Δεν ξέρεις τι κάνεις

Μαθητής βάζει τα γυαλιά στον Στουρνάρα.

Πώς να κρυφτείς από τα παιδιά… Η δημοφιλής φράση «μάθε παιδί μου γράμματα» φαντάζει πλέον με κακόγουστο αστείο, δεδομένου ότι οι μαθητές άλλα διδάσκονται στα θρανία και άλλα βλέπουν να εφαρμόζονται στην Ελλάδα της κρίσης. Αυτό ακριβώς επισημαίνει ο 17χρονος μαθητής της Γ’ Λυκείου σε μια επιστολή-γροθιά στο στομάχι, που έστειλε προς τον υπουργό Οικονομικών, ζητώντας του επιτακτικά να πάρει θέση και να του λύσει την εξής απορία: Τελικά, ποια από τις δύο οικονομικές θεωρίες είναι σωστή; Αυτή που διδάσκεται στην ύλη των σχολικών βιβλίων -στην οποία σε έναν μήνα θα κληθούν να δώσουν εξετάσεις στις πανελλήνιες- ή αυτή που εφαρμόζει στην πράξη το υπουργείο Οικονομικών;

Το εύλογο ερώτημα «τι κάνετε, κύριε υπουργέ;» που θέτει ο Αλέξανδρος Κοκολάκης, μαθητής στο 1ο ΕΠΑΛ Χανίων, προς τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, δικαιώνει απόλυτα όσους πιστεύουν πως ελέω οικονομικής κρίσης η λογική έχει πλέον χαθεί. Στην επιστολή του, που έχει πρωτοκολληθεί από το υπουργείο Οικονομικών με ΑΠ:03945, ο νεαρός μαθητής από την Κρήτη, που ετοιμάζεται να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τονίζει πως ένα από τα μαθήματα που διδάσκεται και στα οποία θα κληθεί να εξεταστεί είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Ωστόσο, όπως ο ίδιος σημειώνει, άλλα διαβάζει στα βιβλία ως βασικές αρχές και άλλα βλέπει να συμβαίνουν στην πραγματικότητα.f2s45f8

Οπως αναφέρει στο γράμμα του ο ίδιος, στην τελευταία σελίδα της εξεταστέας ύλης που διδάσκεται στα σχολεία αναφέρεται ότι όταν υπάρχει ύφεση στην οικονομία, το κράτος θα πρέπει να στοχεύσει σε ελλειμματικό προϋπολογισμό και αύξηση των δαπανών, έτσι ώστε να αυξηθεί το εισόδημα και να δοθεί ώθηση στην οικονομία για να βγει από την ύφεση. Και στη συνέχεια συμπληρώνει και διερωτάται: «Τι κάνετε, κύριε υπουργέ; Το ακριβώς αντίθετο. Αυξάνετε τη φορολογία στις ασθενείς οικονομικά και κοινωνικά τάξεις, το εισόδημα ολοένα και περισσότερο μειώνεται, χωρίς αυτά να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα, εκτός από το να βυθιζόμαστε περισσότερο στην ύφεση. Τι συνέπειες έχουν αυτές οι ενέργειες;»

Συνεχίζοντας την επιστολή του, ο ίδιος εύχεται στον υπουργό να σταματήσει το έργο του, αφού δεν είναι λογικό να εξαθλιώνεται ο λαός με τη δικαιολογία της σωτηρίας της χώρας, ενώ κλείνοντας το γράμμα του ο Αλέξανδρος διερωτάται δικαίως τι θα πρέπει να απαντήσει αν στις πανελλήνιες βρεθεί αντιμέτωπος με την ερώτηση: «Τι πολιτική εφαρμόζουμε σε περιόδους ύφεσης;» Η απάντηση του κ. Στουρνάρα αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον… Ενδιαφέρον έχει πως από το ίδιο λύκειο είχε αποφοιτήσει ο Σάββας Παπαδόπουλος, ένας από τους δύο φοιτητές που έχασαν τη ζωή τους στη Λάρισα από τις αναθυμιάσεις που έβγαζε το μαγκάλι το οποίο είχαν ανάψει για να ζεσταθούν…

ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟ FACEBOOK

«Φωτιά» πήραν οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης με αφορμή την επιστολή του μαθητή. Από την πρώτη στιγμή δημοσιοποίησής της στα μέσα, χιλιάδες χρήστες του Facebook κάθε ηλικίας ανάρτησαν το γράμμα του στα προφίλ τους, συνοδεύοντάς το με ποικίλα σχόλια, τόσο σε ό,τι αφορά το περιεχόμενό του όσο και τα εξοντωτικά οικονομικά μέτρα. «Ο πιτσιρικάς τα έγραψε μια χαρά! Το κακό όμως είναι πως κανείς δεν πρόκειται να δώσει απάντηση στα ερωτήματά του» ανάφερε ένα από τα χαρακτηριστικά σχόλια στο Facebook, ενώ κάποιοι άλλοι χρήστες σημείωναν: «Αν μπει ερώτηση στις πανελλήνιες για το τι πολιτική εφαρμόζουμε σε περιόδους ύφεσης, μην απαντήσεις, αλλά γράψε… “ρωτήστε τον Στουρνάρα”». Την ίδια στιγμή κάποιοι συνομήλικοι του 17χρονου μαθητή ανέφεραν: «Σε λίγο θα μας πουν πως η αύξηση της φορολογίας στις ασθενείς οικονομικά και κοινωνικά τάξεις γίνεται για να αλλάξει η ύλη των βιβλίων που είναι… αναχρονιστική»!

ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΞΙΩΤΗΣ


Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

«Προς: Υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα

Κύριε Υπουργέ Οικονομικών Ονομάζομαι Αλέξανδρος, είμαι μαθητής της Γ’ Λυκείου στο 1ο ΕΠΑΛ Χανίων και ετοιμάζομαι να δώσω εξετάσεις. Ανάμεσα στα μαθήματα που εξετάζομαι είναι και η Οικονομική Θεωρεία. Θα ήθελα να σας ρωτήσω για μια παράγραφο του βιβλίου (σελίδα 183, βιβλίο Αρχές Οικονομικής Θεωρίας) η οποία αναφέρει: “Αν η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση και η ανεργία είναι αυξημένη, τότε ο προϋπολογισμός πρέπει να είναι ελλειμματικός γιατί η διαρροή δαπάνης που γίνεται με την επιβολή του φόρου και που τείνει να μειώσει το εθνικό εισόδημα πρέπει να αντισταθμιστεί με τη δημιουργία μεγαλύτερης δαπάνης από το κράτος μέσω των δημοσίων δαπανών, ώστε το εισόδημα να αυξηθεί και να αποφευχθεί όσο γίνεται η ύφεση”. Αυτά λέει το βιβλίο. Πώς γίνεται να μιλάτε για πλεόνασμα της οικονομίας σε περιόδους ύφεσης και ανεργίας όπου, όπως αναφέρεται παραπάνω, οι δαπάνες πρέπει να υπερβαίνουν τα έσοδα του κράτους για να αυξηθεί το εισόδημα. Τι κάνετε, κύριε υπουργέ; Το ακριβώς αντίθετο. Αυξάνετε τη φορολογία στις ασθενείς οικονομικά και κοινωνικά τάξεις, το εισόδημα ολοένα και περισσότερο μειώνεται, χωρίς αυτά να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα, εκτός από το να βυθιζόμαστε περισσότερο στην ύφεση. Τι συνέπειες έχουν αυτές οι ενέργειες; Καταστρέφετε τα όνειρα χιλιάδων νέων (όπως και τα δικά μου στην παρούσα φάση) εξαναγκάζοντάς τους να μεταναστεύουν στο εξωτερικό για ένα καλύτερο μέλλον. Εκτοξεύετε τα ποσοστά ανεργίας, υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών, ενώ δεν έχουν καμία ευθύνη για τη διαμορφωθείσα κατάσταση, για την οποία αποκλειστικά υπεύθυνο είναι το πολιτικό σύστημα. Τέλος, αυτό που εύχομαι και ελπίζω είναι να σταματήσετε εδώ. Δεν είναι δυνατόν να δίνετε προβάδισμα στην εξαθλίωση του ελληνικού λαού, φέρνοντας ως δικαιολογία ότι θυσιάζεται για τη σωτηρία της χώρας.

Μαθητής Χανίων Αλέξανδρος Κοκολάκης

Υ.Γ.: Αν μπει ερώτηση στις πανελλήνιες για το τι πολιτική εφαρμόζουμε σε περιόδους ύφεσης, εγώ τι να γράψω ότι είναι το σωστό; Πρέπει να έχουμε πλεονασματικό προϋπολογισμό με αύξηση φόρων και μείωση δαπανών, όπως επιδιώκετε εσείς, ή ελλειμματικό, δηλαδή αυτό που εννοεί το βιβλίο ότι πρέπει να αυξηθούν οι δαπάνες και το εισόδημα για να βγούμε από την ύφεση;»

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ