Η άνοδος και η πτώση του 19χρονου Καναδού που με τα καμώματα του κατάφερε να εκνευρίσει ακόμα και τους πιο φανατικούς του θαυμαστές τους «Beliebers».
Το 2008 ένα έφηβο αγόρι με λαμπερό χαμόγελο και χαρακτηριστική καστανόξανθη κώμη από τον Καναδά έγινε το νέο είδωλο της νεολαίας. Με όπλα τα social media, το διαδίκτυο και ένα δυνατό άλμπουμ, ο 19χρονος σήμερα Τζάστιν απέκτησε το δικό του κίνημα από «Beliebers», έγινε το πρόσωπο με τους περισσότερους followers στο twitter και ο πρώτος καλλιτέχνης με επτά singles στο Billboard Hot 100.
Πέντε χρόνια μετά, ωστόσο, ουδείς ασχολείται με τα καινούργια κομμάτια του, αφού το ενδιαφέρον των media έχει εστιαστεί αποκλειστικά στα σκάνδαλα της προσωπικής του ζωής.
Η καθοδική πορεία του Μπίμπερ ξεκίνησε στις αρχές του 2013, όταν η ιστοσελίδα TMZ.com δημοσίευσε φωτογραφία του από ένα πάρτι να καπνίζει μαριχουάνα. Αν και δεν θα μάθουμε ποτέ αν έγινε στο πλαίσιο συνειδητής του προσπάθειας να απαλλαγεί από το boy image του, το σίγουρο είναι ότι προκάλεσε την έντονη ανησυχία των φαν του και την οργή των γονιών τους.
Μέχρι τον Μάρτιο ο περισσότερος κόσμος δεν μπορούσε να κρύψει τον εκνευρισμό του στο άκουσμα του ονόματός του, με εξαίρεση εκείνους που είχαν για τον ίδιο (και τη δισκογραφική του εταιρία) τη μεγαλύτερη σημασία: τους φαν του, που συνέχιζαν να ορκίζονται σ’ αυτόν.
Η αντίστροφη μέτρηση και για εκείνους ξεκίνησε αμέσως μετά την πολυδιαφημισμένη συναυλία του στο 02 Arena του Λονδίνου, που σκόρπισε δάκρυα και απογοήτευση ακόμα και στους πιο σκληροπυρηνικούς Beliebers. Επικαλούμενος «τεχνικές δυσκολίες», ο νεαρός σταρ κατάφερε να ανέβει στη σκηνή με δύο ολόκληρες ώρες καθυστέρηση, με αποτέλεσμα πολλοί εξ αυτών (εξαντλημένοι από την πολύωρη ορθοστασία) να αναγκαστούν να φύγουν στα μισά.
Οταν το ίδιο συνέβη και στο Ντουμπάι, ξεκίνησε ένας κύκλος αρνητικών δημοσιευμάτων για εκείνον, που τον οδήγησε σε ένα μίνι παραλήρημα μέσω twitter. Χαρακτηρίζοντας εαυτόν «καλό παιδί» το οποίο «μόνο ο θεός μπορεί να κρίνει», επιχείρησε να αντιστρέψει τις εντυπώσεις. Oμως, λιγότερο από δύο 24ωρα αργότερα η επίθεσή του σε φωτογράφο έξω από κλαμπ του Λονδίνου κατέστρεψε την προσπάθειά του.
Παρόλα αυτά τα βίαια ξεσπάσματά του δεν σταμάτησαν εκεί: μέσα στις επόμενες μέρες ενεπλάκη σε καβγά με γείτονά του στο Λος Αντζελες και οδηγήθηκε στην αστυνομία, ενώ αντίστοιχα βίαιες συμπεριφορές άρχισαν να δείχνουν και οι σωματοφύλακές του στις δημόσιες εξόδους του. Μέχρι οι αργοπορημένες εμφανίσεις του στη σκηνή είχαν εξελιχτεί σε αγαπημένη συνήθεια για τον ίδιο, όχι όμως και για τους φαν του, με αποτέλεσμα η βράβευσή του με το Milestone Award να συνοδευτεί με γιουχαΐσματα!
Ούτε αυτό όμως στάθηκε ικανό να τον ταρακουνήσει και να βάλει φρένο στην προκλητική συμπεριφορά του, η οποία συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της παγκόσμιας τουρνέ του, με αποκορύφωμα τις πρόσφατες στάσεις του σε Βραζιλία και Αργεντινή. Η επεισοδιακή του έξοδος από τον δημοφιλή οίκο ανοχής Centauros του Ρίο ντε Τζανέιρο τυλιγμένος σε σεντόνια έγινε πρωτοσέλιδο σε Ευρώπη και Αμερική, ενώ λίγες ώρες αργότερα τα διεθνή ΜΜΕ ασχολούνταν με την ταυτότητα της γυναίκας που διέρρευσε στο διαδίκτυο βίντεό του ενώ κοιμόταν. Και προτού προλάβει να κοπάσει ο ντόρος γύρω από όλο αυτό, ο Μπίμπερ απογοήτευσε εκ νέου, αυτή τη φορά τους Αργεντινούς «Belieber» του, ποδοπατώντας τη σημαία της χώρας που του πέταξε φαν του πάνω στη σκηνή στη συναυλία του στο Μπουένος Αϊρες.
Η μεγάλη «βουτιά»
Την ίδια στιγμή που η υφήλιος γνωρίζει ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για κάθε πτυχή της καθημερινότητας του Τζάστιν Μπίμπερ, ελάχιστοι φαίνεται να ξέρουν ότι ο νεαρός σταρ έχει κυκλοφορήσει πέντε νέα singles τις τελευταίες εβδομάδες. Από αυτά μόνο ένα κατάφερε να βρεθεί στο iTunes top 50, ενώ κανένα εξ αυτών δεν έχει παιχτεί στον αέρα του μεγαλύτερου ποπ ραδιοφωνικού σταθμού των ΗΠΑ, Ζ100. Ακόμα χειρότερα, ο Μπίμπερ δεν βρίσκεται στη λίστα των καλλιτεχνών και των τραγουδιών που μπορούν να ζητήσουν να ακούσουν οι ακροατές, σε αντίθεση με συναδέλφους του, όπως η Lady Gaga και ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ. Για την ιστορία, τα νέα του single ονομάζονται «Bad Day», «All Bad», «Heartbreaker», «Hold tight» και «Recovery» και κυκλοφόρησαν τις πέντε προηγούμενες Δευτέρες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΒΟΚΙΔΗ