Συνολική ποινή φυλάκισης που υπερβαίνει τα τριάντα χρόνια επιφύλασσε το δικαστήριο στους οκτώ από τους εννέα κατηγορουμένους που κρίθηκαν ένοχοι για τη σύγκρουση των τρένων μεταξύ Λιανοκλαδίου και Τιθορέας, τα ξημερώματα της 14ης Ιουλίου 2008.
Το ατύχημα είχε προκληθεί όταν το όγδοο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας που κατευθυνόταν στο Λιανοκλάδι λύθηκε, με αποτέλεσμα να αποκοπούν είκοσι πέντε βαγόνια. Λίγα λεπτά αργότερα άλλη επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το αντίθετο δρομολόγιο έπεσε με δύναμη πάνω στα εγκαταλειμμένα βαγόνια, με συνέπεια να τραυματιστούν ο μηχανοδηγός και δεκαοκτώ επιβάτες του τρένου.
Το «μυστήριο» που κλήθηκε να διαλευκάνει η Δικαιοσύνη ήταν ποιος ευθυνόταν για το γεγονός ότι η εμπορική αμαξοστοιχία, αντί για είκοσι βαγόνια, όπως έγραφαν τα συνοδευτικά έγγραφα, είχε τριάντα πέντε. Ανάμεσα στους κατηγορουμένους ήταν σταθμάρχες, μηχανοδηγοί και προσωπικό έλξης από τον σταθμό του Ρέντη όπου προετοιμάζουν τα εμπορικά τρένα, οι οποίοι δεν κατάφεραν να δώσουν μία πειστική απάντηση στο ερώτημα πώς βρέθηκαν στην αμαξοστοιχία τα επιπλέον βαγόνια. Αντίθετα, οι κατηγορούμενοι έκαναν λόγο για «λάθος» και επέρριψαν ευθύνες σε άτομα από το χαμηλόβαθμο προσωπικό, τα οποία δεν περιλαμβάνονταν στο κατηγορητήριο αλλά ούτε και στο σχετικό πόρισμα του ΟΣΕ.
Τελικά το δικαστήριο επέβαλε ποινή φυλάκισης 46 μηνών σε καθέναν από τους οκτώ κατηγορουμένους που κρίθηκαν ένοχοι, ενώ αθώωσε μόνο τον σταθμάρχη του Λιανοκλαδίου, ο οποίος δεν είχε καμία εμπλοκή στο ατύχημα. Ολοι άσκησαν έφεση για να κριθεί η υπόθεση και σε δεύτερο βαθμό.
Μ. ΜΕΪΜ.