Η θερινή ώρα φέρνει αϋπνία και ημικρανίες

Τα προβλήματα στον οργανισμό που εντόπισαν οι επιστήμονες

H θερινή ώρα μπορεί να μεγαλώνει την ημέρα μας, ωστόσο η μείωση των ωρών ύπνου που φέρνει μαζί της μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην υγεία. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο La Sapienza της Ρώμης προειδοποίησαν ότι το 15% του πληθυσμού θα υποφέρει από ημικρανίες, αϋπνία και κούραση και θα είναι εκνευρισμένο, τουλάχιστον τις πρώτες ημέρες μετά την αλλαγή της ώρας. Τα συμπτώματα θα είναι ισχυρότερα σε εκείνους που συνηθίζουν να κοιμούνται αργά, ενώ λιγότερο κινδυνεύουν όσοι κοιμούνται νωρίς, καθώς ξυπνούν νωρίτερα κάθε πρωί. Οι ειδικοί εντοπίζουν την αιτία στη διαφορετική ποσότητα φωτός που απορροφάται κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αλλη έρευνα, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Journal of Applied Psychology», αλλά και στατιστικές δείχνουν ότι την περίοδο αμέσως μετά την αλλαγή ώρας αυξάνονται τα τροχαία ατυχήματα. Αυτό αποδίδεται στη δυσκολία συγκέντρωσης, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος και τη μείωση της αποδοτικότητας στη δουλειά, που οφείλεται στην κακή ποιότητα του ύπνου.

Στο internet

Διαπιστώθηκε μάλιστα αύξηση του χρόνου σερφαρίσματος στο ίντερνετ, κάτι που ελαττώνει ακόμη περισσότερο τις ώρες ύπνου. Παλαιότερη μελέτη του πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, δε, είχε διαπιστώσει ότι ο κίνδυνος εμφράγματος αυξάνεται κατά 25% τη Δευτέρα μετά την αλλαγή της ώρας.

Η έρευνα του πανεπιστημίου La Sapienza αναφέρεται και σε επιπτώσεις που μπορεί να υπάρχουν σε μωρά και μικρά παιδιά. Μεταξύ αυτών είναι υπνηλία, εκνευρισμός, κακή διάθεση και μειωμένη όρεξη για φαγητό. Σε αυτή την περίπτωση, οι ειδικοί συνιστούν άθληση, αποφυγή του μεσημεριανού ύπνου, καθυστέρηση του βραδινού και μη πίεση στα παιδιά να πάνε στο κρεβάτι τους αν δεν νυστάζουν, ούτε να εξαναγκάζονται να φάνε με το ζόρι.

Για τους ενηλίκους συνιστάται να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στο πρόγραμμα ύπνου τις αμέσως επόμενες ημέρες από την αλλαγή ώρας. Ο οργανισμός χρειάζεται περίπου μία εβδομάδα προκειμένου να προσαρμοστεί σταδιακά. Σε αυτό θα τον βοηθήσουν η σωματική άσκηση, η κατανάλωση νερού και η αποφυγή μεγάλων γευμάτων.

Βασίλης Χονδρογιάννης 

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ