«Κόλαση» με αεροπλάνο της Egyptair!

Τρομοκρατικό (;) χτύπημα πίσω από την απότομη «εξαφάνιση» του Airbus Α320 από τα ραντάρ!

Με ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, αλλά βέβαιη την απότομη «εξαφάνιση» του αεροσκάφους από τα ραντάρ, τα σενάρια και οι εικασίες για τα αίτια της τραγωδίας του Airbus Α320 της EgyptAir ποικίλλουν.

Εκείνο της τρομοκρατικής επίθεσης φάνταζε αρχικά ως το πλέον πιθανό, ωστόσο όσο περνούσαν οι ώρες άρχισαν να εκφράζονται αμφιβολίες, κυρίως από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, λόγω έλλειψης στοιχείων αλλά και της «σιωπής» των πιθανότερων δραστών, δηλαδή των ισλαμιστών.

Απαντήσεις θα μπορέσουν ίσως να δώσουν μόνο τα συντρίμμια -άρχισαν να εντοπίζονται στα ανοιχτά της Καρπάθου- και τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους. Το Κάιρο άφηνε από νωρίς ανοιχτό το ενδεχόμενο της τρομοκρατίας ως πιθανότερη αιτία για τη συντριβή σε σχέση με ενδεχόμενη τεχνική βλάβη. «Φαίνεται πως αυτή είναι τρομοκρατική ενέργεια» σημείωσε και ο διευθυντής των ρωσικών μυστικών υπηρεσιών, Αλεξάντερ Μπορτνίκοφ, ενώ ο Σεραφείμ Πέτρου, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας, δήλωσε στο BBC ότι όλα συνέβησαν ξαφνικά, γεγονός που σημαίνει πως οι χειριστές έχασαν για κάποιο λόγο τον έλεγχο. Χωρίς να πάρει θέση -πώς θα μπορούσε άλλωστε;-, είπε πως είτε υπήρξε κάποια έκρηξη είτε το αεροσκάφος «βούτηξε» στη θάλασσα.

Από την πλευρά του, ο Γάλλος εμπειρογνώμονας Ζαν-Πολ Τροαντέκ, πρώην επικεφαλής της γαλλικής Μονάδας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, εμφανίστηκε πεπεισμένος πως η τραγωδία «οφείλεται σε επίθεση». Ανέφερε μάλιστα και τρία σενάρια: το σενάριο μιας βόμβας μέσα στο αεροσκάφος, εκείνο ενός βομβιστή αυτοκτονίας και ένα τρίτο, της επίθεσης από πύραυλο. Φαίνεται πάντως πως αυτό το τελευταίο είναι το λιγότερο πιθανό, καθώς κανείς πιθανός «αντίπαλος» δεν διαθέτει πυραύλους τέτοιου βεληνεκούς, που θα έπλητταν το αεροπλάνο στο σημείο όπου πετούσε.

Το χρονικό

Το μοιραίο Airbus, με ηλικία σχεδόν 13 ετών και 48.000 ώρες πτήσης, δηλαδή το ήμισυ του ορίου, «εξαφανίστηκε» από τα ελληνικά ραντάρ νότια της Καρπάθου, υπό καλές καιρικές συνθήκες κι ενώ βρισκόταν πια στο αιγυπτιακό FIR.

Η ώρα ήταν 3.29 τα ξημερώματα. Είχε προηγηθεί «σιγή ασυρμάτου» ανάμεσα στις 2.48 π.μ., οπότε το αεροσκάφος εξήλθε από τον ελληνικό εναέριο χώρο, και στις 3.27 π.μ., οπότε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για να μεταβιβάσει την επικοινωνία στο FIR Καΐρου, χωρίς ανταπόκριση.

Οπως μάλιστα αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΥΠΑ, στην τελευταία επικοινωνία του αρμόδιου Ελληνα ελεγκτή με το αεροσκάφος, στις 02.48, οπότε υπήρξε και το τελευταίο «σημείο ζωής» του, ο πιλότος του «ήταν ευδιάθετος και (τον) ευχαρίστησε στα ελληνικά». Λίγα λεπτά αργότερα το ίχνος χάθηκε οριστικά από τα ραντάρ.

Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει λίγο μετά τις 23.00 το περασμένο βράδυ από το αεροδρόμιο «Σαρλ ντε Γκολ» του Παρισιού και αναμενόταν στο Κάιρο στις 03.15. Ομως οι αναλυτές επισημαίνουν ακόμη ένα σημαντικό στοιχείο, που προέρχεται από τη ιστοσελίδα FlightRadar24.

Το τελευταίο 24ωρο πριν από τη μοιραία πτήση το αεροσκάφος είχε περάσει κατά σειρά από τα αεροδρόμια της Ασμάρα, πρωτεύουσας της Ερυθραίας, του Καΐρου, της Τύνιδας και ξανά από το Κάιρο, πριν κατευθυνθεί προς το Παρίσι.

43ed42w5yert 3Βαρύ τίμημα (15 θύματα) για τη Γαλλία

Δεκαπέντε Γάλλοι υπήκοοι είναι μεταξύ των 66 νεκρών της συντριβής του αεροσκάφους της EgyptAir. Η επιβεβαίωση ήρθε διά στόματος του Γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ (φωτό), ακολουθώντας την ανακοίνωση της «συντριβής» του αεροσκάφους. Παρίσι και Κάιρο είχαν ανταλλάξει νωρίτερα συλλυπητήρια τηλεγραφήματα, σε μια πρώτη παραδοχή ότι και οι 66 επιβαίνοντες είναι νεκροί.

Στον κατάλογο των 56 επιβαινόντων του αεροσκάφους περιλαμβάνονταν, πέραν των 15 Γάλλων, 30 Αιγύπτιοι, 2 Ιρακινοί, 1 Βρετανός, 1 Καναδός, 1 Βέλγος, 1 Πορτογάλος, 1 Αλγερινός, 1 Σουδανός, 1 πολίτης του Τσαντ, 1 Σαουδάραβας και 1 πολίτης του Κουβέιτ. Μεταξύ αυτών, τρία παιδιά, τα δύο βρέφη.

Την ίδια στιγμή, συγγενείς των θυμάτων που συγκεντρώθηκαν στο αεροδρόμιο του Καΐρου εξέφρασαν την οργή τους, κατηγορώντας τις αιγυπτιακές Αρχές ότι δεν τους ενημέρωσαν για καμία εξέλιξη.

Τέλος, αεροσκάφος της EgyptAir αναχώρησε χθες το απόγευμα από το Παρίσι μεταφέροντας συγγενείς των θυμάτων στο Κάιρο.

43ed42w5yert 2Και φρεγάτα του Π.Ν. στις έρευνες

Μόλις τέσσερα λεπτά μετά την απώλεια του στίγματος του Airbus της EgyptAir από τα ελληνικά ραντάρ, δόθηκε επείγον σήμα από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ώστε να ξεκινήσουν οι έρευνες.

Αμεσα απογειώθηκε ένα αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας από την 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα, ενώ από την Αστυπάλαια απέπλευσε η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» (φωτό) του Πολεμικού Ναυτικού. Τα ελληνικά μέσα έρευνας και διάσωσης εστίασαν σε μια ακτίνα 40 μιλίων, πέριξ του σημείο όπου χάθηκαν τα ίχνη του αεροσκάφους (όπως ανακοίνωσε το πρωί το ΓΕΕΘΑ, αυτό εντοπίζεται περί τα 130 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Καρπάθου). Η ελληνική πλευρά επιστράτευσε και το αεροσκάφος Embraer 145 H. Τις έρευνες ενίσχυσαν ένα C-130 και ένα ελικόπτερο Sikorsky (S-70). Εκείνη τη στιγμή προέβη στις πρώτες δηλώσεις του ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος: «Στις 03.39 η πορεία του αεροσκάφους ήταν νότια και νοτιοανατολικά της Κάσου και της Καρπάθου. Αμέσως μετά εισήλθε στο FIR Καΐρου, έκανε στροφές και πραγματοποίησε την κάθοδο που περιγράφω: 90 μοίρες αριστερά και μετά 360 μοίρες προς τα δεξιά. Eπεσε από τα 38.000 στα 15.000 πόδια και στη συνέχεια χάθηκε στα 10.000 πόδια».

Φόβοι για το Euro 2016

Παραμένουν και εντείνονται οι φόβοι για επίθεση στη διάρκεια του Euro 2016! Τώρα και η Ομοσπονδιακή Εγκληματολογική Υπηρεσία της Γερμανίας (BKA) προειδοποιεί ότι σε κίνδυνο θα βρίσκονται στη διάρκεια του Euro ακόμη και μεμονωμένες Εθνικές ομάδες χωρών με «ιδιαίτερη συμβολική σημασία», όπως η Γερμανία. Την ίδια ώρα, αποκαλύπτεται πως και ο επικεφαλής της γαλλικής υπηρεσίας εσωτερικών πληροφοριών Πατρίκ Καλβάρ είχε πρόσφατα ενημερώσει το Κοινοβούλιο πως προετοιμάζονται για μία «εκστρατεία τρομοκρατικών επιθέσεων» στη Γαλλία.

Αυτοί είναι και οι λόγοι για τους οποίους το Κοινοβούλιο έδωσε το πράσινο φως για δίμηνη παράταση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, που έληγε στις 26 Μαΐου.

Σήμα κινδύνου: Αλαλούμ

Αντικρουόμενες παραμένουν οι δηλώσεις σχετικά με το αν εξέπεμψε και πότε σήμα κινδύνου το αεροσκάφος. Ο εκπρόσωπος του αιγυπτιακού στρατού έγραψε στο facebook ότι κανένα «σήμα κινδύνου» δεν ελήφθη, διαψεύδοντας ανακοίνωση της EgyptAir κατά την οποία «σήμα κινδύνου» ελήφθη από τον αιγυπτιακό στρατό «λιγότερο από 10 λεπτά» πριν από την εξαφάνισή του, γεγονός που υποδεικνύει ότι κάτι αιφνιδιαστικό συνέβη. Ενδεικτικό της ασυνεννοησίας των αρμοδίων στο Κάιρο είναι και το γεγονός ότι ανακοίνωσαν με καθυστέρηση ωρών τον εντοπισμό των συντριμμιών, παρότι είχαν ενημερωθεί από την Αθήνα. 

Τα 7+1 τραγικά συμβάντα μέσα σε τέσσερις δεκαετίες

Μεγάλη προϊστορία σε συμβάντα και δυστυχήματα έχει η EgyptAir. Από τη δεκαετία του ’70 αεροπλάνα της έχουν συντριβεί σε βουνά, στη θάλασσα ή καταλήφθηκαν από αεροπειρατές.

19 Μαρτίου 1972 – Πτήση 736
Το αεροπλάνο είχε απογειωθεί από το Κάιρο με προορισμό το Αντεν της Υεμένης. Προσέκρουσε στην κορυφή του βουνού που βρισκόταν κοντά στον διάδρομο προσγείωσης με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 42 άνθρωποι.

29 Ιανουαρίου 1973 – Πτήση 741
Η πτήση εκτελούσε το δρομολόγιο από το Κάιρο στη Λευκωσία. Ενώ όμως πλησίαζε στο αεροδρόμιο για να προσγειωθεί, το αεροπλάνο συνετρίβη στην οροσειρά Πενταδάκτυλος, προκαλώντας τον θάνατο 37 ατόμων.

23 Αυγούστου 1976 – Πτήση 321
Εξτρεμιστές έκαναν αεροπειρατεία στο αεροπλάνο εσωτερικής πτήσης από το Κάιρο στο Λούξορ, απαιτώντας να προσγειωθεί στην Τρίπολη της Λιβύης. Ο πιλότος τούς έπεισε ότι τα καύσιμα δεν αρκούσαν, προσγειώθηκαν στο Λούξορ και συνελήφθησαν.

25 Δεκεμβρίου 1976 – Πτήση 864
Το αεροπλάνο που εκτελούσε τη διαδρομή Κάιρο – Μπανγκόκ κατέπεσε σε βιομηχανική περιοχή της πρωτεύουσας της Ταϊλάνδης. Τη ζωή τους έχασαν οι 52 επιβαίνοντες στο αεροπλάνο, καθώς και 19 άτομα στο έδαφος.

23 Νοεμβρίου 1985 – Πτήση 648
Κατά τη διάρκεια της πτήσης Αθήνα – Κάιρο τρεις Παλαιστίνιοι τρομοκράτες έκαναν αεροπειρατεία. Το αεροπλάνο προσγειώθηκε στη Μάλτα, όπου ειδικές δυνάμεις της Αιγύπτου έκαναν έφοδο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 60 άτομα.

31 Οκτωβρίου 1999 – Πτήση 990
Το αεροπλάνο εκτελούσε πτήση από το Λος Αντζελες στο Κάιρο. Περίπου 100 χιλιόμετρα νότια του νησιού Ναντάκετ, ανοιχτά της Μασαχουσέτης, κατέπεσε οδηγώντας στον θάνατο και τα 217 άτομα που επέβαιναν σε αυτό.

7 Μαΐου 2002 – Πτήση 843
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας προσγείωσης στο διεθνές αεροδρόμιο της Τύνιδας το αεροπλάνο που προερχόταν από το Κάιρο προσέκρουσε σε λόφο. Εχασαν τη ζωή τους 11 επιβάτες.

29 Ιουλίου 2011 – Πτήση 667
Ενώ βρισκόταν ακόμη στο αεροδρόμιο του Καΐρου και ετοιμαζόταν για να απογειωθεί με προορισμό την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, ξέσπασε πυρκαγιά στο πιλοτήριο προκαλώντας τον τραυματισμό επτά από τους 317 επιβάτες.

{{-PCOUNT-}}35{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ