Τέσσερις κανόνες υγιεινής ζωής για να κερδίσετε τη μακροζωία

Ασκηση, βάρος, μεσογειακή διατροφή και stop στο κάπνισμα για να ζήσετε περισσότερο.

Ματ με τέσσερις κινήσεις μπορείτε να κάνετε στη σκακιέρα της μακροζωίας. Αυτό υποστηρίζουν Αμερικανοί ερευνητές, που διαπίστωσαν ότι αρκούν τέσσερις απλές αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες για να αυξήσει κανείς κατά 80% τις πιθανότητες να ζήσει υγιής ώς τα βαθιά γεράματα.

Καθοριστικής σημασίας αποδείχτηκαν λοιπόν η συστηματική άσκηση, η μεσογειακή διατροφή, το φυσιολογικό βάρος και η αποφυγή του καπνίσματος. Σε μεγάλη έρευνα που διεξήγαγαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς στο Μέριλαντ παρατήρησαν σημαντική σχέση ανάμεσα στις καθημερινές συνήθειες και την υγεία της καρδιάς μέσα σε διάστημα οκτώ ετών. «Αυτή είναι η πρώτη έρευνα που αποδεικνύει την προστατευτική σχέση ανάμεσα σε καθημερινούς παράγοντες χαμηλού κινδύνου και την εκδήλωση αγγειακής πάθησης, στεφανιαίας νόσου ή ακόμη και θανάτου» δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Χάιθαμ Αχμέντ επισημαίνοντας ότι η επιστημονική ομάδα ανέλυσε στοιχεία για την υγεία 6.200 αντρών και γυναικών, ηλικίας 44 έως 84 ετών.

Οι ερευνητές συμπέραναν ότι όσοι από τους συμμετέχοντες ακολούθησαν και τους τέσσερις κανόνες υγιεινής ζωής για διάστημα οκτώ ετών είχαν 80% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από οποιαδήποτε αιτία την περίοδο της παρακολούθησης σε σχέση με τους συμμετέχοντες που δεν υιοθέτησαν καμία από τις προαναφερθείσες υγιεινές συνήθειες. «Από τους τέσσερις παράγοντες διαπιστώσαμε ότι η αποφυγή του καπνίσματος έπαιξε τον σημαντικότερο ρόλο στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης στεφανιαίας νόσου και θνησιμότητας» δήλωσε ο συντάκτης της μελέτης, ο καρδιολόγος Ρότζερ Μπλούμενταλ. «Συγκεκριμένα, παρατηρήσαμε ότι οι καπνιστές που υιοθέτησαν δύο ή περισσότερες υγιεινές συμπεριφορές συνέχισαν να εμφανίζουν χαμηλότερα ποσοστά επιβίωσης ύστερα από 7,6 χρόνια σε σχέση με τους μη καπνιστές που ήταν παχύσαρκοι ή έκαναν καθιστική ζωή».

Οι επιστήμονες, οι οποίοι δημοσίευσαν τη μελέτη τους στην επιθεώρηση «American Journal of Epidemiology», τόνισαν τη σημασία της έρευνάς τους λέγοντας: «Τη στιγμή που υπάρχουν παράγοντες κινδύνου που οι άνθρωποι δεν μπορούν να ελέγξουν, όπως το οικογενειακό ιστορικό και η ηλικία τους, αυτές οι καθημερινές συνήθειες είναι πράγματα που οι μπορούν να αλλάξουν και επομένως να κάνουν τη διαφορά στην υγεία τους».

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΥ

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ