Ο άνδρας που μύησε την Ειρήνη Παπά στην υποκριτική

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Ο άνδρας που μύησε την Ειρήνη Παπά στην υποκριτική

Είναι ο άνθρωπος που «χάρισε» στην Ειρήνη Παπά το επίθετο με το οποίο «απογειώθηκε» η καριέρα της και εκτός ελληνικών συνόρων. Ηθοποιός, θεατρικός συγγραφέας, ραδιοφωνικός παραγωγός, διαφημιστής, αλλά πάνω απ' όλα ένας πολύ δημιουργικός άνθρωπος που μέχρι σήμερα -έχοντας συμπληρώσει εννέα δεκαετίες ζωής!- συνεχίζει να γράφει βιβλία και να κάνει επαγγελματικά σχέδια.


Ο Αλκης Παπάς, ένας ζωντανός θρύλος που έχει αφήσει το στίγμα του στην καλλιτεχνική ζωή, είναι εκείνος που μύησε στην υποκριτική τέχνη τη διεθνούς φήμης Ελληνίδα ηθοποιό Ειρήνη Παπά και στη συνέχεια την παντρεύτηκε -κλέβοντάς τη σχεδόν από τους δικούς της- μεταξύ δύο παραστάσεων. «Η Ειρήνη μετά τον χωρισμό μας θέλησε να κρατήσει το δικό μου επίθετο και με αυτό έκανε την τεράστια καριέρα που όλοι γνωρίζουμε» λέει στην «Espresso».


Ο Αλκης Παπάς έχει πολύ καιρό να συναντηθεί και να μιλήσει με την πρώην σύζυγό του και μάλιστα το τελευταίο διάστημα επιδιώκει να μάθει νέα της θέλοντας να πληροφορηθεί τι ακριβώς συμβαίνει με την υγεία της, με αποτέλεσμα η καταξιωμένη ηθοποιός να έχει εξαφανιστεί από το προσκήνιο. Μιλώντας για τη μοιραία σχέση τους αναφέρεται με τα καλύτερα λόγια στη γυναίκα με την οποία συνέδεσε το όνομά του, σε μια περίοδο που εκείνος, όντας μερικά χρόνια μεγαλύτερός της, της πρόσφερε την αγάπη του και ήταν το στήριγμά της.


«Οταν η Ειρήνη φοιτούσε στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου, της έκανα ιδιαίτερα μαθήματα. Ετσι γνωριστήκαμε κι ερωτευτήκαμε. Ημουν στο πλευρό της ως δάσκαλος, όταν έπαιξε στην επιθεώρηση “Ανθρωποι άνθρωποι” των Σακελλάριου - Γιαννακόπουλου. Υποδυόταν μια αριστοκράτισσα σε ένα νούμερο μαζί με τον Ορέστη Μακρή, που είχε μεγάλη επιτυχία. Τότε ήταν πανάκριβα τα ρούχα, γι' αυτό έβαλε το φράκο μου για να παίξει» θυμάται σήμερα για την τότε νεόκοπη ηθοποιό που ακόμη δεν είχε ανοίξει τα φτερά της για διεθνή καριέρα στον κινηματογράφο και το θέατρο.


Ο έρωτάς τους κατέληξε σε γάμο, παρότι οι γονείς της είχαν κάποιες αντιρρήσεις. «Παντρευτήκαμε στη Θεσσαλονίκη μεταξύ δύο παραστάσεων, όταν παιζόταν το έργο μου “Ερωφίλη” με την αδελφή μου, την Κρινιώ Παπά και τον Σπύρο Μουσούρη, αλλά και τον τότε πρωτοεμφανιζόμενο Ανδρέα Μπάρκουλη, που έκανε ένα ρολάκι. Ο πατέρας της, όταν τον γνώρισα, μου είπε: “Α, μου την έκλεψες την όμορφη”, αλλά στη συνέχεια είχαμε καλές σχέσεις. Προς το τέλος της στρατιωτικής θητείας μου -κράτησε τρία χρόνια και η Ειρήνη ερχόταν και με έβλεπε- χωρίσαμε φιλικά. Τότε έφυγε για το εξωτερικό σημειώνοντας αμέσως μεγάλη επιτυχία κι από την πρώτη της δουλειά χρησιμοποίησε το δικό μου επίθετο και όχι το Λελέκου, που είναι το δικό της.


»Επιστρέφοντας κάποια στιγμή στην Αθήνα παίρνει μέρος στη ραδιοφωνική εκπομπή μου “Το Λυχνάρι του Αλαντίν” και μου λέει: “Αλκη, σε πειράζει να κρατήσω το όνομά σου, γιατί έτσι έχω αρχίσει να γίνομαι γνωστή στο εξωτερικό;”. Της απάντησα πως δεν είχα κανένα πρόβλημα. Μάλιστα είχε έρθει η Λίντα, η αδελφή της, να μου ζητήσει να υπογράψω ένα χαρτί γι' αυτό το θέμα, αλλά της είπα ότι ο λόγος μου είναι συμβόλαιο».


Για 30 χρόνια ήταν δίπλα στην Αλ. Βουγιουκλάκη


Απ' όλες τις μεγάλες καλλιτέχνιδες που έχει γνωρίσει και συνεργαστεί μαζί τους θεωρεί πιο σπουδαία -από πολλές πλευρές- την Αλίκη Βουγιουκλάκη, με την οποία δούλεψε στενά επί τριάντα χρόνια αναλαμβάνοντας τις διαφημίσεις των προγραμμάτων των παραστάσεών της.


«Η Αλίκη ήταν σπουδαίος άνθρωπος. Ηξερε τι ήθελε να κάνει και τα έκανε όλα μόνη της. Κλεινόταν στο δωμάτιό της και σαν στρατηγός ετοίμαζε τις επιθέσεις της. Ηταν πανέξυπνη, πανάξια, σχεδίαζε τα πάντα και δεν έπεφτε έξω σε τίποτα. Μπορεί να ήταν λίγο “σφιχτή”, αλλά εμείς τα πηγαίναμε πολύ καλά, γι' αυτό και ήμασταν τριάντα χρόνια συνεργάτες. Σε ένα θεατρικό έργο στο Ρεξ ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, που έπαιζε μαζί της, θαύμαζε το σκηνικό που ετοιμαζόταν. Εκείνη, μόλις το βλέπει, του λέει: “Ωραίο είναι, αλλά πρέπει να αλλάξει”. “Γιατί;” τη ρωτάει ο Δημήτρης κι εκείνη του απαντάει: “Καλά, δεν καταλαβαίνεις; Είναι τόσο ψηλό κι εμείς θα φαινόμαστε σαν καραγκιοζάκια”. Το ίδιο έγινε και σε μια ταινία με ένα παιδάκι. “Ωραία σκηνή” της λέει ο Φίνος κι εκείνη του απαντάει: “Είναι περίφημη, αλλά να κοπεί. Κι εγώ το παιδί παίζω, κι αυτό θα μου κλέψει την παράσταση” εννοώντας το πιτσιρίκι».


Ο Αλκης Παπάς έχει γράψει μια σειρά θεατρικά έργα, μερικά από τα οποία είναι τα «Λιζάκι», «Ταβέρνα του Σωκράτη», «Μίλα μου γι' αγάπη», «ΓΗ! S.Ο.S.!», «Το ταξίδι του Οδυσσέα», «Ο τύραννος» και «Σου χαρίζω τη γυναίκα μου». Θα πρέπει να πούμε ότι το τελευταίο -μια υπέροχη κωμωδία καταστάσεων, που έχει ανεβεί κατά καιρούς με πολλούς πρωταγωνιστές και πρωταγωνίστριες- θεωρείται ένα από τα πιο εμπορικά του ελληνικού ρεπερτορίου και πολλές φορές έχει ξελασπώσει οικονομικά διάφορους θεατρικούς επιχειρηματίες που το επέλεξαν την τελευταία στιγμή ως σανίδα σωτηρίας, ύστερα από κάποια θεατρική αποτυχία τους.


«Το “Σου χαρίζω τη γυναίκα μου” το διάβασε η Βουγιουκλάκη και δεν μου έδωσε καμία απάντηση, όπως επίσης και η κυρία Κατερίνα, η οποία με ειρωνεύτηκε γι' αυτό, αλλά και η Καρέζη, που μου είπε ότι ως έργο δεν έχει πλάκα. Οταν όμως παίχτηκε στα Ψηλά Αλώνια, στην Πάτρα, με τον Νίκο Βασταρδή και την Τόνια Καζιάνη, σε ένα θέατρο όπου λίγο πριν είχαν περάσει οι θίασοι της Αλίκης και της Τζένης, το έργο έκανε δώδεκα εισιτήρια παραπάνω από το έργο της πρώτης και πολλά παραπάνω από αυτό της δεύτερης» υποστηρίζει.


Εκανε κάθε Κυριακή την περίφημη ραδιοφωνική εκπομπή «Το λυχνάρι του Αλαντίν»


Ο γεννημένος το 1922, Αλκης Παπάς παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στη σχολή Ροντήρη, αλλά πήρε άδεια ηθοποιού ως εξαιρετικό ταλέντο και στη συνέχεια προσλήφθηκε στο τότε Βασιλικό Θέατρο, κατόπιν εξετάσεων. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας ήταν ο δημιουργός και θιασάρχης του Α' Σώματος Στρατού.


Εκανε πλήθος ραδιοφωνικών εκπομπών, με σταθμό την περίφημη εκπομπή «Το λυχνάρι του Αλαντίν» από το ΕΙΡ κάθε Κυριακή μεσημέρι, με τη συμμετοχή των μεγαλυτέρων ηθοποιών της εποχής, όπως οι Β. Μανωλίδου, Μ. Αρώνη, Ε. Λαμπέτη, Τ. Καρέζη, Τ. Χορν, Ε. Παπάς και Ν. Ηλιόπουλος. Στα μουσικά μέρη της εκπομπής εμφανίζονταν η Νάνα Μούσχουρη και η Νάντια Κωνσταντοπούλου. «Η Νάνα, ένας συμπαθητικός και πολιτισμένος άνθρωπος, τότε ήταν μια παραπονεμένη γκρινιάρα, γιατί είχε μια ερωτική σχέση που δεν πήγαινε καλά. Οσο για τη Νάντια, ήταν μια πολύ ντόμπρα γυναίκα» λέει σήμερα για τις δύο τραγουδίστριες.


Εχει εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές, με τίτλους «Μοναξιά» και «Αγάπες», και πριν από λίγο καιρό δημοσίευσε από τις εκδόσεις Αστάρτη τα βιβλία «Ερωτες» και «Οι λαοί μιλάνε». Δεύτερη σύζυγός του είναι η δικηγόρος Μαρούσκα Σκυλακάκη.


ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΜΠΟΥΝΙΑΣ – Φωτ.: ΧΡΗΣΤΟΣ ΖΗΝΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ