Το πλοίο «φάντασμα» του Ωνάση

Το «SS Arrow», 45 χρόνια μετά το ναυάγιο, εξακολουθεί να «ξερνάει» πετρέλαιο σε ακτή του Καναδά

Το «SS Arrow», 45 χρόνια μετά το ναυάγιο, εξακολουθεί να «ξερνάει» πετρέλαιο σε ακτή του Καναδά

ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ

Το δεξαμενόπλοιο του Αριστοτέλη Ωνάση ξερνάει ακόμη πετρέλαιο στην καναδική θάλασσα, 45 χρόνια μετά το ναυάγιο που απείλησε να κηλιδώσει τον μύθο του Ελληνα κροίσου. Πρόκειται για το πλοίο «SS Arrow», το οποίο βυθίστηκε κοντά στις ακτές της ανατολικής Νέας Σκοτίας (στον Καναδά) το 1970, ενώ μετέφερε 16.000 τόνους πετρελαίου.

Τις προηγούμενες ημέρες οι καναδικές Αρχές ειδοποιήθηκαν για την ύπαρξη πετρελαιοκηλίδας στην περιοχή του ναυαγίου. Αεροπλάνο κυβερνητικού οργανισμού που περιπολούσε για να εντοπίσει την ύπαρξη πιθανής μόλυνσης ανέφερε ότι υπήρχαν μικρές κηλίδες πετρελαίου. Η ακτοφυλακή έκανε σχετική έρευνα και κατέληξε στην εκτίμηση ότι περίπου 10 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν από το τάνκερ, κρίνοντας πως είναι ποσότητα που δεν είναι ικανή να βλάψει το περιβάλλον. «Δεν διαπιστώσαμε σημάδια οποιουδήποτε αντίκτυπου στη θαλάσσια ζωή» καθησύχασε ο επικεφαλής του περιβαλλοντικού τμήματος της ακτοφυλακής, Ράιαν Γκριν.

ddd 0

Για την αποφυγή περαιτέρω διαρροής, οι καναδικές Αρχές έστειλαν δύτες για εντοπίσουν το σημείο της διαρροής και να το σφραγίσουν. Οσον αφορά τον καθαρισμό της θαλάσσιας περιοχής, η ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι η διαδικασία ξεκίνησε άμεσα. «Ο καθαρισμός από την πετρελαιοκηλίδα είναι πάντα μια πρόκληση» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γκριν, αλλά πρόβλεψε ότι θα ολοκληρωθεί σύντομα, ώστε να αποφευχθεί η κακοκαιρία που αναμένεται να χτυπήσει την περιοχή τις επόμενες ημέρες.

Το χρονικό

Αν και ήταν μικρού μεγέθους, η πετρελαιοκηλίδα ξύπνησε εφιαλτικές μνήμες από το παρελθόν. Ηταν 4 Φεβρουαρίου του 1970 όταν το δεξαμενόπλοιο «SS Arrow» έφτανε έξω από το Τσιταμπούκο Μπέι της Νέας Σκοτίας. Ηταν ένα από τα γηραιότερα πλοία στον στόλο του Ωνάση, καθώς είχε ναυπηγηθεί το 1948. Είχε φορτώσει πετρέλαιο στην Αρούμπα, τη νησιωτική χώρα που βρίσκεται ανοιχτά των ακτών της Βενεζουέλας, με τελικό προορισμό το λιμάνι Χόκσμπερι, όπου θα παρέδιδε το φορτίο για λογαριασμό εταιρίας με έδρα κοντά στο Πόιντ Τάπερ του Καναδά.

d 0

Στο Τσιταμπούκο Μπέι έπεσε σε ισχυρή κακοκαιρία με θυελλώδεις ανέμους και προσάραξε στην ξέρα Τσέρμπερους Ροκ, αν και ήταν γνωστή στους ναυτικούς, καθώς ήταν χαρτογραφημένη. Αρχικά δεν φαινόταν ότι υπάρχει κίνδυνος διαρροής του φορτίου, ωστόσο οι ισχυροί άνεμοι και τα κύματα χτυπούσαν το πλοίο πάνω στην ξέρα. Οταν η εταιρία έστειλε σήμα για την ύπαρξη διαρροής στις καναδικές Αρχές, το πλήρωμα εγκατέλειψε το δεξαμενόπλοιο. Την επόμενη ημέρα η πετρελαιοκηλίδα έκανε την εμφάνισή της και έξι ημέρες αργότερα το τάνκερ κόπηκε στα δύο και βυθίστηκε.

Οι προσπάθειες να απομακρυνθεί το φορτίο από τις δεξαμενές απέτυχαν, με αποτέλεσμα να χυθούν στη θάλασσα 10.330 τόνοι πετρελαίου, που κάλυψε 120 χιλιόμετρα της ακτογραμμής καταστρέφοντας τη χλωρίδα και την πανίδα.
Η έρευνα για τα αίτια του ναυαγίου έδειξε ότι το «SS Arrow» έπλεε με το ραντάρ εκτός λειτουργίας και δεν είχε ηχοβολιστικό βάθους, ενώ γίνεται αναφορά στις κακές καιρικές συνθήκες.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ