Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Ο «Satiros II» έριξε αυλαία παρέα με τη Σαπουντζάκη

Φινάλε με γέλιο, συγκίνηση και μια αγκαλιά που συζητήθηκε....

Τζορτζ Κρίστι: Ο ομογενής ήταν για δεκαετίες αρχηγός λέσχης των Hells Angels

Ομογενής στις ΗΠΑ που επί 40 χρόνια υπήρξε αρχηγός...

«Εκαψαν» την Πισπιρίγκου με τις καταθέσεις τους οι τρεις νοσηλεύτριες του νοσοκομείου...

«Φωτιά» για τη Ρούλα Πισπιρίγκου ήταν οι καταθέσεις που...

Αλμπέρτο Εσκενάζη: Ζεν πρεμιέ στο πλευρό του Κόκκαλη!

Ο 72χρονος ηθοποιός Αλμπέρτο Εσκενάζη είναι υποψήφιος ευρωβουλευτής με...

Γυναίκες έκοβαν τις φλέβες τους για την Πόλυ Πάνου

Αποσπάσματα από το βιβλίο για τη ζωή της «αρχόντισσας», που αποκαλύπτει συγκλονιστικές στιγμές! τα πρώτα της βήματα, οι συνεργασίες με θρύλους και μια «προφητεία» για το τέλος της

Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, που την ανακάλυψε στην Πάτρα και την κάλεσε στην Αθήνα, προσφέροντάς της στέγη στο δικό του φτωχικό σπίτι στο Περιστέρι. Η συνεργασία της με την Αντζελα Δημητρίου, η οποία στα πρώτα βήματά της -με το εκρηκτικό ταμπεραμέντο της- είχε μεγάλη επιτυχία στους Αραβες.

ΑΠO ΤΟΝ
ΑΛΚΙΝΟΟ ΜΠΟΥΝΙΑ

Ο Αντώνης Βαρδής, που την επισκέφθηκε στο νοσοκομείο για να της συμπαρασταθεί, ενώ πολεμούσε κι εκείνος με τον καρκίνο. Ο αγαπημένος της θετός γιος Βαγγέλης, ο οποίος στα πέντε χρόνια του, για να φάει την μπανάνα του, έκανε μαθήματα… οδήγησης στη Μερσεντές της. Η καφετζού στη Θάσο, που είχε προβλέψει όλα τα άσχημα μαντάτα της ζωής της. Και οι «κοπέλες της αμαρτίας», οι οποίες την ακολουθούσαν πιστά στα κέντρα όπου τραγουδούσε και δεν δίσταζαν να κόψουν μπροστά της τις φλέβες τους με σπασμένα ποτήρια…

Απίστευτες ιστορίες από τη νυχτερινή Αθήνα «πρωταγωνιστούν» στο συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή της Πόλυς Πάνου με τίτλο «Η αρχόντισσα» (φωτό κάτω), που θα κυκλοφορήσει σε λίγες ημέρες στα βιβλιοπωλεία και αποτελεί έκδοση της Λαϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας «Εν-Χορδώ».

Ο συγγραφέας Κώστας Παπασπήλιος, ύστερα από μεγάλη έρευνα στο προσωπικό και το επαγγελματικό περιβάλλον της θρυλικής τραγουδίστριας, φέρνει στο φως άγνωστα περιστατικά, μπροστά και πίσω από τα φώτα της λαμπερής καλλιτεχνικής πορείας της μεγάλης κυρίας του ελληνικού τραγουδιού, η οποία έφυγε από τη ζωή το 2013.

3ed3qwef 4

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι όλα όσα παρατίθενται είναι γραμμένα με μεγάλη διακριτικότητα και αναδεικνύουν τον δυναμισμό και το χιούμορ της θρυλικής ερμηνεύτριας.
«Απλή και προσιτή καλλιτέχνις, ήταν συνάμα μια σεβαστή κυρία με ευγένεια και αυθορμητισμό. Ποτέ δεν έδωσε αφορμή για σχόλια, ποτέ δεν κινήθηκε σε ίντριγκες και παρασκήνια. Μεγαλωμένη σε μια αυστηρή οικογένεια, διέπετο πάντοτε από αρχές και κανόνες. Δίκαια αποκλήθηκε “Παναγία του λαϊκού τραγουδιού”» υποστηρίζει ο συγγραφέας. «Παίρνοντας το έναυσμα για τη βιογραφία της Πόλυς Πάνου από τον μαέστρο Θόδωρο Γεωργόπουλο, έκανα πολύ μεγάλη προσπάθεια για να προσεγγίσω βαθιά μια τόσο καταξιωμένη προσωπικότητα, εφόσον δεν βρίσκεται πια στη ζωή.

Αυτό το κενό ήρθαν να αναπληρώσουν οι στενοί της άνθρωποι και συνεργάτες, τους οποίους ευχαριστώ» προσθέτει. Το βιβλίο διατέθηκε δωρεάν, χθες το βράδυ, σε όλους όσοι βρέθηκαν στη μεγάλη συναυλία με τον τίτλο «Η Πόλυ της πόλης μας», η οποία έγινε στη μνήμη της τραγουδίστριας από τη Λαϊκή Συμφωνική Ορχήστρα «Εν-Χορδώ» του Πατρινού μαέστρου Θοδωρή Γεωργόπουλου, στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών, μια βραδιά την οποία επιμελήθηκε και παρουσίασε ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Ρηγόπουλος.

Τις διαχρονικές επιτυχίες της «αρχόντισσας» του λαϊκού τραγουδιού ερμήνευσαν οι Πίτσα Παπαδοπούλου, Λένα Αλκαίου, Γωγώ Βαγενά, καθώς και οι Πατρινοί τραγουδιστές Διονυσία Καρόκη και Δημήτρης Δημόπουλος.

Η «Espresso» παρουσιάζει σήμερα μερικά από τα πιο «ζουμερά» αποσπάσματα του αποκαλυπτικού βιβλίου.

Η καφετζού που τα «είδε» όλα

Μια ερασιτέχνης καφετζού στη Θάσο, την οποία η Πάνου είχε επισκεφθεί τυχαία με τη Μαρινέλλα, της είχε πει το φλιτζάνι και είχε βρει τα μελλούμενα της προσωπικής ζωής της (έκανε δύο γάμους, που κατέληξαν σε διαζύγιο, και υιοθέτησε τον γιο της ανιψιάς της, τον Βαγγέλη, o οποίος λίγο πριν από τον θάνατό της είχε μιλήσει αποκλειστικά στην «Espresso»).

Η καφετζού τής είχε τονίσει ότι «στο τέλος της ζωής της βλέπει βάσανα, πολλά βάσανα», γεγονός που επεσήμανε και η Πόλυ την περίοδο της αρρώστιας της.

Η θαυμάστρια και η «Ταρίφα»

Από τα πρώτα χρόνια της καριέρας της, η τραγουδίστρια είχε φανατικές θαυμάστριες. Η Πάνου συμπεριφερόταν σε όλες με πολύ ζεστό τρόπο, και μάλιστα κάποιες από αυτές έγιναν στη συνέχεια κολλητές και συνεργάτιδές της. Οπως η Γιώτα, η πιστή οικιακή βοηθός της μέχρι το τέλος της ζωής της, την οποία είχε γνωρίσει σε μια συναυλία της στο Μόναχο, όπου εκείνη ήταν μετανάστρια και δούλευε σε εργοστάσιο. Φανατική θαυμάστριά της ήταν και η Ευαγγελία, η προσωπική ταξιτζού της, την οποία η Πόλυ Πάνου αποκαλούσε χαϊδευτικά «Ταρίφα».

3ed3qwef 7

«Η χαζομαμά της Αθήνας»

Στο κεφάλαιο «Η χαζομαμά της Αθήνας» διαπιστώνουμε τη μεγάλη αγάπη που είχε η τραγουδίστρια στον υιοθετημένο γιο της Βαγγέλη (παιδί της ανιψιάς της Μαρίας). «Μόλις το μωρό άρχισε να μιλάει η πρώτη συλλαβή που άρθρωσε ήταν “Πο”, προσπαθώντας να πει “Πόλυ”. Τι ήταν να το ακούσει η Πόλυ; Τρελάθηκε! Ο Βαγγελάκης αυτόματα έγινε το παιδί που βγήκε από την κοιλιά της» γράφει ο Κώστας Παπασπήλιος, προσθέτοντας ότι, ως χαζομαμά, όταν ο Βαγγέλης ήταν πέντε ετών τού έκανε μαθήματα οδήγησης, αφήνοντάς τον στο τιμόνι της δικής της Μερσεντές, ενώ παράλληλα τον τάιζε την μπανάνα του!

Η κόντρα με τον Μαργαρίτη

Σε μια συναυλία της Πόλυς Πάνου με τον Γιώργο Μαργαρίτη, ο τραγουδιστής επέμενε στον διοργανωτή να βγει στη σκηνή μετά τη συνάδελφό του, τονίζοντας ότι εκείνη ήταν φίρμα τού χθες κι αυτός φίρμα τού σήμερα. «Μόλις το έμαθε αυτό η Πόλυ (αφού τον αποκάλεσε “βλάχο”), προσποιήθηκε πως αρρώστησε και δεν θα πήγαινε. Ομως, όταν ο Μαργαρίτης ήταν στην πίστα κι έλεγε το τέταρτο τραγούδι του, εμφανίστηκε η Πάνου και ανάμεσα στις επευφημίες του κοινού πήρε το μικρόφωνο. “Σ’ το ‘πα εγώ: θα μου τη φέρει η Πατρινιά” είπε ο Μαργαρίτης στον διοργανωτή».

«Αντώνη, πέτα το βρομοτσίγαρο»

Στο κεφάλαιο «Ετοιμη για το ταξίδι» διαβάζουμε ότι ο Αντώνης Βαρδής ήταν ένας από εκείνους που την επισκέφθηκαν στο νοσοκομείο, όταν εκείνη βρισκόταν στα τελευταία της. «Ιδιαίτερη χαρά τής έδιναν οι φίλοι της που έρχονταν να τη δουν, να της πουν δυο λόγια. Μεταξύ αυτών, ο Αντώνης Βαρδής, καταβεβλημένος από την αρρώστια και με το τσιγάρο στο στόμα, στάθηκε σε απόσταση, για μην της κάνει κακό. Η Πόλυ χάρηκε. “Τι έγινε, Αντώνη μου;” “Τι να γίνει, ρε Πόλυ, γύρισα από τουρνέ στη Γερμανία χάλια”. “Μη φοβάσαι, θα το ξεπεράσεις, μόνο πέταξε αυτό το βρομοτσίγαρο”» του είπε, όπως αναφέρεται στο βιβλίο.

Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης

Η Πόλυ Πάνου δεν ξέχασε ποτέ πόσο πολύ τη βοήθησε στα πρώτα βήματά της ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο οποίος την ανακάλυψε στην Πάτρα και στη συνέχεια την κάλεσε στην Αθήνα, προσφέροντάς της στέγη στο δικό του φτωχικό σπίτι, στο Περιστέρι. Μάλιστα, επειδή ήταν ανήλικη, ήρθε στην Αθήνα μαζί με 3ed3qwef 8τη μητέρα της, την κυρία Διονυσία, η οποία χώρισε από τον άντρα της γιατί δεν συμφωνούσε με την επιλογή να γίνει το παιδί του τραγουδίστρια.

«Το χαρτί που μου έδωσε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης εγώ δεν το έκαψα» έλεγε η Πόλυ Πάνου για τον άνθρωπο που στην έκτη δημοτικού την έβγαλε στο τραγούδι, διαβλέποντας το μεγάλο ταλέντο της.

Αίμα από «κοπέλες της αμαρτίας» 

Εκτός από το πολύ γνωστό τραγούδι «Το καλντερίμι», που αγαπήθηκε μέσα από την ταινία «Κόκκινα φανάρια», η Πόλυ Πάνου ερμήνευσε κι άλλα κομμάτια με θέμα τις γυναίκες του πληρωμένου έρωτα ή, αλλιώς, τις «κοπέλες της αμαρτίας», όπως τις αναφέρει ο συγγραφέας στο βιβλίο.

«Μπαίνοντας στο μαγαζί φώναζαν από την είσοδο “Πολάρα, το τραγούδι μας”. Πιάνοντας τα μπροστινά τραπέζια, για να ξεδώσουν, έκαναν χοντρές παραγγελιές, χύνοντας άφθονα τα ποτά και πλημμυρίζοντας την πίστα με λουλούδια. Μόλις η Πόλυ ξεκινούσε το τραγούδι τους, πάθαιναν ντελίριο. Τότε, πιάνοντας τα χοντροπότηρα, με μια βίαιη κίνηση έκοβαν τις φλέβες τους. Καθώς πεταγόταν το αίμα πίδακας, τα γκαρσόνια έριχναν πριονίδια στις πληγές. Αυτές, όμως, ήθελαν να φαίνεται το αίμα. “Αφήστε μας!” Ετσι, πασαλειμμένες με αίμα στο δέρμα και στα ρούχα τους, καταραμένες γυναίκες, σαν να ‘καναν σπονδή στη μοναξιά και την απόγνωσή τους» αναφέρει ο Παπασπήλιος.

Νύχτες με Αντζελα και Αραβες

Το 1978, όταν τραγουδούσε στο νυχτερινό κέντρο Νεράιδα με την Τζένη Βάνου, μαζί τους στο σχήμα ήταν και η Αντζελα Δημητρίου, που τότε έκανε τα πρώτα βήματά της στο τραγούδι. Το κέντρο είχε πολλούς Αραβες πελάτες, στους οποίους η μετέπειτα «λαίδη» του τραγουδιού είχε μεγάλο σουξέ.

«Οταν η Αντζελα έβγαινε στην πίστα -απίθανο κορμί, σχεδόν γυμνό μέσα σ’ ένα διαφανές ένδυμα- ήταν σαν να ‘πεφταν όλα τα βεγγαλικά της Λαμπρής. Από κάτω, πλήθος πλούσιοι Αραβες παραληρούσαν στα θέλγητρά της. Κάθε φορά που ήταν να βγει στο πρόγραμμα, η Πόλυ έστελνε από τα καμαρίνια την πολύ καλή φίλη της, τη Βαγγελίτσα. “Πήγαινε να δεις, σε παρακαλώ, πώς τα πάει στην πίστα η Αντζελα”. Οταν έπαιρνε ραπόρτο ότι σάρωνε, εκρηκτική, αισθησιακή, χαμογελούσε με νόημα. “Ποιος κρατάει τους Αραβες τώρα!” έλεγε η Πόλυ Πάνου» αναφέρει ο συγγραφέας του βιβλίου.

Περισσότερες φωτογραφίες παρακάτω: 

{{-PCOUNT-}}35{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Μπηχτές Μαραντίνη για χωρισμό και συνεπιμέλεια

Ο Θοδωρής Μαραντίνης έδωσε συνέντευξη στη «Real Life», μίλησε...

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. ο μάνατζερ του τράπερ Trannos για όσα έγιναν στου Ρέντη

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις από την αστυνομική επιχείρηση «μαμούθ»...

Ανδρέας Ανδρεόπουλος: Ο ηθοποιός άφησε το Σπίτι του Ηθοποιού και στέκεται πάλι όρθιος

Νέα ζωή για τον Τίμο Δράκο της θρυλικής τηλεοπτικής...

Η Πωλίνα Σανταλοβάκη έδωσε σημεία ζωής

Ενώ είναι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας η...

Καρφιά Σολωμού για την Μπάρκα

«Καμπανιά» από τη Μαρία Σολωμού. «Δεν θα πάω ποτέ...