Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Ο Ετεοκλής Παύλου αποκαλύπτει για το ατύχημα: «Δεν χτυπούσε το κινητό μου...

Με αφορμή την συνέντευξη που παραχώρησε ο Στάθης Παπούλιας...

Συγκλονίζει η Κατερίνα Γκαγκάκη: «Είμαι ένας αρκετά καταθλιπτικός άνθρωπος»

Η Κατερίνα Γκαγκάκη κατά τη διάρκεια του νέου ριάλιτι...

Η συγκίνηση της Νένας Χρονοπούλου για τον γιο της: «Γεννήθηκε 25 εβδομάδων,...

Η Νένα Χρονοπούλου κάθισε στον καναπέ της εκπομπής «Super...

«Ψυχοκόρες»: Ο Κοσμάς επισκέπτεται τη Νέλλα στη κλινική

Όσα θα δούμε στο αποψινό επεισόδιο της σειράς «Ψυχοκόρες».Έξι...

Θεατρόφιλοι με πιπίλες, πάνες και σαλιάρες!

Με θεατές από ενός έτους η «Τελίτσα» ανεβάζει μια διαδραστική παράσταση με χρώματα και μουσικές

Βουτούν τα πόδια τους στο… υφασμάτινο ποτάμι που είναι στημένο πάνω στο θεατρικό σανίδι φορώντας βατραχοπέδιλα (για να μην πνιγούν!),
4rf3qwtwq3t 3ενώ όταν ακούνε τη μεταφορική φράση «παγώνω τον χρόνο», παίρνουν κουβέρτες και σκεπάζουν τα ρολόγια, μη τυχόν και αυτά κρυώσουν! Αυτές είναι μονάχα μερικές από τις αστείες αντιδράσεις των μικρών θεατών της παράστασης «…μήπως ονειρεύομαι;» η οποία παρουσιάζεται κάθε Κυριακή στο Θέατρο Σταθμός και απευθύνεται σε παιδιά από ενός έτους και πάνω!

Ακόμη και θεατής που… θήλαζε την ώρα της παράστασης βρέθηκε στα καθίσματα του θεάτρου για να παρακολουθήσει την περιπέτεια της μικρής Φαίδρας και του κόκκινου μπαλονιού της, που έχει γράψει και σκηνοθετήσει η Μαρία Παυλοπούλου! Υπάρχουν όμως χιουμοριστικά περιστατικά σε ένα θεατρικό με τον μέσο όρο ηλικίας των θεατών να είναι μονοψήφιος αριθμός; «Φυσικά και υπάρχουν» εξηγεί στην «Espresso» η εμπνεύστρια της παράστασης Μαρία Παυλοπούλου.

«Για παράδειγμα, σε κάποιο σημείο η Φαίδρα ζητάει πάγο για να… παγώσει τον χρόνο και μέσα σε αυτόν βάζει ένα ρολόι. Επειδή τα παιδιά δεν μπορούν να αντιληφθούν τη σύμβαση αυτή, παίρνουν το ρολόι αγκαλιά για να ζεσταθεί και να μην του ανέβει ο πυρετός! Σε αυτή την περίπτωση εννέα στις δέκα μανάδες προσπαθούν να εξηγήσουν στα παιδιά τους τι ακριβώς σημαίνει η έννοια της φράσης “παγώνω τον χρόνο”, αλλά θεωρώ πως αυτές οι διορθώσεις βάζουν φρένο στη δημιουργικότητα των μικρών».

Βέβαια οι αστείες ιστορίες δεν σταματούν εκεί. «Οταν η Φαίδρα βγάζει τις κάλτσες της για να κοιμηθεί, τα 4rf3qwtwq3t 2παιδιά θέλουν να βγάλουν και εκείνα τα παπούτσια τους και να αισθανθούν άνετα. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές που θέλουν να… βουτήξουν στο υφασμάτινο ποτάμι. Τότε το ένα προτρέπει το άλλο να προσέχει στα νερά για να μην… πνιγεί, ενώ κάποιοι θεατές φορούν και τα βατραχοπέδιλά τους!». Οι μπόμπιρες συμμετέχουν μαρτυρώντας στην πρωταγωνίστρια πού έχει πάει το μπαλόνι της, ενώ κάποιοι κλαίνε, όταν εκείνο χάνεται από τη σκηνή!

Εκπαίδευση

Μπορούν τα παιδιά αυτών των ηλικιών να παρακολουθήσουν θεατρικές παραστάσεις; «Μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα από αυτά που νομίζουμε. Κι αυτό σας το λέω με την ιδιότητα ενός ανθρώπου που έχει ασχοληθεί επί σειρά ετών με την εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Οπως έχουν δείξει άλλωστε οι επιστημονικές έρευνες, μέχρι τα τρία τους χρόνια οι άνθρωποι χτίζουν την αντίληψή τους, το πώς αντιλαμβάνονται τον κόσμο».

Στο πλευρό της Φαίδρας τα παιδιά- μαζί με τους γονείς τους- επιδίδονται σε μια μεγάλη περιπέτεια προσπαθώντας να βρουν το μπαλόνι που εκείνη έχει χάσει. Περνώντας μέσα από μαξιλαρένια παράθυρα και διασχίζοντας υφασμάτινα ποτάμια οι μικροί θεατές θα περιπλανηθούν στον κόσμο συνειδητοποιώντας πόσες διαφορετικές διαστάσεις κρύβονται στα αντικείμενα που υπάρχουν γύρω μας. «Η ιστορία είναι πολύ απλή, όπως άλλωστε απλή είναι και η ζωή μας» αναφέρει η κυρία Παυλοπούλου.

«Η Φαίδρα αποφασίζει να βγάλει βόλτα το μπαλόνι της, αλλά στη συνέχεια το χάνει. Αποφασίζει λοιπόν να το ψάξει σε διάφορα σημεία όπου έχει πάει,
4rf3qwtwq3t 1καθώς και σε άλλα όπου δεν έχει πάει. Το αναζητεί μέσα στα χρώματα και παρότι δεν το βρίσκει, δεν απογοητεύεται, γιατί περνάει καλά». Μάλιστα μετά το τέλος της παράστασης -και της αναζήτησης- τα παιδιά αφήνουν τις θέσεις τους και ανεβαίνουν στην σκηνή για να περιεργαστούν από κοντά όλα τα αντικείμενα που «πρωταγωνιστούν» στο θεατρικό. «Μπορούν να παίξουν με το μπαλόνι και να αναβιώσουν μόνα τους την ιστορία» εξηγεί η εμπνεύστρια του έργου, η οποία είναι και ειδικός προσχολικής δημιουργικής εκπαίδευσης. «Να παίξουν με τις κουτάλες, ακόμη και να πιουν από το ίδιο τσάι που έπινε πριν από λίγο η Φαίδρα. Το υλικό είναι άπειρο και όλοι οι θεατές μπορούν να ασχοληθούν με κάτι. Ετσι έχουν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν τα ερεθίσματα που λαμβάνουν».

Οπως εξηγεί η δημιουργός του θεατρικού, του οποίου η υλοποίηση είχε ξεκινήσει από την εποχή που εργαζόταν στην εκπαίδευση, η απήχηση στα παιδιά είναι μοναδική. «Μας κοιτούν με το στόμα ανοιχτό» λέει η κυρία Παυλοπούλου. «Ακόμη και θεατή που… θήλαζε την ώρα παράστασης είχαμε. Με το ένα μάτι κοιτούσε τη μητέρα του και με το άλλο τη σκηνή». Να σημειωθεί πως τους δύο ρόλους της παράστασης ερμηνεύουν η Μιράντα Βατικιώτη και η Κατερίνα Χολή.

Info: Η παράσταση της Μαρίας Παυλοπούλου με τίτλο «…μήπως ονειρεύομαι;» παρουσιάζεται από την ομάδα Τελίτσα στο Θέατρο Σταθμός (Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο). Τη μουσική της παράστασης έχει γράψει ο Χρήστος Θηβαίος.

Γιώτα Βαζούρα 

{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Τρέλανε» τη Σολωμού η Τζολί

Μπροστά στην Αντζελίνα Τζολί ούτε η Μαρία Σολωμού μένει...

Ανοιξιάτικες βουτιές στα Αχλα της Ανδρου για τον Αγγελο Λάτσιο

Μπορεί να είναι ακόμη τέλος Απριλίου, αλλά ο καλοκαιρινός...

Απατημένος μεγαλογιατρός τσάκωσε την άπιστη σύζυγό του με κυβερνητικό

Ο πολύπαθος χώρος της υγείας δεν συνταράσσεται μόνο από...

Η Οικονομάκου τα… άκουσε πάλι διαδικτυακά έπειτα από το διαζύγιό της από τον Μιχόπουλο

Μπορεί η επίσημη ανακοίνωση για τον χωρισμό τους, που...

Εκτός «Super Κατερίνα» ο Μικρούτσικος μετά τη νέα επίθεση στην Κατερίνα Καινούργιου

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος διαζυγίου! Παρελθόν φαίνεται πως αποτελεί...

Στο Vault η Καβογιάννη, παρέα με την «Καβογιάννη»

Την παράσταση «Elizadeth», σε διασκευή και σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά,...

Στο ίδιο τραπέζι Μαρινάκης και χούλιγκαν

Τον πρόεδρο της ΠΑΕ Ολυμπιακός, εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, κατονομάζει...