα όρια της ελληνικής λαϊκής μουσικής μας, γνωρίζοντάς μου την τζαζ, τη σόουλ, την ανατολίτικη μουσική και τους καλλιτέχνες της και ανοίγοντάς μου απίστευτους μουσικούς ορίζοντες» λέει η τραγουδίστρια.

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ