Οι επτά «χρυσοί» κανόνες που χαρίζουν υγεία και μακροζωία

Βασικές συνταγές για να μπορείτε να ζείτε καλύτερα και περισσότερο.

Η νηστεία τελειώνει και όλοι ετοιμαζόμαστε για την πασχαλινή κραιπάλη. Το καλοκαίρι έρχεται, οπότε θα ακολουθήσει η καλοκαιρινή κραιπάλη. Κι όμως, μερικές απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας αρκούν για να προστατευτούμε από θανατηφόρες ασθένειες και να ζήσουμε πολλά χρόνια.

Βρετανοί επιστήμονες μας συμβουλεύουν για το πώς θα καταφέρουμε να παραμείνουμε υγιείς ακολουθώντας επτά απλούς, «χρυσούς» κανόνες ζωτικής σημασίας. Πρώτος είναι αυτός της διατήρησης του σωστού βάρους, χωρίς όμως υπερβολές που στις μέρες μας παρατηρούμε, ιδίως, στις νέες κοπέλες. Σωματική δραστηριότητα και άσκηση για τουλάχιστον τριάντα λεπτά καθημερινά είναι ο έτερος βασικός κανόνας που θα μας προσφέρει μακροζωία. Φυσικά τους δυο αυτούς κανόνες συνοδεύει εκείνος που θέλει να περιορίζουμε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ενέργεια, όπως εκείνες που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ή σάκχαρα. Προσθέστε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, λένε οι ειδικοί, συμπληρώνοντας πως πρέπει να αποφύγετε τα κάθε είδους ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη. Καταναλώνετε ποικιλία από λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια. Εκτός από τις πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, προσπαθήστε να προσθέσετε δημητριακά ολικής αλέσεως σε κάθε γεύμα, αναφέρει ο τέταρτος κανόνας, ενώ ο πέμπτος συστήνει να περιορίστε την κατανάλωση -ειδικά- του κόκκινου κρέατος. Μην ξεπερνάτε συνολικά την εβδομάδα τα 500 γραμμάρια μαγειρεμένο κόκκινο κρέας. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα κρέατα και τα αλλαντικά. Ο έκτος κανόνας αναφέρεται στο… ένα ποτηράκι παραπάνω και λέει πως πρέπει να μειώσετε σημαντικά την κατανάλωση οινοπνευματωδών. Δύο ποτηράκια την ημέρα για τους άντρες και ένα για τις γυναίκες είναι ευεργετικά. Περαιτέρω κατανάλωση βλάπτει.

Καθαρά για γυναίκες είναι ο έβδομος κανόνας, που αφορά την πιο σημαντική σχέση κάθε ανθρώπου, τη σχέση μητέρας και παιδιού. Θηλάζετε τα παιδιά σας, συστήνουν οι ειδικοί, σημειώνοντας πως οι μητέρες πρέπει να θηλάζουν τουλάχιστον για έξι μήνες τα μωρά τους. Ευεργετούνται οι ίδιες, μειώνοντας τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου και εμφάνισης προβλημάτων στο κυκλοφορικό. Σύμφωνα με μελέτη που αναφέρει τα παραπάνω, με την αλλαγή του τρόπου ζωής μειώνεται κατά 20% ο κίνδυνος θανάτου από καρκίνο, πέφτει στο ήμισυ ο κίνδυνος πνευμονοπάθειας και μειώνεται κατά 44% ο κίνδυνος καρδιακών προσβολών.

ΚΑΤΙΑ ΓΙΑΠΑΛΑΚΗ

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ