Θα «πνίξουν» τους Ελληνες με το «γάλα του λιονταριού»

Το σχέδιο των Τούρκων για «απόβαση» στα ελληνικά νησιά με το τσίπουρο γενί ρακί.

«Απόβαση» στα ελληνικά νησιά ετοιμάζεται να κάνει το τουρκικό «γάλα του λιονταριού»! Το τουρκικό τσίπουρο γενί ρακί το καλοκαίρι θα «παραθερίσει» στη χώρα μας, αφού θα σερβίρεται αντί για ούζο από συνολικά εβδομήντα εστιατόρια των ελληνικών νησιών, όλα τους κορυφαίοι τουριστικοί προορισμοί. Στόχος είναι να μετατραπούν τα εστιατόρια αυτά σε τουρκικές ταβέρνες και να διπλασιαστούν οι πωλήσεις του τουρκικού ρακί στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Γκαλίπ Γιοργκαντζίογλου, διευθύνοντα συμβούλου της επιχείρησης οινοπνευματωδών «Μέι», το ανεπίσημο εθνικό ποτό της γείτονας χώρας θα προωθηθεί στην Ελλάδα μέσα από εστιατόρια που έχουν ήδη επιλεγεί από την τουρκική εταιρεία, η οποία, στο πλαίσιο των ιδιωτικοποιήσεων, έχει αγοράσει και διαχειρίζεται τα δικαιώματα του διάσημου οινοπνευματώδους ποτού. Οπως αποκάλυψε μιλώντας στην τουρκική εφημερίδα «Μιλιέτ», στην Ελλάδα ήδη πωλούνται μεγάλες ποσότητες γενί ρακί: «Αυτή τη στιγμή πουλάμε είκοσι με τριάντα χιλιάδες λίτρα κι αυτό χωρίς να κάνουμε το παραμικρό. Στόχος είναι να διπλασιαστεί αυτή η ποσότητα. Χιλιάδες Τούρκοι πολίτες κάθε χρόνο επιλέγουν τα ελληνικά νησιά για τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Στόχος μας είναι να τους κερδίσουμε. Πιστεύω ότι θα διπλασιάσουμε τις πωλήσεις μας στην Ελλάδα».

Μάλιστα, ο ίδιος ανέφερε ότι σημαντικό σημείο αναφοράς στην επιλογή των Τούρκων που παραθερίζουν στα ελληνικά νησιά αποτέλεσαν οι εξαγωγές της εταιρείας στη Γερμανία, όπου το 65% της κατανάλωσης του γενί ρακί πραγματοποιείται από Τούρκους. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της τουρκικής εταιρείας, το ούζο στην Ελλάδα πωλείται στο ένα τρίτο της τιμής στην οποία πωλείται το ρακί στην Τουρκία, κάτι που οφείλεται στον ειδικό φόρο κατανάλωσης που τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκε κατά 44%, με αποτέλεσμα η τιμή ενός μπουκαλιού γενί ρακί να έχει αυξηθεί από 16 σε 23 ευρώ.

Η κατανάλωση ούζου στην Ελλάδα είναι ακόμη σε υψηλά επίπεδα, καθώς το παραδοσιακό ελληνικό ποτό δεν έχει πληγεί από την κρίση, σε αντίθεση με το κρασί. Στην πραγματικότητα, τα τελευταία χρόνια ο μεγάλος «εχθρός» του ούζου πλέον δεν είναι η ύφεση, αλλά το… τσίπουρο που κερδίζει διαρκώς έδαφος και από το 2011 έχει διαρκή άνοδο στην κατανάλωση. Τώρα το ούζο θα έχει και νέο ανταγωνιστή, το γενί ρακί, καθώς είναι φανερό ότι η «εισβολή» του τουρκικού ποτού στην Ελλάδα δεν θα σταματήσει εδώ. Οι εκστρατείες προβολής του γενί ρακί από το 2011 είναι δυναμικές και δαπανηρές, αφού πίσω από τη Mey Mey Içki βρίσκεται πλέον ο κολοσσός Diageo, που στοχεύει στην παγκόσμια άνοδο των πωλήσεων του γενί ρακί, με κυρίαρχες αγορές-στόχους τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τη Ρωσία, αλλά και όλες τις χώρες που συνορεύουν με την Τουρκία, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Μάλιστα η διαφημιστική προβολή του τουρκικού ποτού βασίζεται ακριβώς στις εικόνες που βασίζεται και το ούζο, καθώς συνδυάζεται με θάλασσα, μεζεδάκια και καλή παρέα…

 

Το απολαμβάνεις δίπλα στο κύμα

Το τουρκικό τσίπουρο παράγεται εδώ και αιώνες με μέθοδο διπλής απόσταξης, στην οποία χρησιμοποιούνται φρέσκα και αποξηραμένα σταφύλια, καθώς και γλυκάνισος. Η ευρεία διάδοσή του ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν πήρε τα σκήπτρα από το κρασί κι έγινε το αγαπημένο αλκοολούχο ποτό των Τούρκων που σήμερα το απολαμβάνουν κρύο με παγάκια ή ακόμη και με σόδα. Το γενί ρακί πλασάρεται είτε ως ιδανικό ορεκτικό με συνοδεία μεζέδων (κυρίως ψαρικών, λευκού τυριού, αλλά και πεπονιού), είτε ως δροσιστικό ποτό για τη βραδινή έξοδο. Οι φανατικοί φίλοι του το προτιμούν σε παραδοσιακό ποτήρι που τοποθετείται σε ειδικό μεταλλικό σκεύος με πάγο, ενώ προσθέτουν και λίγα παγάκια, τα οποία αραιώνουν το ποτό και του δίνουν ένα λευκό χρώμα γάλακτος, παρόμοιο με αυτό του δικού μας ούζου. Γι’ αυτό τον λόγο άλλωστε είναι γνωστό και ως «γάλα του λιονταριού».

ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΞΙΩΤΗΣ

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ