Εως το τέλος του έτους θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να πληρώσουν περίπου δύο μισθούς για τις ανάγκες των αυτοκινήτων τους.
Πολλά χρόνια τώρα το ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο αντιμετωπίζεται από τους εκάστοτε κυβερνώντες σαν παχιά αγελάδα που όλοι τη στράγγιζαν για το γάλα της. Και σήμερα επιχειρείται να γίνει το ίδιο, μόνο που τώρα δεν υπάρχει γάλα και το στράγγισμα αγγίζει τα όρια του παραλογισμού.
Είχατε αγοράσει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο το 2004 2.000 κυβικών με δεδομένο ότι έχετε -ζωή να ‘χετε- τετραμελή οικογένεια. Σήμερα η Εφορία σάς καλεί να πληρώσετε για το αυτοκίνητο αυτό περίπου 2.480 ευρώ. Και λέμε περίπου, γιατί το ποσό εξαρτάται από το αν έχετε ή όχι μεταβεί για έλεγχο στο ΚΤΕΟ.
Ιδιαίτερα τσουχτερό θα είναι το πρόστιμο και θα αγγίξει τα 400 ευρώ για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. που δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ. Αν όμως ο κάτοχος του αυτοκινήτου πληρώσει το πρόστιμο εντός 10 ημερών από την ημέρα που θα του επιβληθεί, τότε θα καταβάλει μόλις το 1/8 του ποσού, που είναι 50 ευρώ.
Εχουμε και λέμε λοιπόν: Για ένα αυτοκίνητο εμπορικής αξίας 3.000 ευρώ (μοντέλο 2004 1,9 κυβικά) θα πληρώσετε τέλη και φόρο πολυτελείας 1.880, για ΚΤΕΟ 400 ευρώ πρόστιμο και 70 ευρώ γιατί είναι εκπρόθεσμο. Επίσης άλλα 200 ευρώ για «μαζέματα», προτού περάσει ΚΤΕΟ.
Σύνολο 2.520 ευρώ, ή 2.170 αν πληρώσετε το πρόστιμο του ΚΤΕΟ σε διάστημα 10 ημερών. Το ποσό αυτό πρέπει να εξοφληθεί μέχρι τέλους του χρόνου. Επιπλέον σε αυτά τα έξοδα να συνυπολογιστεί και η δόση ασφαλίστρων που συνήθως λήγει αυτές τις μέρες και δεν είναι κάτω από 170 ευρώ το εξάμηνο. Εως το τέλος του έτους θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να πληρώσουν περίπου δύο μισθούς για τις ανάγκες των αυτοκινήτων τους.
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ