Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

«TV Queens»: Χριστοπούλου στον ρόλο της καθηγήτριας

Τα αστέρια θα περάσουν από το Οpen! Nα και...

«Ο Παράδεισος των κυριών»: Η Αμαλία είναι απογοητευμένη με τον Ντίνο

Στο αποψινό επεισόδιο της σειράς «Ο παράδεισος των κυριών»...

Στο… μικροσκόπιο 20 Ελληνες Influencers που ελέγχονται για παραπλανητικές πρακτικές

Στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών μηχανισμών μπαίνουν 20 Ελληνες influencers...

Ο Σκάι καλοβλέπει το τηλεπαιχνίδι «Still Standing» με παρουσιάστρια την Καραβάτου

Τα δημοφιλή τηλεπαιχνίδια δεν πεθαίνουν ποτέ! Από τα χέρια...

Ο αρχιτέκτονας που «προσκυνά» τα pop εικονοστάσια!

Ο Θόδωρος Μπρουσκομάτης μυεί (με τα έργα του) τους Ελληνες στο δημοφιλές στο εξωτερικό kitcsh-chic είδος τέχνης που έχει ρίζες στο Μεξικό

Ο Θόδωρος Μπρουσκομάτης μυεί (με τα έργα του) τους Ελληνες στο δημοφιλές στο εξωτερικό kitcsh-chic είδος τέχνης που έχει ρίζες στο Μεξικό

Ενας αρχιτέκτονας βάζει την εικαστική σφραγίδα του σε ποπ εικονοστάσια για αξέχαστους σταρ και άλλες σημαντικές προσωπικότητες που αγαπήθηκαν από τον κόσμο.

Με την έκθεση του «animATheca» που εγκαινιάστηκε πριν από μερικές μέρες στο Comme il Faux Bar, στο κέντρο της Αθήνας, ο Θόδωρος Μπρουσκομάτης επιχειρεί να φέρει το ελληνικό κοινό κοντά σε ένα kitcsh-chic είδος τέχνης που έχει αρχίσει να γίνεται μόδα στο εξωτερικό.

Ανάμεσα στα έργα του συναντάμε εικόνες της Αλίκης Βουγιουκλάκη, της πριγκίπισσας Νταϊάνα, του Αλφρεντ Χίτσκοκ, του Τζιμ Μόρισον, της Γουίτνεϊ Χιούστον, του Κερτ Κομπέιν και της Eϊμι Γουάινχαους. Μάλιστα η αδικοχαμένη Βρετανίδα τραγουδίστρια του «Back to Black» ήταν η πρώτη με την οποία πειραματίστηκε ο Θοδωρής, που ήταν ενεργός αρχιτέκτονας μέχρι το 2008. «Και μετά ήρθε η κρίση. Η εταιρία στην οποία δούλευα ήταν από τις πρώτες που έκλεισαν» λέει στην «Espresso» εξηγώντας τους λόγους που τον οδήγησαν στα εικαστικά μονοπάτια. «Ηταν εύκολη απόφαση, διότι αγαπούσα την τέχνη από μικρός» συμπληρώνει.

2 145

Η ιδέα για τα εικονοστάσια γεννήθηκε στο μυαλό του εξαιτίας του θαυμασμού του για έναν παλιό Νεοϋορκέζο καλλιτέχνη, τον Τζόζεφ Κορνέλ.

Σε τριασδιάστατη μορφή

«Εκείνος χρησιμοποιούσε στα 40s και τα 50s τεχνική των diorama boxes, όπως λέγεται η συγκεκριμένη, κάθε φορά που ήθελε να απεικονίσει κάτι σε τρισδιάστατη μορφή» συνεχίζει ο Μπρουσκομάτης συμπληρώνοντας ότι τέτοιου είδους κατασκευές υπήρχαν πάντοτε στο Μεξικό ως ένα είδος λαϊκής τέχνης.

Σε μια επίσκεψή του το 2010 σε μεξικανική γκαλερί, στο Κάμντεν του Λονδίνου, είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τέτοια εικονοστάσια. Κάπως έτσι άρχισε να δημιουργεί και ο ίδιος κάνοντας το πρώτο έργο του στη μνήμη της Εϊμι Γουάινχαους. «Το ξεκίνησα γι’ αστείο πιο πολύ, αλλά βλέποντας πως άρεσε στους φίλους μου συνέχισα. Για να κατασκευάσω κάθε κουτί χρησιμοποιώ ξύλο, χαρτόνι, διακοσμητικό χαρτί, πολύ γκλίτερ, χρώμα και χρυσόσκονη, εισαγόμενα υφάσματα, χάντρες, πλαστικά ζωάκια, υφασμάτινα λουλούδια και διάφορα άλλα μικρά αντικείμενα. Οι διαστάσεις των κουτιών είναι σχετικά μικρές (Y 11cm x Π 16cm x B 5,5 cm) και τυποποιημένες, ώστε να μου επιτρέπουν μεγάλη παραγωγή» σημειώνει.

Οσο για την τιμή κάθε έργου «animATheca»; «Η λιανική τιμή στα καταστήματα με τα οποία συνεργάζομαι είναι 50 ευρώ. Ως καλλιτέχνης βέβαια διαχωρίζω την τιμή από την αξία ενός έργου. Αλλωστε αυτό το είδος τέχνης δεν είναι ακόμη εύπεπτο για την Ελλάδα. Επίσης διανύουμε περίοδο οικονομικής κρίσης» υπογραμμίζει ο Θοδωρής Μπρουσκομάτης, ο οποίος έχει φιλοτεχνήσει έργα «animATheca» και για τα πωλητήρια του Μουσείου Μπενάκη, τα οποία απεικονίζουν τον Οθωνα και την Αμαλία.

Δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες:

ss 14

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

Το Open είναι… ανοιχτό για τους «Παγιδευμένους»

To Open θέλει τον δημοφιλή ηθοποιό Μιχάλη Λεβεντογιάννη στους κόλπους...

Νίκος Αποστολόπουλος: «Η Φαίη Σκορδά είναι σαν τους αναστενάρηδες, λες και περπατάει σε αναμμένα κάρβουνα»

Ο Νίκος Αποστολόπουλος παραχώρησε μια συνέντευξη στην εκπομπή «Mega...